Permalänk
Medlem

Vad gör man med ca 3000kr?

Hej, jag kommer ihåg tiden som ung och ovetande. Jag fyllde år. Fick massor av cash, och så lanserades den extremt populära konsolen Wii i Sverige. Som sagt var jag ung och ovetande och valde inte att köpa en Xbox utan jag köpte en Wii. Har haft många roliga timmar med den men nu har man tröttnat och den kommer läggas upp på blocket inom snarast. Har mängder av spel så jag förväntar mig minst 3000:-.

Köpte nyligen en dator som jag är supernöjd med. Den består av följande. Fractal Desing R3 chassi, Chieftec 650 watts nitro series nätagg. Gigabyte X58A-UD3R moderkort. Intel i7 950 3.06ghz processor. ATI 6950 grafikkort. 6gb ram Kingston HyperX. 1tb Seagate Barracuda hårddisk. Samt allt annat krims krams som man behöver för en dator. Byggde ihop den själv, fungerar riktigt bra. Supernöjd. Datorn är sval och presterar bra. Har inte klockat något då jag inte har behov för detta. Nåja. Har nu ett stående Wii som tappar värde för varje dag. Så; Vad tycker ni jag ska göra med mina pengar?

Helt öppen för seriösa förslag. Kommer inte skaffa en mobil eller något sådant.

Tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lalingoo:

Hej, jag kommer ihåg tiden som ung och ovetande. Jag fyllde år. Fick massor av cash, och så lanserades den extremt populära konsolen Wii i Sverige. Som sagt var jag ung och ovetande och valde inte att köpa en Xbox utan jag köpte en Wii. Har haft många roliga timmar med den men nu har man tröttnat och den kommer läggas upp på blocket inom snarast. Har mängder av spel så jag förväntar mig minst 3000:-.

Köpte nyligen en dator som jag är supernöjd med. Den består av följande. Fractal Desing R3 chassi, Chieftec 650 watts nitro series nätagg. Gigabyte X58A-UD3R moderkort. Intel i7 950 3.06ghz processor. ATI 6950 grafikkort. 6gb ram Kingston HyperX. 1tb Seagate Barracuda hårddisk. Samt allt annat krims krams som man behöver för en dator. Byggde ihop den själv, fungerar riktigt bra. Supernöjd. Datorn är sval och presterar bra. Har inte klockat något då jag inte har behov för detta. Nåja. Har nu ett stående Wii som tappar värde för varje dag. Så; Vad tycker ni jag ska göra med mina pengar?

Helt öppen för seriösa förslag. Kommer inte skaffa en mobil eller något sådant.

Tack!

Spara dom till du vet vad du vill ha.
Hur ska andra veta vad du vill ha?

Visa signatur

Asus TUF X570-Plus > Ryzen 7 3700X > Noctua NH-U14S > MSI RTX 3070 SUPRIM 8GB > Corsair Vengeance LPX 16GB > Kingston A2000 500GB M.2 NVMe > Samsung 860 Evo 500GB > Kingston V300 120GB > WD CB 640GB > Evga G2 750W > Meshify 2 Compact > Windows 10 Pro > Glorious Race Model D > Corsair Gaming MM350 Pro XL > Corsair Strafe RGB MX Brown > Logitech G935 > AOC AG322QCX > 100/100 Mbit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Razec:

Spara dom till du vet vad du vill ha.
Hur ska andra veta vad du vill ha?

Jag vet som sagt inte vad jag vill ha, Notera; Jag är öppen för förslag. Läs!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lalingoo:

Jag vet som sagt inte vad jag vill ha, Notera; Jag är öppen för förslag. Läs!

Okej,så mitt förslag är att spara.
Läs!

Visa signatur

Asus TUF X570-Plus > Ryzen 7 3700X > Noctua NH-U14S > MSI RTX 3070 SUPRIM 8GB > Corsair Vengeance LPX 16GB > Kingston A2000 500GB M.2 NVMe > Samsung 860 Evo 500GB > Kingston V300 120GB > WD CB 640GB > Evga G2 750W > Meshify 2 Compact > Windows 10 Pro > Glorious Race Model D > Corsair Gaming MM350 Pro XL > Corsair Strafe RGB MX Brown > Logitech G935 > AOC AG322QCX > 100/100 Mbit

Permalänk
Medlem

SSD hdd?
ta din flickvän på middag med bio?

Permalänk
Medlem

Bjuder mig på krogen?

Permalänk
Medlem

Eyefinity.

