Jonas uppdaterar AMD:s logotyp

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Anledningen att filmen ligger på Facebook är dels att det från början bara var en kul grej, dels att vi försöker hålla Youtube-kanalen för endast redaktionellt material. Alla kan ju se den i alla fall utan att vara FB-inloggade, så vi tror och hoppas att ni klarar er.

(Förövrigt är det en kvadrat i den riktiga loggan, det är bara Jonas tecknings-skillz som sviker lite..)

Kan ju vara idé att skriva med som en notering att man inte behöver vara inloggad/medlem för att se filmen

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Man kan inte klandra honom, en kvadrat hade inte fått plats på påsen.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kogster:

Kanske bara har den som skärm, nä men det missade jag.

Du kan ha delivs rätt nu när jag kollade igen, det ser ut som win 7 med chrome faktiskt

Permalänk
Medlem

Snälla, jag är så ***** trött på facebook.. Länka inte nyheter dit också :S Lunarstorm för grownups.

Ok nu har jag sagt det. Let's leave it, innan det blir en diskussion som spårar ur. ^^

Visa signatur

intel i7 920 @ 4000Mhz / Asus P6T Deluxe V2 / Corsair 6GB DDR3 Dominator @ 1600Mhz / 2st Gigabyte 460 GTX 1GB @ 850/1700/4400Mhz SLI / HDD1: Corsair Force 120GB HDD2: WD Black 1TB / Antec Twelvehundred / Corsair 750W HX / Win7 64Bit SWE

Permalänk
Medlem
Skrivet av l'o'vet:

En kvadrat är en rektangel. Inte tvärtom

En kvadrat är en fyrkant med 4st lika stora sidor, däremot är både rektanglar och kvadrater fyrkanter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TAG9217:

En kvadrat är en fyrkant med 4st lika stora sidor, däremot är både rektanglar och kvadrater fyrkanter.

Precis.

Vissa i denna tråd verkar ju tro att en rektangel är en fyrkant, en fyrkant är en rektangel, en cirkel är en triangel och en triangel är ett träd.

Permalänk
Medlem

Man kan ju undra om den här nytillkomna fyrkanten har någonting att göra med att Intel använder en cirkel i sin logotyp?

Permalänk

Rätt kul Ingen fredagspanel idag?

Visa signatur

Asrock P67 Extreme6 | Intel 2600k @ 4.5Ghz) | Noctua NH-D14 | Corsair 8GB DDR3 1600Mhz
ASUS GTX 770 DCII OC @ 1260/7900 | Intel X25-M G2 80GB| ~3.2TB HDD
Antec 1200 | Corsair HX 620 80+
ASUS PB278Q

Permalänk
Skrivet av blame_me:

Du kan ha delivs rätt nu när jag kollade igen, det ser ut som win 7 med chrome faktiskt

Är en imac fast med windows 7 istället

Permalänk
Medlem

heheh... Jonas har massive skillz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kogster:

Allt du kan säga är att han har mac-tangentbord (svenska skolor borde ta tillbaka logik som ämne=

Har nog spenderats ganska mycket tid och pengar på den loggan (inte ironisk)

läs boken: När du gör som jag vill. Så fattar ni.

och en stor jävla iMac.... fan vad du är smart då nu va?.... herregud vilken patetisk kommentar du la. Kan ju iaf kolla på filmen innan du spyr ur dig saker.

OnT så är denna nya loggan väldigt cool.

Permalänk
Medlem
Skrivet av facedark:

och en stor jävla iMac.... fan vad du är smart då nu va?.... herregud vilken patetisk kommentar du la. Kan ju iaf kolla på filmen innan du spyr ur dig saker.

OnT så är denna nya loggan väldigt cool.

va väll inte mitt största ögonblick om man säger så.

du tänkte inte på taskbar:en?

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Skrivet av xfade:

Där ser man, Jonas kör Mac när han skall jobba....

Dock med Windows 7 som OS

Permalänk
Skrivet av _MmattiasS_:

Dock med Windows 7 som OS

Frågan är: bootcamp eller inverterad hackintosh?

Visa signatur

Gammalt nick: Darkst@r
Intel Core i7 860 @ 3,6 GHz/Noctua NH-D14|Asus GTX 970 Strix|2x2 GB Corsair Dominator DDR3 1600 CL8|Asus P7P55D Deluxe|Intel X-25M G2 80GB|Samsung 850 Pro 256 GB|Samsung Spinpoint F3 1TB|Windows 7 Home Premium 64-bit|Nanoxia Deep Silence 1|Corsair VX550|

Permalänk
Medlem

riktigt kul video va de:)

Försäkringskassan och amds logos är fortfarande snarlika dock.

Permalänk
Medlem

hahahaha, klockrent!

Permalänk

Extrem Humor, Helt klockren xD

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk
Medlem

ju enklare, ju svårare:) ganska kul om man inte är insatt i grafisk design.

Permalänk

Jag läser grafisk design och tycker det här är hemsk dem kunde åtminstone centrerat texten så AMD står i mitten. Och anlitat en Design byrå åt detta och gjort loggan lite mer i klass med intels loggor för athlon phenom osv.

Visa signatur

Fractal Design R3| ASUS Crosshair IV Formula| AMD 1090BE @3.2Ghz Stock| ZOTAC GeForce® GTX 480 AMP!| 8GB Corsair domintor 1600mhz| Corsair Force 60Gb| 2st Western Digital 500Gb @ Raid 0| 750w Corsair HX| + Free Macbook av skolan man kan inte klaga ialf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av partynikko:

Precis.

