EA publicerar systemkrav för Crysis 2

Permalänk
Medlem

Var det inte crysis 2 som skulle bli mer lättdrivet?
Pekar snarare på tvärtom o väldigt liknande grafiskt.

Permalänk
Avstängd

får hoppas att det blir ett spel den här gången, men det är trots allt uppföljaren till ett benchmarkprogram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uzor:

Jag hoppas det, annars blir man ju verkligen besviken.

2011, så många nya spel kommer komma ut, Bästa året?

Crysis 2
Duke Nukem Forever
Portal 2
Bulletstorm

Något mer?

diablo 3(förhoppnings vis)
väntat i hela mitt liv på det, haha

Permalänk
Medlem

Nu är det officellt

Enligt officiiella mycrysis.com var facebook-inlägget inte officiell information. Nu har det däremot blivit officiellet:
http://www.ea.com/crysis-2/blog/pc-specs

Jag är glad över att det krävs minst ett 8800 GT 512 mb för minimumkraven. Det visar att Crytek fortfarande har höga ambitioner med Crysis 2 och att det inte blir en urvattnad konsolkopia. Skulle väl gissa på att rekommenderat grafikkort kommer ligga på 460 1 GB eller 5850 1 GB - det vore rimligt. Dock ska man väl ha ännu bättre kort för att få njuta fullt ut av allt ögongodis, som jag hoppas de kommer visa för oss PC-spelare innan lansering.

MVH marbau

Visa signatur

Core i5-750@stock, Asus P55 Pro, Cooler Master Cosmos 1000, 4 GB DDR3 Corsair XMS3 1600 MHz CL8, HIS Radeon 6950 2GB, WD Caviar Black 32MB 640GB, Hitachi Green 2TB + Western Digital 2TB, Corsair TX750W, Samsung DVD RW-22X, 26" Fujitsu-Siemens Amilo SL3260W

Permalänk

Känner på mig att i5 750 kommer vara minimum för åtminstone normalgrafik i 1920x1080. I alla fall för ~60 fps, känns orealistiskt att det kommer vara spelbart på 2-kärniga prollar

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 3 Ghz | Asus P7P55D-E PRO | Powercolor HD 5850 | 4 Gb Corsair XMS3 1600 Mhz | Corsair HX 650W | FDD R2

Permalänk
Medlem

Det var allt ett jäkla gnäll! Är det bara jag som tycker att spelet verkar asballt? Löjligt om man tycker att grafiken är det viktigaste i ett spel. Jag tycker att många spel till NES och SNES fortfarande har ett mycket högre spelvärde och hållbarhet än de flesta nya spel som har släppts de senaste åren, så jag förstår inte riktigt hysterin. Även CS och Quake är ju fortfarande askul. Visst, det är häftigt med snygga och detaljerade spel men man kan ju knappast klandra detta spelet för att ha dålig grafik, eller hur? Sedan är det kanske inte alla som har råd att köpa en speldator för 15-20k för att ens kunna komma in i spelet. Vad är meningen med att göra ett fps-spel som bara rika snorungar kan spela? Helt meningslöst OCH orimligt. Att man sedan ska behöva äga 2-3 grafikkort, för sammanlagt ca 8-10 000 kr, för att kunna ligga över 60 fps känns ju störtlöjligt. PC och PC-spel måste hamna i bättre fas helt enkelt. Inte konstigt att man alltid tyckte det var bättre förr.

Ha en bra helg.

Mvh
Daniel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uzor:

Jag hoppas det, annars blir man ju verkligen besviken.

2011, så många nya spel kommer komma ut, Bästa året?

Crysis 2
Duke Nukem Forever
Portal 2
Bulletstorm

Något mer?

diablo 3 oblivion 2 och half life 3 är betydligt större.

Visa signatur

Core i5, gtx660

Permalänk
Medlem

Det snackades ju väldigt mycket sist om att folk "inte köpte spelet för dom inte hade en rekommenderad monsterdator"

Så, det känns som dom har taktikat om lite här, släpp så låga krav som möjligt för att inte skrämma bort köpare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zax89:

diablo 3 oblivion 2 och half life 3 är betydligt större.

Jag ser även fram emot Mass Effect 3.

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Medlem

Grafik är inte allt heter det ju på spelarnas språk.

Men Crysis är ju grafik, spelet sög ju getabock, och var perverst tråkigt att spela.
Crysis är och förblir en Benchmark.

Har hört att tvåan är betydligt fulare än ettan ifrån flera gaminghemsidor.

Permalänk
Medlem

Smaken är onekligen likt baken delad. Själv njöt jag av såväl grafik som spelupplevelsen i sig när jag lirade igenom Crysis och efterföljaren Warhead. Likt många andra bra spel kan man välja stil själv; om man ska köra "sneak-em-up" eller gå bärsärkagång. Eller båda delar. Men men, bara att respektera att vi alla är olika Och man behöver ju inte ta till fula ord för att bidra till den diskussionen.

Permalänk
Medlem

Grafik är inte allt. Inget är bättre än atari 2600.

Skojar hårt. Crysis & Warhead var ruskigt underhållande. Spelmässigt och tempomässigt briljanta. Gillar man det inte så kan man inte direkt gilla förstapersonskjutare över huvud taget.

Visa signatur

åhoj

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uzor:

Jag hoppas det, annars blir man ju verkligen besviken.

2011, så många nya spel kommer komma ut, Bästa året?

Crysis 2
Duke Nukem Forever
Portal 2
Bulletstorm

Något mer?

RAGE är det spel som jag förväntar mig mest av.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asaska:

Grafik är inte allt. Inget är bättre än atari 2600.

Skojar hårt. Crysis & Warhead var ruskigt underhållande. Spelmässigt och tempomässigt briljanta. Gillar man det inte så kan man inte direkt gilla förstapersonskjutare över huvud taget.

Nu är du allt ute å cyklar väldigt. Så bra var verkligen inte Crysis.

Permalänk
Medlem

Så, är ni nöjda nu? Crysis 2 kommer inte behöva femton grafikkort. Precis som om någon hade trott det då EA gärna vill tjäna pengar den här gången och Xbox 360 blir det primära systemet och rent spelmässigt plockar från alla framgångsrika skjutare i brist på egen identitet.

Skrivet av Songless:

Nu är du allt ute å cyklar väldigt. Så bra var verkligen inte Crysis.

Håller med. Det var verkligen inget briljant, åtminstone inte för en van skjutarspelare.
Det som var mest underhållande med Crysis var att slå/kasta Kiwifåglar och upptäcka spännande glitchar. I hur många spel har man annars fått chansen att bli dödad av en stillastående skottkärra genom att hoppa på den?

Permalänk
Medlem

De har ju inte riktigt gjort bra ifrån sig tidigare, jag kunde inte köra första Crysis på MAX utan lagg med min gamla burk, nu har ja en relativt Ny burk och måste fortfarande ställa ner vissa grejer för att spela. Sen när jag spelade klart spelet insåg jag vilket waste det var, spelet har fått alldeles för mkt uppmärksamhet.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Skrivet av Songless:

Det var allt ett jäkla gnäll! Är det bara jag som tycker att spelet verkar asballt? Löjligt om man tycker att grafiken är det viktigaste i ett spel. Jag tycker att många spel till NES och SNES fortfarande har ett mycket högre spelvärde och hållbarhet än de flesta nya spel som har släppts de senaste åren, så jag förstår inte riktigt hysterin. Även CS och Quake är ju fortfarande askul. Visst, det är häftigt med snygga och detaljerade spel men man kan ju knappast klandra detta spelet för att ha dålig grafik, eller hur? Sedan är det kanske inte alla som har råd att köpa en speldator för 15-20k för att ens kunna komma in i spelet. Vad är meningen med att göra ett fps-spel som bara rika snorungar kan spela? Helt meningslöst OCH orimligt. Att man sedan ska behöva äga 2-3 grafikkort, för sammanlagt ca 8-10 000 kr, för att kunna ligga över 60 fps känns ju störtlöjligt. PC och PC-spel måste hamna i bättre fas helt enkelt. Inte konstigt att man alltid tyckte det var bättre förr.

Ha en bra helg.

Mvh
Daniel

QFT