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk

Herregud...
Men jag skulle köpt vattenkylning eller något kul. Men som Razec, spara pengarna!

Permalänk
Medlem

Aktier ftw!

Visa signatur

Слава Україні!

Permalänk
Medlem

Spara dom tills du behöver/vill uppgradera datorn eller kringutrustning.
Alternativt köp nåt du vill ha som en massa spel, fler skärmar m.m.
Crossfire om moderkortet klarar det.

Permalänk

köp en surfplatta (typ ipad) på blocket?
lägg pengarna på en hobby, eller satsa på nån ny hobby - typ lär dej programmera med en strömsnål pandaboard: www.pandaboard.org
eller starta nått projekt om du är utråkad?

...eller spara pengarna.

Visa signatur

Dator: EEE901 N270/ 1GB / 20GB SSD ... Kraftigt nedbantat/tweakat Win7 x86 for speeeEED!
Facebook användare? Hatar tidslinjen? gå med i denna FB-grupp:
Undo Timeline ...med lite tur får h*lvetet ett slut!

Permalänk

köp ett till 6950 om ditt modekort klara crossfire

Visa signatur

EVGA 980 GTX SC | AMD Ryzen 2600 | ASUS B450-F | 16Gb Corsair 3000Mhz CL16 | Corsair 850w | Corsair 600T

Permalänk
Medlem

Spara eller så kör du en krogrunda.

Permalänk
Medlem

lägg det på något vettigt, Bensin till bilen, Bjud föräldrar på mat elr nått ^^

ett grafikkort, Visst...

Investera i nått skoj, 3000 kr är en räcker till en flygbiljett ^^

Visa signatur

Stationär: Rysk Super Maskin

Permalänk
Skrivet av Lalingoo:

Hej, jag kommer ihåg tiden som ung och ovetande. Jag fyllde år. Fick massor av cash, och så lanserades den extremt populära konsolen Wii i Sverige. Som sagt var jag ung och ovetande och valde inte att köpa en Xbox utan jag köpte en Wii. Har haft många roliga timmar med den men nu har man tröttnat och den kommer läggas upp på blocket inom snarast. Har mängder av spel så jag förväntar mig minst 3000:-.

Köpte nyligen en dator som jag är supernöjd med. Den består av följande. Fractal Desing R3 chassi, Chieftec 650 watts nitro series nätagg. Gigabyte X58A-UD3R moderkort. Intel i7 950 3.06ghz processor. ATI 6950 grafikkort. 6gb ram Kingston HyperX. 1tb Seagate Barracuda hårddisk. Samt allt annat krims krams som man behöver för en dator. Byggde ihop den själv, fungerar riktigt bra. Supernöjd. Datorn är sval och presterar bra. Har inte klockat något då jag inte har behov för detta. Nåja. Har nu ett stående Wii som tappar värde för varje dag. Så; Vad tycker ni jag ska göra med mina pengar?

Helt öppen för seriösa förslag. Kommer inte skaffa en mobil eller något sådant.

Tack!

Du SKALL köpa ett till 6950 och köra crossfire.
Du SKALL köpa en bra processorkylare.
Du SKALL klocka skiten ur allt som går att klocka.

Nej just ja, ditt nätagg kommer inte att klara detta.

Hmm.... Köp en krysslåda, en XBOX alltså....

Visa signatur

1. i9 osv...
2. Air 13"

Permalänk
Skrivet av Lalingoo:

Hej, jag kommer ihåg tiden som ung och ovetande. Jag fyllde år. Fick massor av cash, och så lanserades den extremt populära konsolen Wii i Sverige. Som sagt var jag ung och ovetande och valde inte att köpa en Xbox utan jag köpte en Wii. Har haft många roliga timmar med den men nu har man tröttnat och den kommer läggas upp på blocket inom snarast. Har mängder av spel så jag förväntar mig minst 3000:-.

Köpte nyligen en dator som jag är supernöjd med. Den består av följande. Fractal Desing R3 chassi, Chieftec 650 watts nitro series nätagg. Gigabyte X58A-UD3R moderkort. Intel i7 950 3.06ghz processor. ATI 6950 grafikkort. 6gb ram Kingston HyperX. 1tb Seagate Barracuda hårddisk. Samt allt annat krims krams som man behöver för en dator. Byggde ihop den själv, fungerar riktigt bra. Supernöjd. Datorn är sval och presterar bra. Har inte klockat något då jag inte har behov för detta. Nåja. Har nu ett stående Wii som tappar värde för varje dag. Så; Vad tycker ni jag ska göra med mina pengar?

