Första teasern för Battlefield 3

Permalänk
Medlem

Gillar hur alla gnäller över denna teasern. Minns ni den til crysis 2 ? Ett par glasbitar som föll.

Permalänk
Medlem

Finns inget att gnälla över. En teaser är oftast just såhär. Den är till bara för att visa "vi har produkten på g och kommer släppas detta år".

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Agemman:

DLC utesluter ju nästan mod-tools. Synd. Personligen kan Karkand ta sig. Allt för uttjatad. Jag hade velat se några andra kartor istället. Mer gränt och skogigt, typ Shongua Stalemate.

Vi får väl se, visserligen om de inkluderar ett redeem code system så kanske mod av filer inte är så tillåtet nej men men...

Efter lite tanke så fattar jag vad EA egentligen gör när de släpper de fyra gamla mest populära kartorna, de vill föra över de som spelar BF2 idag på sådana servers som fortfarande körs.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lan:

Hmm...vissa siter hävdar detta som en advertisment läcka i förtid. Är den äkta? vet ej, men här är den:

http://cdn.medialib.computerandvideogames.com/screens/screens...

I nedre högra hörnet står vad som ska ingå i LE, dvs, fyra av de mest populära kartorna till BF2 remade i Frostbite motorn. Karkand with destructible enviroment, hmm?

Vet inte hur jag känner mig inför det, lite billigt att de inte kör nytt men ok, kul att de ser till klassikerna...om detta nu är sant.

Hade ju varit roligt med Warlord kartan!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Vi får väl se, visserligen om de inkluderar ett redeem code system så kanske mod av filer inte är så tillåtet nej men men...

Efter lite tanke så fattar jag vad EA egentligen gör när de släpper de fyra gamla mest populära kartorna, de vill föra över de som spelar BF2 idag på sådana servers som fortfarande körs.

Det mesta är rätt förståeligt ur EAs ståndpunkt. Att inte släppa modfiler och sluta med DLC efter ett tag "avlivar" ju spelet rätt smart efter två år, lagom tills nästa mjölkning av kunderna

Permalänk
Medlem

Borde flyta fint på Phenom II om det kan använda alla 6 kärnor. Där emot kanske mitt GTX460 kommer börja svettas nu?

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Blir ingen förbokning för min del, åkte på niten med BC2, väntar och se hur folket här antingen sliter av sig håret eller hyllar spelet.
Kanske blir bättre start än BC2? Eller så blir det värre? Vem vet, ska bli spännande och se

Håller med, visserligen förbokade jag inte men tänkte att så illa kan det inte va. Kanske det inte är heller förresten men man har ju blivit bortskämd med bf2.

Permalänk

Senaste numret av amerikanska speltidningen Game Informer har mängder med ny information om hett efterlängtade Battlefield 3, och nyheterna har givetvis läckt ut på nätet. Nedan sammanfattar FZ det senaste om våra svenska stoltheter Dice och deras kommande krigsspel.
■Siktar på release fjärde kvartalet i år
■Battlefield 3-konceptet har varit på gång i åratal, men man har tvingats vänta på tekniken
■Frostbite 2.0 markerar höjdpunkten av denna teknik, helt nyskriven
■Banförstörelsen blir trovärdig och i princip allt ska kunna förstöras
■AI-karaktärer och flerspelarkaraktärer använder olika animationsuppsättningar
■Inga fler "glidande" animationer som ser konstiga ut, realistiska animationer är fokus
■Samlat in egna stridsinspelningar (kulor, stridsvagnar, helikoptrar och så vidare) från olika avstånd för att förbättra realismen
■Bättre och mer omedelbara planer för DLC-material
■Fler saker att låsa upp än i Battlefield: Bad Company 2
■4 klasser
■Innehåller co-op
■Innehåller kill-cam som kan stängas av
■BF3-teamet är nästan dubbelt så stort som Bad Company 2-teamet
■Balanserad enspelarupplevelse med både intensiva och lugna ögonblick
■En del av enspelarkampanjen utspelas i Sulaymaniyah, irakiska Kurdistan
■Mycket svordomar så en garanterad vuxen-märkning
■En jordbävning sker på en bana och en sjuvåningsbyggnad kollapsar på ett imponerande sätt
■Välgjort narrativ i singelkampanjen
■Mer än en miljö, hela spelet utspelar sig inte i Mellanöstern
Två av de kanske viktigaste nyheterna är att pc är huvudformat och att spelet inte innehåller mod-verktyg vid release – kanske dyker mod-möjligheter inte upp alls.

Källa fz.se

Låter sjukt bra!

Köpte Battlefield 2 Complete Collection idag ( anledningen till att jag inte sover just nu ) 99kr på EBGames.
Sjukt bra fortfarande och många spelar fortfarande spelet.
Köp det så lirar vi och laddar upp inför bf3.

dumdump dudu dump

Permalänk

Varsågoda!
Säg mig vem är inte sugen nu?!

EDIT!!!

REAKTION !

Permalänk
Moderator
Moderator

Inga modd verktyg från start, "kanske senare"....fy faen....nu ska här låsas rättigheter och pumpas pengar. Spelet är antagligen jättekul men här sabbar de verkligen för sig själva. BF serien har tidigare i sina generationer innehållit hyfsat stöd för modd community och det har DICE tjänat bra på men nu?

