Corsair 1600 mhz 4gb, vad är felet på dom i 3dmark vantage??

Permalänk

Corsair 1600 mhz 4gb, vad är felet på dom i 3dmark vantage??

Hej nu är det så att jag har prövat 3dmark vantage och fick P25758 3DMarks.

Så kollar ja på Result så blädrar ja ner lite på sidan så ser jag

General
Operating system 64-bit Windows 7 (6.1.7600)
Motherboard MSI P67A-C45 (MS-7673)

Hard drive model
Memory 4096 MB
Module 1
2048 MB Corsair 9 @ 667 MHz
Module 2
2048 MB Corsair 9 @ 667 MHz

Det står att det är 557 MHz när jag har Corsair 4GB (2x2048MB) 1600MHz XMS3 dessa minnena?? vad är felet

Skriv även hur jag kan göra för att rätta till felet!!

Permalänk
Medlem

Du måste överklocka minnena för att de ska gå i 1600MHz på ditt moderkort. Det finns info om hur du gör i överklockningsforumet.

Just nu går dina minnen i 1333MHz vilket visas som 667MHz (1333 / 2 = 667) inne i Windows.

Permalänk
Medlem

Är rätt onödigt dock att klocka upp minnena om man bara spelar. Jag har kört både 1600MHz cl8 och som det går standard på mitt moderkort 1066MHz cl8 och märker ingen skillnad i spel.

Om du däremot redigerar filmer, foton mm då kanske skillnaden börjar märkas men knappast jättestor skillnad

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Helt korrekt, är man dessutom inte van vid överklockning så är det bäst att lämna minnena som de är. Det är betydligt mycket knepigare att lära sig vad som gäller vid minnesöverklockning jämfört med t ex överklockning av processor eller grafikkort.

För att moderkortet verkligen ska hinna med minnesfrekvensen bör man även överklocka minneskontrollern, annars märks ingen direkt prestandaskillnad.

Bara för att förtydliga, att det står att minnena går i 667MHz betyder inte att något är fel.

Permalänk
Skrivet av Hraf:

Helt korrekt, är man dessutom inte van vid överklockning så är det bäst att lämna minnena som de är. Det är betydligt mycket knepigare att lära sig vad som gäller vid minnesöverklockning jämfört med t ex överklockning av processor eller grafikkort.

För att moderkortet verkligen ska hinna med minnesfrekvensen bör man även överklocka minneskontrollern, annars märks ingen direkt prestandaskillnad.

Bara för att förtydliga, att det står att minnena går i 667MHz betyder inte att något är fel.

tack för svar.. Låter dom vara som dom är då.