Foldinglaget upp på topp-20

Permalänk
Skrivet av tompa1122:

Precis börjat folda med min nya setup : Intel 2600k @ 4,5 GHZ- 570 Phantom maxklockat i MSI AB - 4 GB RAm @ 1600 mhz

Härligt!! Det gillas Gå med i Sweclockers grupp, så man får se hur mycket poäng du får. Innan du går förbi mig ^^

Visa signatur

Dator 1|Fractal Design R3 Titanium|AMD Phenom 2 X6 1055T 2.8Ghz |Noctua NH-U9B SE2|Gigabyte GA-880GM-UD2H |Corsair 8GB 4x2GB XMS3 DDR3|AMD 7970| Chieftec750w| Intel 320 120GB SSD|
Servern|NZXT Lexa S |AMD Dualcore 3.1Ghz|Arctic Cooling Rev2 |Gigabyte DS3 |4x2 Crucial DDR2 667mhz |Nvidia GT 430|4x2TB Western Digital Green|Chieftec 400w|
"Try not. Do or do not, there is no try"

Permalänk
Skrivet av Alucard88:

Härligt!! Det gillas Gå med i Sweclockers grupp, så man får se hur mycket poäng du får. Innan du går förbi mig ^^

Jag har gjort det men kan ej hitta min profil på hemsidan(ännu)?

Ser jag fel eller ligger vi ETTA NU!?

Mvh Tom

EDIT: Noob som man är så såg jag fel... Tydligen 17.

Permalänk

Om de bara kunde få ut GPU3 För ATI..

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Skrivet av tompa1122:

Jag har gjort det men kan ej hitta min profil på hemsidan(ännu)?

Ser jag fel eller ligger vi ETTA NU!?

Mvh Tom

EDIT: Noob som man är så såg jag fel... Tydligen 17.

Gå in under din användare Inställningar sen där i listan i mitten så står det Grupper. skriv in dit användarnamn där så ser vi det under din avatar.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Hur kommer jag dit då :)?

Fattar NADA .

Mvh Tom

Permalänk
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Om de bara kunde få ut GPU3 För ATI..

Jag erkänner, jag är lite av en Nvidia "fanboy" . Men jag hoppas innerligt att dem gör det snart, sitter många här på Sweclockers som har ATI kort.

Skrivet av tompa1122:

Hur kommer jag dit då :)?

Fattar NADA .

Mvh Tom

Här har du: http://www.sweclockers.com/grupper

Visa signatur

Dator 1|Fractal Design R3 Titanium|AMD Phenom 2 X6 1055T 2.8Ghz |Noctua NH-U9B SE2|Gigabyte GA-880GM-UD2H |Corsair 8GB 4x2GB XMS3 DDR3|AMD 7970| Chieftec750w| Intel 320 120GB SSD|
Servern|NZXT Lexa S |AMD Dualcore 3.1Ghz|Arctic Cooling Rev2 |Gigabyte DS3 |4x2 Crucial DDR2 667mhz |Nvidia GT 430|4x2TB Western Digital Green|Chieftec 400w|
"Try not. Do or do not, there is no try"

Permalänk

Jo okej så du menade , tack.

Men kan ej hitta mig på folding stats.

Mvh Tom

Permalänk
Skrivet av tompa1122:

Jo okej så du menade , tack.

Men kan ej hitta mig på folding stats.

Mvh Tom

Det tar en liten stund, innan det syns..

Visa signatur

Dator 1|Fractal Design R3 Titanium|AMD Phenom 2 X6 1055T 2.8Ghz |Noctua NH-U9B SE2|Gigabyte GA-880GM-UD2H |Corsair 8GB 4x2GB XMS3 DDR3|AMD 7970| Chieftec750w| Intel 320 120GB SSD|
Servern|NZXT Lexa S |AMD Dualcore 3.1Ghz|Arctic Cooling Rev2 |Gigabyte DS3 |4x2 Crucial DDR2 667mhz |Nvidia GT 430|4x2TB Western Digital Green|Chieftec 400w|
"Try not. Do or do not, there is no try"

Permalänk

Glad att vara tillbaka på foldingen! Kände att det var dags att bidra (ack så lite dock) efter en alltid lika underbar fredagspanel liggandes på soffan med norrlands på flaska. Finns det någon statistik över vad som bidrar mest förresten? Nyss dragit igång smp på min gamla trotjänare q6600 i htpcn (stort tack till èl Mero!) och undrade lite om man kunde vara lite taktiskt vid nästa gpu/cpuinköp. Ftf undrade jag då mest om q6600 eller mitt slappa 5770 skulle bidra mest.. (skummade igenom tråden men hittade inget)

Visa signatur

Travelmate 5520 som spelar upp star trek exemplariskt sålänge man inte uppdaterar till OneiricOcelot

Permalänk

Nvida kort ger för stunden mer annars är ATI kort mer lämpade. jag längtar tills nya clienten kommer till ATI.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Nvida kort ger för stunden mer annars är ATI kort mer lämpade. jag längtar tills nya clienten kommer till ATI.