Vissa i denna tråd verkar ju tro att en rektangel är en fyrkant, en fyrkant är en rektangel, en cirkel är en triangel och en triangel är ett träd.

haha,
En kvadrat är alltid en rektangel.
En rektangel är inte alltid en kvadrat.

Visa signatur

__________________
| ASUS Z99 | 4790K | 8GB DDR3 | Noctua DH-14 | Chieftec Dragon Miditower (15 år gammalt!) | Samsung 250 GB SSD Evo | MSI GTX 980 Gaming | Zalman ZM1000-HP |

Permalänk
Medlem
Skrivet av walp:

haha,
En kvadrat är alltid en rektangel.
En rektangel är inte alltid en kvadrat.

Sidorna i en kvadrat är alltid lika stora och vinklarna är alltid räta.

En fyrkant däremot åsyftar bara ett objekt som har 4 sidor, det kan alltså vara en kvadrat, rektangel eller en romb om man nu vill.

Så för att svara på ditt påstående: en kvadrat är inte en rektangel.

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av TAG9217:

Sidorna i en kvadrat är alltid lika stora och vinklarna är alltid räta.

En fyrkant däremot åsyftar bara ett objekt som har 4 sidor, det kan alltså vara en kvadrat, rektangel eller en romb om man nu vill.

Så för att svara på ditt påstående: en kvadrat är inte en rektangel.

Vad offtopic vi blir här, men nu är du väl ändå ute och cyklar en smula?

Minns jag rätt är en kvadrat visst en rektangel, definitionen av rektangel är en fyrkant med fyra vinklar på 90 grader. Den innefatar alltså kvadraten, som därmed är ett specialfall av rektangeln.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Vad offtopic vi blir här, men nu är du väl ändå ute och cyklar en smula?

Minns jag rätt är en kvadrat visst en rektangel, definitionen av rektangel är en fyrkant med fyra vinklar på 90 grader. Den innefatar alltså kvadraten, som därmed är ett specialfall av rektangeln.

Sidorna i en kvadrat är alltid lika stora, medan en rektangel har 2st korta sidor och 2st längre sidor.

Citat:

Kvadrat, från latinets quadratum eller quadratus, i den svenska betydelsen, är inom geometrin en beteckning på en fyrhörnig, plan geometrisk figur där alla sidor är lika långa och alla vinklar är räta. -Wikipedia

En fyrkant däremot innefattar alla dessa termer; kvadrat, rektangel, romb o.s.v.

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av TAG9217:

Sidorna i en kvadrat är alltid lika stora, medan en rektangel har 2st korta sidor och 2st längre sidor.

En fyrkant däremot innefattar alla dessa termer; kvadrat, rektangel, romb o.s.v.

Okej, för att dra "Wikipedia-kortet" jag med då..

http://sv.wikipedia.org/wiki/Rektangel
"En kvadrat är ett specialfall av en rektangel."

http://sv.wikipedia.org/wiki/Kvadrat
"En kvadrat är ett specialfall av romb, rektangel, parallellogram, parallelltrapets och trapets."

Nu hoppar vi tillbaka till topic, AMD:s nya logga och Jonas briljanta teckningsinsats!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Hur mycket kostar ändringen att genomföra? 500 miljoner? Det är många påsar som måste göras om!

Permalänk
Medlem

Det patetiska är att de säkert sattsat några miljoner och månader till att utveckla den "nya" loggan... Stora företag har ju en förkärlek till kostnadsineffektiva produkter och metoder..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klimpen2:

Man behöver inte vara inloggad.

jag kommer bara till "skapa konto-sidan"

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arrogant:

Man kan ju undra om den här nytillkomna fyrkanten har någonting att göra med att Intel använder en cirkel i sin logotyp?

Nu när vi ändå gnäller om geometriska figurer så tänkte jag passa på att påpeka att det inte finns någon cirkel i Intels logo, däremot finns det en ellips.

Visa signatur

| Core i7-6800K | Hydro H110i GTX | ASUS ROG Strix X99 | HyperX Fury 2666MHz 32GB | Asus GeForce GTX 1080 Strix - SLI | SuperNOVA 1000W G2 | Samsung 950 Pro Series 512GB | Phanteks Enthoo EVOLV | Windows 10 Pro | Philips BDM4065UC | HTC Vive | LG OLED77CX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av hazed:

Sorry men var tvungen att inflika OT men vad jag lärt mig i skolan överensstämmer med SAOL...

en kvadrat: "en liksidig och rätvinklig fyrkant", dvs. 90 graders vinklar med lika långa sidor på x- och y-axeln. Sidolängden = x-axel = y-axel.

en rektangel: "en avlång och rätvinklig fyrhörning", dvs. 90 graders vinklar med olika längd på sidorna i x- och y-axeln. Sidolängden = x-axel som ej är lika med y-axel.

en romb: "snedvinkling alternativt liksidigt parallellogram" dvs. ej 90 graders vinklar med olika längd på sidorna i x- och y-axeln. Sidolängden = x-axel som ej är lika med y-axel.

etc.

Olika långa sidor är inget kriterie för rektanglar.
Ej 90 graders vinklar är inget kriterie för paralleogram.

en kvadrat är ett specielt fall av romb som är ett specielt fall av parallellogram.
en en rektangel är också ett speciellt fall av parallellogram.

Känns som folk trollar

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainesX:

Wow.
Vilken snygg logga.
Känner igen den lite dock men vet inte vad det är :\
XD
Tja, man skall ju inte göra för stora ändringar för då kan folk känna sig lite vilsna...

Påminner till sin "konstruktion" om den här;

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||