Permalänk

DVB-T2

Tjenare!

Funderar på att gå över till Boxers HD kanaler inom en snar framtid, men då jag kör med en HTPC för att ta emot TV-signalerna så behöver jag även byta TV-kort.

Men vad jag förstår så har de bytt teknik bara sådär och kör istället DVB-T2 istället för DVB-T vilket krånlgar till det lite eftersom jag verkligen inte kan hitta ett TV-kort som stödjer DVB-T2 och CI/CAM moduler och helst är internt (via Firewire, PCI eller PCIE).

Jag har bara hittat en enda produkt som stöder DVB-T2:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=760131

Men vad jag förstår så stödjer den stickan enbart de fria kanalerna vilket inte funkar för mig då jag även vill ha betalkanalerna.

Någon som vet något alternativ till denna produkt som även stöder CI/CAM moduler?

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | Corsair Hydro H115i RGB Platinum | 32gb G.Skill DDR4 @ 3600mhz | Asus X570-F | PowerColor RX6900XT RedDevil Ultimate | 1TB m.2 SSD gen 4 | 256gb m.2 SSD gen 4 | 1TB HDD | Phanteks Revolt Pro 1000W | Phanteks Eclipse P500A

Permalänk
Medlem

Du får nog avvakta ett tag till. Det kommer säkerligen visas upp produkter på cebit som går av stapeln första veckan i mars, och sedan ytterligare en tid innan produkterna finns på marknaden.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Inaktiv

Hej.
Det finns ett kort som visserligen inte är internt men som är det bästa jag kört hittils, och jag har testat många, och det är Antsee,s senaste.
läs mer på http://www.sweclockers.com/forum/102-htpc-och-mediaspelare/98...
kanon både mot kortserver och emot internt kort. Cam behövs för hd kanalerna om du tittar på Comhem men mot boxer fungerar HD kanalerna även mot kortserver.
Jobbar på att få till det även med Comhem och kortserver men inte lyckats ännu.
Bästa bild hittils på Boxer.

Permalänk
Skrivet av Hardware guy:

Du får nog avvakta ett tag till. Det kommer säkerligen visas upp produkter på cebit som går av stapeln första veckan i mars, och sedan ytterligare en tid innan produkterna finns på marknaden.

Det kändes väldigt långt Är ju sugen på marksänd HD redan i dagsläget och våra vänner på Boxer verkar inte vara kompis med HTPC lösningar så de pushar på lite extra

Skrivet av anon76929:

Hej.
Det finns ett kort som visserligen inte är internt men som är det bästa jag kört hittils, och jag har testat många, och det är Antsee,s senaste.
läs mer på http://www.sweclockers.com/forum/102-htpc-och-mediaspelare/98...
kanon både mot kortserver och emot internt kort. Cam behövs för hd kanalerna om du tittar på Comhem men mot boxer fungerar HD kanalerna även mot kortserver.
Jobbar på att få till det även med Comhem och kortserver men inte lyckats ännu.
Bästa bild hittils på Boxer.

Externt fungerar också, men föredrar att ha internt bara då jag får en klump som står under tv:n istället för flera
Men om du har lust får du gärna tipsa om någon vettig CAM server som fungerar till Windows Media Center (alternativt mot MythTV då jag gärna snickrar iordning en Linux HTPC också men har inte gjort så hittils iom att CAM stödet på mitt nuvarande TV-kort inte stöds)

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | Corsair Hydro H115i RGB Platinum | 32gb G.Skill DDR4 @ 3600mhz | Asus X570-F | PowerColor RX6900XT RedDevil Ultimate | 1TB m.2 SSD gen 4 | 256gb m.2 SSD gen 4 | 1TB HDD | Phanteks Revolt Pro 1000W | Phanteks Eclipse P500A

Permalänk
Inaktiv

Win 7 med DVB-link och A-Camd mot en newcs eller oscamd server alternativt kort o intern cam.
Lätt och bra lösning

Permalänk
Skrivet av anon76929:

Win 7 med DVB-link och A-Camd mot en newcs eller oscamd server alternativt kort o intern cam.
Lätt och bra lösning

Ska ta och kolla upp det. Tack för tipset!

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | Corsair Hydro H115i RGB Platinum | 32gb G.Skill DDR4 @ 3600mhz | Asus X570-F | PowerColor RX6900XT RedDevil Ultimate | 1TB m.2 SSD gen 4 | 256gb m.2 SSD gen 4 | 1TB HDD | Phanteks Revolt Pro 1000W | Phanteks Eclipse P500A

Permalänk
Skrivet av anon76929:

Win 7 med DVB-link och A-Camd mot en newcs eller oscamd server alternativt kort o intern cam.
Lätt och bra lösning

Nja...det är ju en sanning med modifikation.

Boxer har slagit på AES igen, så mpeg4-kanalerna, och det kodade HD-utbudet är väl mer eller mindre rökt via softcams?

Jag siktar på Anysees E7 T2-burk med köpecam, förhoppningsvis så bara funkar det, är bra less på att det hela tiden är något som inte lirar, fungerar den bra blir det två sådana i tv-servern (DVBLink - klockren produkt).

/J

Permalänk

Har det hänt något mer på den här fronten? Finns det något kort/någon box som fungerar, även med betalkanaler i HD, utan att det krävs en doktorsexamen i datateknik? Och som klarar flera mottagare och visning på flera TV-apparater samtidigt.

Permalänk
Skrivet av Lasse-hatten:

Har det hänt något mer på den här fronten? Finns det något kort/någon box som fungerar, även med betalkanaler i HD, utan att det krävs en doktorsexamen i datateknik? Och som klarar flera mottagare och visning på flera TV-apparater samtidigt.

Verkar fortfarande vara den här som gäller om man vill kunna se/spela in sina betal-kanaler med boxer:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=830131
"Anysee E7 T2C" har fullt stöd för både SD/HD och MPEG2/4 oavsett gratis/betal kanal.
Går tydligen även att koppla in flera sådana i en dator för att bruka flera kanaler samtidigt ..om man har plånbok till det.

Kort och gott är det den mest kompletta produkten för marksänd DTV (=boxer).
Du måste dock prenumerera på boxer så du får ett boxerkort och CI+ modul om du vill se & spela in betal-tv med denna.

Visa signatur

Dator: EEE901 N270/ 1GB / 20GB SSD ... Kraftigt nedbantat/tweakat Win7 x86 for speeeEED!
Facebook användare? Hatar tidslinjen? gå med i denna FB-grupp:
Undo Timeline ...med lite tur får h*lvetet ett slut!