Helt öppen för seriösa förslag. Kommer inte skaffa en mobil eller något sådant.

Tack!

vad sägs som crossfire

Visa signatur

i speak spanish to god, italian to women , french to men and german to my horse

Permalänk
Medlem

Xbox? Haha tröttnade första månaden....

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Skrivet av Konichiwa:

Xbox? Haha tröttnade första månaden....

Men läs mellan raderna eller kom med något konstruktivt istället för att berätta om ditt liv.

Visa signatur

1. i9 osv...
2. Air 13"

Permalänk
Medlem
Skrivet av bondenpaavo:

Men läs mellan raderna eller kom med något konstruktivt istället för att berätta om ditt liv.

Har gett förslag (:

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Skrivet av Konichiwa:

Har gett förslag (:

Jag håller med.

Eyefinity är ett utmärkt förslag!

Visa signatur

1. i9 osv...
2. Air 13"

Permalänk
Medlem
Skrivet av bondenpaavo:

Jag håller med.

Eyefinity är ett utmärkt förslag!

Förlåt om du tog illa upp innan

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk

Spara pengarna. Det verkar märkligt att anstränga sig för att ta reda på vad man kan lägga sina pengar på.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D - KFA2 RTX 3060 Ti 8 GB -
MSI MPG B550 Gaming Plus - HyperX Fury 3600 Mhz 16 GB
WD SN550 NvmE 1 TB - Corsair AX850
Cooler Master GT301 - Peerless assassin 120 SE

Permalänk
Skrivet av Konichiwa:

Förlåt om du tog illa upp innan

No worries. Game on!

Visa signatur

1. i9 osv...
2. Air 13"

Permalänk
Medlem

crossfire, ssd eller spar pengarna. Känner du att du inte behöver något så spar pengarna. Man behöver inte spendera pengarna för att man har dem i fickan.

Permalänk

När du väl hittar något som du verkligen vill ha så kan nog dom 2k vara till större nytta än om du skulle köpa något nu bara-för-att.

Visa signatur

Asbra.

Permalänk

Ta en runda i Ikea, man hittar alltid något man vill ha där, kanske inte särskilt bra kvalité på sakerna men..

Visa signatur

Här skryter vi om vem som lägger ut mest pengar på hårdvara.

Permalänk
Medlem

Köp dig en Longboard! Bland det bästa som finns Annars skulle jag nog köpt en SSD och sparat pengarna.

Visa signatur

Gaming Mini-ITX Fractal Design Define Nano S - ASRock B550M-ITX - AMD Ryzen 5 3600XT 3.8Ghz 35MB - Sapphire Radeon RX 5700XT 8GB Pulse OC - 16GB HyperX 3200MHz - Samsung 970 EVO1TB NVMe M.2 - BeQuiet! Pure Rock 2 Black - Corsair SFX SF750W 80+ Platinum
Bärbar 13" MacBook Pro Retina Space Gray - 2.3 Quad i5 - 16 GB 2133Mhz RAM - Intel Plus 655 1,5GB - 512GB SSD - MacOS 11
Playstation 4 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av ax69:

Köp dig en Longboard! Bland det bästa som finns Annars skulle jag nog köpt en SSD och sparat pengarna.

HAHA! Sålde nyss min longboard. Fick 2000 för den Detta var pengar som gick till datorn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lalingoo:

HAHA! Sålde nyss min longboard. Fick 2000 för den Detta var pengar som gick till datorn.

WHAAT!? Vad var det för någon då?

Visa signatur

Gaming Mini-ITX Fractal Design Define Nano S - ASRock B550M-ITX - AMD Ryzen 5 3600XT 3.8Ghz 35MB - Sapphire Radeon RX 5700XT 8GB Pulse OC - 16GB HyperX 3200MHz - Samsung 970 EVO1TB NVMe M.2 - BeQuiet! Pure Rock 2 Black - Corsair SFX SF750W 80+ Platinum
Bärbar 13" MacBook Pro Retina Space Gray - 2.3 Quad i5 - 16 GB 2133Mhz RAM - Intel Plus 655 1,5GB - 512GB SSD - MacOS 11
Playstation 4 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av ax69:

WHAAT!? Vad var det för någon då?

En Fibretec Bamboo 960 som har randall 180 truckar, Orangatang 4President 80A hjul, SKF longboard kullager. Fungerade jättefint. Alla som testade den var mycket glada i den. Dock så åker jag inget numera.
Kul så länge det varade.