Vem gör inte det? Men det ska bli spännande att se vad hur hög ppd man får när Bulldozer kommer.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk

Kan fortfarande inte se mina stats , vill ju se vad jag får !

Men har hittills kört igenom 54 %.

Mvh Tom

Permalänk
Skrivet av tompa1122:

Kan fortfarande inte se mina stats , vill ju se vad jag får !

Men har hittills kört igenom 54 %.

Mvh Tom

Det tar minst 1WU innan du ser evt stats. Kan gå lite längre beroände hur snabbt du betar av en Wu och när de uppdaterar sina 'register' .

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Nvida kort ger för stunden mer annars är ATI kort mer lämpade. jag längtar tills nya clienten kommer till ATI.

så det är bättre att folda på 5770 om jag ska köra på en enskild komponent? (förutsatt att du syftade på min fråga)

Visa signatur

Travelmate 5520 som spelar upp star trek exemplariskt sålänge man inte uppdaterar till OneiricOcelot

Permalänk

Okej då vet jag. Som sagt , vet ej så mycket men en WU är = 100%?

Samt jhur vet jag om jag foldar på min cpu eller gpu? Kan man köra båda ?

Vilken är snabbast , se sign för setup.

Mvh Tom

EDIT : CPU ligger på 100% load så antagligen den.

Permalänk
Skrivet av tompa1122:

Okej då vet jag. Som sagt , vet ej så mycket men en WU är = 100%?

Samt jhur vet jag om jag foldar på min cpu eller gpu? Kan man köra båda ?

Vilken är snabbast , se sign för setup.

Mvh Tom

EDIT : CPU ligger på 100% load så antagligen den.

jag är ingen expert på din cpu, men din gpu får du fina poäng med

Visa signatur

Dator 1|Fractal Design R3 Titanium|AMD Phenom 2 X6 1055T 2.8Ghz |Noctua NH-U9B SE2|Gigabyte GA-880GM-UD2H |Corsair 8GB 4x2GB XMS3 DDR3|AMD 7970| Chieftec750w| Intel 320 120GB SSD|
Servern|NZXT Lexa S |AMD Dualcore 3.1Ghz|Arctic Cooling Rev2 |Gigabyte DS3 |4x2 Crucial DDR2 667mhz |Nvidia GT 430|4x2TB Western Digital Green|Chieftec 400w|
"Try not. Do or do not, there is no try"

Permalänk
Skrivet av tompa1122:

Okej då vet jag. Som sagt , vet ej så mycket men en WU är = 100%?

Samt jhur vet jag om jag foldar på min cpu eller gpu? Kan man köra båda ?

Vilken är snabbast , se sign för setup.

Mvh Tom

EDIT : CPU ligger på 100% load så antagligen den.

Skrivet av Alucard88:

jag är ingen expert på din cpu, men din gpu får du fina poäng med

Tycker du ska köra på Bägge! Dock kommer GPU'n dra ner din CPU poäng Din processor pumpar på bra om du har igång den långa stunder alt 24/7.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Hej , nu har datorn tuggat hela natten med både CPU och GPU (tror jag )

Mvh Tom

Permalänk
Skrivet av tompa1122:

Hej , nu har datorn tuggat hela natten med både CPU och GPU (tror jag )

Mvh Tom

Du är ju en pärla haha.

Snart ligger vi på plats 17, om jag kan läsa diagrammet rätt ^^

Edit: Plats 16

Visa signatur

Dator 1|Fractal Design R3 Titanium|AMD Phenom 2 X6 1055T 2.8Ghz |Noctua NH-U9B SE2|Gigabyte GA-880GM-UD2H |Corsair 8GB 4x2GB XMS3 DDR3|AMD 7970| Chieftec750w| Intel 320 120GB SSD|
Servern|NZXT Lexa S |AMD Dualcore 3.1Ghz|Arctic Cooling Rev2 |Gigabyte DS3 |4x2 Crucial DDR2 667mhz |Nvidia GT 430|4x2TB Western Digital Green|Chieftec 400w|
"Try not. Do or do not, there is no try"