Permalänk
Medlem

Reklam?!

Alltså seriöst tycker inte ni världen kommer bli uppäten av reklam? Jag har till och med slutat att se på tv, nu för tiden för det är så oerhört mycket reklam hela tiden. Snart är för fan hela internet också fylld för den delen. Vad tycker ni?

Edit: Fixade ett stavfel..

Permalänk
Korsordsguru

Tycker och tycker. Har du någon annan affärsmodell som är bättre? Jag surfar gärna gratis på sweclockers.com i utbyte mot att bli exponerad för reklam. Skulle SweClockers, DN, SvD och andra sidor börja ta betalt för det vanliga utbudet skulle i alla fall inte jag betala för det. Det samma gäller nog många unga som växt upp med internet.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

reklamen på tex swec kan man köpa eftersom den inte direkt stör. men på tex youtube där en banner kommer upplängst ned i film rutan kan vara riktigt irriterande och skymma tex översättningar aka subs.

tv har jag oxå slutat kolla på nästan eftersom dom slänger in så mkt reklam och på vissa kanaler är reklam passen riktigt långa.

DaLys: synd att inte alla tv kanaler är gratis oxå eftersom man får se så mkt reklam

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk

Öh, vart ser du så mycket reklam?

Bara mentalsvaga individer ser väl på tv (vill du se nyheterna så är svt/svt play ändå reklamfritt) och till din webbläsare kan du gott köra adblock. Reklamen ute i samhället är däremot svårare att komma undan, men det är inte direkt så att den är precis överallt.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Random-person:

Öh, vart ser du så mycket reklam?

Bara mentalsvaga individer ser väl på tv (vill du se nyheterna så är svt/svt play ändå reklamfritt) och till din webbläsare kan du gott köra adblock. Reklamen ute i samhället är däremot svårare att komma undan, men det är inte direkt så att den är precis överallt.

Min adblock funkar inte hela tiden. Får ändå popups staving? till exempel någon sida man kan kolla på serier haha, går ju knappt att kolla på videon utan bli spammad med reklam och popups. Kan hända att jag kollar på Tv1000 då den är reklam fri. Men det väldigt få bra filmer.

Permalänk

Är tv1000 reklam? Fri? Huh? Vad är det du försöker säga? Men det väldigt få filmer? Huh?

Förövrigt så känns det väldigt konstigt att du kallar din adblockinstallation för "min adblock". Påminner om barnspråk. "Adblock fungerar inte hela tiden för mig" låter betydligt bättre. Försök hålla någon standard på diskussionen om du vill att någon ska ta dig på allvar är mitt tips.

Varför behöver du titta på tv över huvud taget? Ev. livegrejer sänder svt play och tv-serier, filmer osv. kan såklart också ses på internet.

Att det finns en sida där man kan kolla serier vet jag redan, men tack ändå. Om du försöker säga att popups förekommer ibland: ja, men sök dig till sidorna som inte innehåller popups då? Och när du väl stängt ner dessa popups så behöver du ju inte längre störas av dem.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Random-person:

Är tv1000 reklam? Fri? Huh? Vad är det du försöker säga? Men det väldigt få filmer? Huh?

Förövrigt så känns det väldigt konstigt att du kallar din adblockinstallation för "min adblock". Påminner om barnspråk. "Adblock fungerar inte hela tiden för mig" låter betydligt bättre. Försök hålla någon standard på diskussionen om du vill att någon ska ta dig på allvar är mitt tips.

Varför behöver du titta på tv över huvud taget? Ev. livegrejer sänder svt play och tv-serier, filmer osv. kan såklart också ses på internet.

Att det finns en sida där man kan kolla serier vet jag redan, men tack ändå. Om du försöker säga att popups förekommer ibland: ja, men sök dig till sidorna som inte innehåller popups då? Och när du väl stängt ner dessa popups så behöver du ju inte längre störas av dem.

Du värkar missförstå mig. Jag menar att när du väl tittar på en film så är det ingen reklam. Sen att själva filmerna som sänds är sevärda eller inte är en annan femma.

Permalänk
Musikälskare

Inte kollat på TV på kanske 2år pga reklam

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Random-person:

Är tv1000 reklam? Fri? Huh? Vad är det du försöker säga? Men det väldigt få filmer? Huh?

Förövrigt så känns det väldigt konstigt att du kallar din adblockinstallation för "min adblock". Påminner om barnspråk. "Adblock fungerar inte hela tiden för mig" låter betydligt bättre. Försök hålla någon standard på diskussionen om du vill att någon ska ta dig på allvar är mitt tips.
.

Bara för att han stavar kasst så behöver du ju knappast hacka på honom? Det går att förstå alldeles utmärkt, om du lägger en extra sekund vid särskrivningarna.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Ja det är inte så att reklamen kommer att minska precis, men det lär dyka upp mer sofistikerad antireklam-filter desto reklamen ökar. Ignorera tvn, skaffa adblock, surfa inte in på tramsiga sajter. Finns det nåt på tv du vill se så går det att lösa på andra sätt. Reklam är inget annat än invasion av ens psyke, ingenting som är självklart "okej", imo.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Avstängd

Reklamen har tagit över internet helt nu, för några år sedan hade inte ens sweclockers 1 miljon banners överallt som nu och sidor som youtube etc slapp man reklamen på också.

Skulle hellre betala för att slippa reklamen än att köpa deras produkter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabriel15:

Reklamen har tagit över internet helt nu, för några år sedan hade inte ens sweclockers 1 miljon banners överallt som nu och sidor som youtube etc slapp man reklamen på också.

Skulle hellre betala för att slippa reklamen än att köpa deras produkter.

Jag tycker inte reklamen på Swec stör. Jag har med adblock plus, men har avaktiverat det på Swec. Jag tycker till och med det kan vara relevant reklam, inte sällan man klickar på "deal of the day"-reklam för att se vad det handlar om.

Däremot är det så mycket reklamavbrott i filmer på TV, att jag inte alls besvärar mig med det längre. Får inget flyt alls i en film med avbrott var tionde minut, det sparar mig en TV avgift i alla fall.

Visa signatur

"Anger dwells only in the bosom of fools."
- A. Einstein

Permalänk
Medlem

Jag kan känna mig lite kluven inför det här med reklam. Vissa gånger så vill man inte ha något alls med reklam att göra. Men sen vill man inte heller missa något. Så frågan är ju vart man ska stå i frågan.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Random-person:

Är tv1000 reklam? Fri? Huh? Vad är det du försöker säga? Men det väldigt få filmer? Huh?

Förövrigt så känns det väldigt konstigt att du kallar din adblockinstallation för "min adblock". Påminner om barnspråk. "Adblock fungerar inte hela tiden för mig" låter betydligt bättre. Försök hålla någon standard på diskussionen om du vill att någon ska ta dig på allvar är mitt tips.

Grattis Random, du är nu en av sweclockers drygaste medlemmar. Vilken jävla idiotattityd.

Permalänk
Medlem

Såg en dokumentär här om veckan som handlade om reklam riktad till barn i USA, vilket är fullt lagligt där. Finns tydligen skolor som säljer reklamplatser i klassrummen och korridorerna, samt låter företag sponsra "friluftsresor" till deras butiker, osv. Aningen sjukt anser jag...

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |