MSI Radeon HD 6870 Hawk lovar godsaker för överklockare

Permalänk
Melding Plague

MSI Radeon HD 6870 Hawk lovar godsaker för överklockare

Komponenttillverkaren MSI släpper ett nytt grafikkort i serien Hawk, och denna gång är det Radeon HD 6870 som utrustas med bland annat ny kylare och en mängd överklockningsrelaterade finesser.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Varför köpa detta när du får ett 6950 + upplåsta shaders för samma pris?

EDIT: Ja ljudet då kanske..

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk
Skrivet av Tommy_h:

Varför köpa detta när du får ett 6950 + upplåsta shaders för samma pris?

EDIT: Ja ljudet då kanske..

Eller så köper man GTX 560 med twin frozr

Permalänk
Medlem

De kunde väl lika gärna köttat på med 2gb?

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem

1 gb ram
pris nära bättre grafikkort..
känns inte riktigt värt det, men jag kanske missar något.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

1 gb ram
pris nära bättre grafikkort..
känns inte riktigt värt det, men jag kanske missar något.

Du missar inget alls här, känns som ett mycket dåligt köp indeed.

Visa signatur

An expert is one who knows more and more about less and less until he knows everything about nothing.

Permalänk

Dumt drag av MSI. De borde förbättra 6970 eller nåt annat top of the line kort.

Visa signatur

|| Gigabyte GA-MA790X-UD3P || AMD Phenom II X4 955 @ 3,8 GHz || 2*2 GB Kingston HyperX PC8500 || Asus Radeon HD 5850|| Zalman ZM600-HP600W || Windows 7 64-bit ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av furuliden:

Eller så köper man GTX 560 med twin frozr

Bara det att HD 6950 är bättre än GTX 560.

Permalänk

Varför skulle man vilja ha det här när man får ett 6950 billigare?

Permalänk
Medlem

Skulle ju hellre köpa 6950 från komplett. kostar bara 2100 . veckans erbjudande på XFX 6950.

Visa signatur

-PC- HAF932 - i7 920d0 oc 3.8ghz - P6TDELUXE v2 - Asus 7950 3GB TOP - Samsung 830 128gb - 2xWD 1TB Black - Asus Xonar Essence STX - Logitech G400 - Sennheiser pc360G4me - Logitech Z5500 - S27a950d 120hz - 2233RZ 120hz
GAME | Dota2 | Age of Conan
Youtube: http://www.youtube.com/user/b4nto

Permalänk
Medlem

face palm :S
hur länge ska dom försöka pressa skiten ur korten på detta sätt, känns inte som det kommer bli prisvärt heller direkt, och prestandan lär ju inte bli speciellt mycket bättre.

Permalänk
Skrivet av Ryssfemma:

Bara det att HD 6950 är bättre än GTX 560.

För GTX 560 kommer med Twin Frozr? Och för att man kommer upp till 1.000GHz core clock med den kylaren?

Alltså jag har ett 6950 idag som är upplåst till ett 6970, men om jag fick välja idag skulle jag välja GTX 560 twin frozr. Varför? Jo det har jag nämnt. Men kan säga det igen: 6950 överklockar inte så jäkla bra. Har fått upp den till 900MHz core clock. Dessutom låter 6950 ganska mycket. Men 6950 var inget dåligt köp, absolut inte men jag skulle ändå välja ett GTX 560 idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dj christian:

Vem bryr sig om överklockning? Okej, i produktens slutskede och strax innan man ska uppgradera till ett bättre men överklockning ger ju bieffekter som ökad elförbrukning. För er P12or som fortfarande bor hemma spelar det mindre roll men för oss som bor själva och måste tänka på elförbrukningen är det desto viktigare.

Minnesmängd är betydligt mer framtidssäkert än några futts överklockning mer. Ett 6950 med 2gb är betydligt bättre val än ett gtx 560 punkt slut! Vänta bara tills du uppgraderar skärmen till större tum och upplösning som kräver mer minnesmängd så kommer ett 6950 vara mycket bättre investerade pengar långsiktigt.

Vem bryr sej om överklockning??..Idiotiskt uttalande!.Ett gtx 560 med en coreclock runt 1.000ghz presterar som ett gtx570/hd6970. Har inte sett en enda review där de inte lyckats komma över 1ghz på Msi twinfrozr korten.

Blir kul när Msi börjar använda twin frozr 3 kylaren på dom bättre korten.Finns nog ingen bättre kylning i dagsläget om man inte använder 3 parts kylare eller vatten.

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk
Skrivet av dj christian:

Vem bryr sig om överklockning? Okej, i produktens slutskede och strax innan man ska uppgradera till ett bättre men överklockning ger ju bieffekter som ökad elförbrukning. För er P12or som fortfarande bor hemma spelar det mindre roll men för oss som bor själva och måste tänka på elförbrukningen är det desto viktigare.

Minnesmängd är betydligt mer framtidssäkert än några futts överklockning mer. Ett 6950 med 2gb är betydligt bättre val än ett gtx 560 punkt slut! Vänta bara tills du uppgraderar skärmen till större tum och upplösning som kräver mer minnesmängd så kommer ett 6950 vara mycket bättre investerade pengar långsiktigt.

Skrivet av tEan:

Vem bryr sej om överklockning??..Idiotiskt uttalande!.Ett gtx 560 med en coreclock runt 1.000ghz presterar som ett gtx570/hd6970. Har inte sett en enda review där de inte lyckats komma över 1ghz på Msi twinfrozr korten.

Blir kul när Msi börjar använda twin frozr 3 kylaren på dom bättre korten.Finns nog ingen bättre kylning i dagsläget om man inte använder 3 parts kylare eller vatten.

Lyssna på mig och tEan