Detta är en blandad nyhet för min del.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

vi ska ju komma ihåg att vi har 3 plattformer för spelet.
och moddning går kanske inte så bra ihop med konsoller?

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av TimMy2003:

Senaste numret av amerikanska speltidningen Game Informer har mängder med ny information om hett efterlängtade Battlefield 3, och nyheterna har givetvis läckt ut på nätet. Nedan sammanfattar FZ det senaste om våra svenska stoltheter Dice och deras kommande krigsspel.
■Siktar på release fjärde kvartalet i år
■Battlefield 3-konceptet har varit på gång i åratal, men man har tvingats vänta på tekniken
■Frostbite 2.0 markerar höjdpunkten av denna teknik, helt nyskriven
■Banförstörelsen blir trovärdig och i princip allt ska kunna förstöras
■AI-karaktärer och flerspelarkaraktärer använder olika animationsuppsättningar
■Inga fler "glidande" animationer som ser konstiga ut, realistiska animationer är fokus
■Samlat in egna stridsinspelningar (kulor, stridsvagnar, helikoptrar och så vidare) från olika avstånd för att förbättra realismen
■Bättre och mer omedelbara planer för DLC-material
■Fler saker att låsa upp än i Battlefield: Bad Company 2
■4 klasser
■Innehåller co-op
■Innehåller kill-cam som kan stängas av
■BF3-teamet är nästan dubbelt så stort som Bad Company 2-teamet
■Balanserad enspelarupplevelse med både intensiva och lugna ögonblick
■En del av enspelarkampanjen utspelas i Sulaymaniyah, irakiska Kurdistan
■Mycket svordomar så en garanterad vuxen-märkning
■En jordbävning sker på en bana och en sjuvåningsbyggnad kollapsar på ett imponerande sätt
■Välgjort narrativ i singelkampanjen
■Mer än en miljö, hela spelet utspelar sig inte i Mellanöstern
Två av de kanske viktigaste nyheterna är att pc är huvudformat och att spelet inte innehåller mod-verktyg vid release – kanske dyker mod-möjligheter inte upp alls.

Källa fz.se

Låter sjukt bra!

Köpte Battlefield 2 Complete Collection idag ( anledningen till att jag inte sover just nu ) 99kr på EBGames.
[b]Sjukt bra fortfarande och många spelar fortfarande spelet.[/img]
Köp det så lirar vi och laddar upp inför bf3.

dumdump dudu dump

Det är dumma polacker hela tiden som tror att dem kan köra solo med tiger, samt hoppande på USMC uncap base i banor som Dalian Plant, Gulf of Oman och Wake Island. Annars är det gött med friska människor i servern

OnT: DICE har nämnt att det här är en uppföljare till BF2 och inte Bad Company 2, Bad Company 2 hade ju tracerdarts osv som vi aldrig sett och som inte kommer tillbaka. Undrar om motion mines kommer tillbaka i BF3?

Verkar som om DICE egentligen bara provade Frostbite motorn med Bad Company I och II.

Permalänk
Medlem

■Samlat in egna stridsinspelningar (kulor, stridsvagnar, helikoptrar och så vidare) från olika avstånd för att förbättra realismen

Det gillas.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk

City banor som New York och Paris är bekräftat hos en källa i USA!

Permalänk
Medlem

Ni som gnäller på teasern antar jag har glömt MW2s teaser http://www.youtube.com/watch?v=6t60l9cG7nc.

"City banor som New York och Paris är bekräftat hos en källa i USA!"

Inget kan vara bekräftat nu mer en spelet i sig själv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Willez:

Ni som gnäller på teasern antar jag har glömt MW2s teaser http://www.youtube.com/watch?v=6t60l9cG7nc.

"City banor som New York och Paris är bekräftat hos en källa i USA!"

Inget kan vara bekräftat nu mer en spelet i sig själv.

Haha, riktigt dålig!

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Borde flyta fint på Phenom II om det kan använda alla 6 kärnor. Där emot kanske mitt GTX460 kommer börja svettas nu?

Blir ju svettigt för en 4 kärnig! ev ny burk, men nya grafikkort ska det bli!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem
Skrivet av eaan:

Osynliga krypskyttar ÖVERALLT!

ÄNTLIGEN PRONE!!!!!!!!

BF1942 Rulez (Secret Weapons Expantion)

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av judge:

Blir ju svettigt för en 4 kärnig! ev ny burk, men nya grafikkort ska det bli!

yepp spara en slant varje månad nu fram till BF3 Releas, då blir det nytt mamma + ram och CPU.

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ryssfemma:

Fan vad alla ska whina om teasern, slår vad om att ni är hjärntvättade mainstream räkor som blir hypade över varje COD trailer.
Black Ops kör fortfarande på Dx9 COD kids

Bla bla, och du är, 13år?

Tycker klippet var som en teaser skulle vara. just en teaser:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av silicon111:

Bla bla, och du är, 13år?

Tycker klippet var som en teaser skulle vara. just en teaser:)

är du 13 år?