Ska beställa vattenkylning och har ett par frågor.

Permalänk
Medlem

Ska beställa vattenkylning och har ett par frågor.

Tjenare.

Läste här på forumet för några dagar sedan att det ska finnas en svensk nätbutik som kan ta hem vissa saker om de själva inte har det i lager.

Självklart kommer jag inte ihåg vart och inte hittar jag tråden jag läste det i heller men jag gissar på att det är indomo.se eller coolingstuff.se det hela gällde. Kanske båda två erbjuder detta?

Någon som har några bra/dåliga erfarenheter med något av bolagen?

Kom gärna med åsikter på leverantör samt på de saker jag tänkt beställa och ja, jag vet att det är ett gammalt grafikkort men det är det som finns och det som skall användas till det är dags att byta. Är ingen riktig spelfantast utan använder maskinen mest för längre CIV sessioner samt film. Därav vill jag ha en tyst burk.

Vet ju hur mycket alla här gillar hårdvara även om det är lite äldre...

Det som ska beställas:

EK-FC4890 Sapphire PCB 1st
EK-NB/SB 6 1st
Scythe Gentle Typhoon 120mm 1150 1st
Black Water vinklad SM10/13 G1/4 - Black nickel 2st
Black Water rak SM10/13 G1/4 - black nickel 2st

Det som kyler det hela:

CHASSI: Kandalf LCS

Är tacksam för alla råd och synpunkter.

//Magnus

Visa signatur

Server 1: HP DL380 G7 2*xeon med HT, 64GB ram 1TB i raid 10 OS: esxi. (Virtuellt labb för nätverk)
Server 2: HP DL380 G5 2*xeon utan ht 64GB ram, 600GB disk i raid5 OS:esxi (virtuellt labb för Massa olika Linux distar och applikationer)

NAS: (Hemma backup) Synology DS1812+

Permalänk
Medlem

Du kan beställa allt på
http://www.aquatuning.se
Frakten är inte så farligt cirka 8euro och leveransen tar tre dagar...
Beställde flera gånger hos de och var alltid nöjd....
Stor plus att de har nästan allt på lager.

Chanti

Permalänk
Medlem

Jag skulle rekommendera http://www.indomo.se/

Visa signatur

Dator: Duglig. Padda: Asus Eee Pad Transformer TF101.
Konsol: PS4. Telefon: Nexus 5.

Citera om ni vill ha svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av chanti:

Du kan beställa allt på
http://www.aquatuning.se
Frakten är inte så farligt cirka 8euro och leveransen tar tre dagar...
Beställde flera gånger hos de och var alltid nöjd....
Stor plus att de har nästan allt på lager.

Chanti

Vad jag kunde se när jag letade var att det inte hade det waterblock jag var ute efter.
Det jag ska ha är ett block som passar Sapphire 4890 vapor-x 1GB samt att det skall vara med genomskinlig topp. På aquatuning verkar de bara ha den med svart topp. Eller kan de ta hem produkter på beställning om det inte finns i ordinarie lager?

Visa signatur

Server 1: HP DL380 G7 2*xeon med HT, 64GB ram 1TB i raid 10 OS: esxi. (Virtuellt labb för nätverk)
Server 2: HP DL380 G5 2*xeon utan ht 64GB ram, 600GB disk i raid5 OS:esxi (virtuellt labb för Massa olika Linux distar och applikationer)

NAS: (Hemma backup) Synology DS1812+

Permalänk
Medlem
Skrivet av zorrzoor:

Vad jag kunde se när jag letade var att det inte hade det waterblock jag var ute efter.
Det jag ska ha är ett block som passar Sapphire 4890 vapor-x 1GB samt att det skall vara med genomskinlig topp. På aquatuning verkar de bara ha den med svart topp. Eller kan de ta hem produkter på beställning om det inte finns i ordinarie lager?

Det är bara att fråga...
support@aquatuning.se

Chanti

Permalänk

Kan endast säga att jag har personlig erfarenhet utav www.aquatuning.se men har hört rätt mycket här på forumet att även Indomo och Coolingstuff ska vara bra. Anledningen att jag valde att handla på aquatuning är för att dom har så mycket större utbud än ex. Indomo och Coolingstuff har. Om du nu är lite petig som jag, alltså jag ville ha alla mina block med plexi top. Detta var endast möjligt genom att beställa från aquatuning då dom i stort sätt lagerför allt inom vattenkylnings fronten.

Permalänk
Medlem

köpte min vattenkylning av coolingstuff, helt ok och det går att ringa och prata med honom oxo.. det uppskattas alltid att kunna få kontakt med säljaren..

Visa signatur

NZXT 810 Switch, Corsair AX860i, Maximus V Formula, I7 3770K ,Asus GTX 680, Corsair vengance 1866Mhz 32gb Ram, Samsung 850 Pro 256Gb, Samsung 840 basic 500Gb, WD 2Tb Caviar Green,120GB, Komplett vattenkylning

Permalänk
Medlem
Skrivet av andre_heter_jag:

Kan endast säga att jag har personlig erfarenhet utav www.aquatuning.se men har hört rätt mycket här på forumet att även Indomo och Coolingstuff ska vara bra. Anledningen att jag valde att handla på aquatuning är för att dom har så mycket större utbud än ex. Indomo och Coolingstuff har. Om du nu är lite petig som jag, alltså jag ville ha alla mina block med plexi top. Detta var endast möjligt genom att beställa från aquatuning då dom i stort sätt lagerför allt inom vattenkylnings fronten.

Sen så beställer indomo ifrån aquatuning.

Visa signatur

I7 980x @4.5 | Asus Rampage III Extreme | Corsair Dominator 12gb (3x4) Cl 9 | Corsair AX1200 | EVGA 680 FTW x2 | Corsair 800D WC | SSD Corsair Force 120gb x2 | Western Digital Caviar Black 2TB x 2 | Logitech G19 | Mad Cats Rat 9 | Logitech G35 | Logitech Pro C910 HD | W7 Ultimate x64 | Dell U2311H x 3 | Nvidia Surround |

Permalänk
Medlem

Tackar alla för deras tankar och erfarenheter.
Har nu kollat runt lite och det slutade med en beställning direkt från EK istället.

Visa signatur

Server 1: HP DL380 G7 2*xeon med HT, 64GB ram 1TB i raid 10 OS: esxi. (Virtuellt labb för nätverk)
Server 2: HP DL380 G5 2*xeon utan ht 64GB ram, 600GB disk i raid5 OS:esxi (virtuellt labb för Massa olika Linux distar och applikationer)

NAS: (Hemma backup) Synology DS1812+

Permalänk

Kika även på www.caseking.de , dom har väldigt mycket att välja emellan. Normal fraktkostnad och leverans inom 5 dagar. Köpt därifrån ett par gånger och det har alltid gått bra.

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro, Ryzen 5700X, G.skill Trident 3600, AMD 6600XT]

Permalänk
Medlem

Aquatuning är kalasbra. Kom efter 3 dagar och frakten kostade 50 spänn från tyskland!