Intel fortsätter leverera styrkretsar för Sandy Bridge

Permalänk
Medlem

Varför skulle Dell/hp/asus/etc betala pengar för att montera portar när dom ändå inte fungerar? Tror folk gör en för stor deal av de här än va de är.

Permalänk

Påverkar färre...

Har man en hårddisk och en optisk enhet kopplad på Sata6 så har man inga problem. Att sätta i ett billigt Sata3-kort i ledig PCI är ju en fullt fungerade lösning.

Ja Intel har tabbat sig och en "rabatt" kan vara bra att införa men de flesta kan ju faktiskt vilken dag som helst köpa en SB-dator som funkar hur bra som helst med pci-kort.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Varför kunde de inte bara massproducera en massa kontrollerkort liknande det här och skicka ut?
"varning! sata portarna på moderkortet är defekta, använd koppla använd det medföljande kontrollerkortet istället"

Visa signatur

mobo Asus M4A88TD-M EVO/USB3 cpu 1100T kylare Noctua NH-D14
gpu RX 460 passive ram 16GB DDR3 1600MHz ssd Samsung 850 EVO 250GB
psu Corsair AX 850 skärmar 3 * 40" NEC P401

Permalänk
Avstängd

Då de flesta går över till Sata 6gb så ser jag igentligen ingen anledning till att göra hysteri kring detta.. Sen att Sata 6gb är bakåt kompatibel är ju ett plus.. varför gnälla när de flesta nya korten har 4st sata 6, räcker la gott och väl ?

Visa signatur

-| Intel I7-2600K Lapped | ASUS Sabertooth P67 | Corsair Vengeance 1600MHz 16gb | 2 x Sapphire 6970 2gb | EK Vattenkyl | 2 x Corsair Force GT 120gb SSD | WD Black 1TB | Corsair AX1200w | 3 x BenQ 22" LED |-
-| KRK RoKIT5 | AudioBOX | Maschine Mikro |- http://www.sweclockers.com/image/gallery/2011/12/28/Sdc15039....

Permalänk
Skrivet av Andre_H:

Varför kunde de inte bara massproducera en massa kontrollerkort liknande det här och skicka ut?
"varning! sata portarna på moderkortet är defekta, använd koppla använd det medföljande kontrollerkortet istället"

Precis det jag skriver... :-)... big deal att man inte kan använda 2-5 på moderkortet...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av LoTex94:

Tycker det är dåligt ärligt talat...kvittar om dem bara använder 2 SATA portar, det är fortfarande defekta moderkort!

Ska man skicka en ny bilmodell som fått en repa på fabriken till skroten direkt?

Hade jag inte redan haft mitt P67-kort hemma så hade jag köpt det nu ändå då jag bara använder två SATA-portar (mitt kort har fyra fullt fungerande).

Visa signatur

ASUS Prime Z270-A | i7 7700K | GTX 1070 | 16GB RAM | Samsung 850 EVO 500GB | FD Newton R2 650W | FD Define R3