Internet Explorer 9 Release Candidate ute nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av mikrokiwi:

Hur? Den är helt bedrövlig, fruktansvärd :cry:

Jag gillar den faktiskt.

Gå till "about:plugins". Där kan du inaktivera PDF-läsaren.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | 4x8GiB 18-20-16-36-52-2T DDR4-3400 | MSI B450-A Pro Max AGESA 1.2.0.7 | Sapphire RX 480 Nitro+ OC 8GiB | Crucial MX500 500GB | PNY CS900 2TB | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung PM961 512GB | Scythe Kamariki 4 450W

Permalänk
Skrivet av m3tr0:

Jag gillar den faktiskt.

Gå till "about:plugins". Där kan du inaktivera PDF-läsaren.

Tackar! Har haft väldiga problem med främst textrenderingen och dessutom är det rätt ofta som dokument inte vill öppna sig så att man blir tvungen att öppna dem i IE9
Adobe Reader X tycker jag annars är ett stort steg framåt sen förra versionen, den känns väldigt lätt och brukar öppna dokument ungefär lika snabbt (ibland snabbare) än chrome.

Visa signatur

• Intel® Core™ i7-4770K • ASUS Z97-A • Noctua NH-D14 • Kingston HyperX 8GB DDR3 1600MHz • Corsair AX850
• PowerColor R9 290X 4GB PCS+ • Intel® SSD 520 240GB • Cooler Master HAF X • Dell U2410 • SteelSeries H Wireless

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Piece of Cake:

Visst, ni har alla rätt, men nu var det roliga att de har den typiska mac-skrivbordsbilden i windowsmiljö, det kommer man inte ifrån.
Lite kul att en moderator hakar på en off-topic-diskussion

Hehe, man får ju skilja på bra och dåliga orelaterade diskussioner. Detta bör redas ut.
Jag har fått för mig att parallels, liksom windows xp mode, tillåter att man kör program (inklusive originalutseende) löst i den främmande miljön, men jag är inte säker.

Skrivet av m3tr0:

Jag gillar den faktiskt.

Det är trevligt att det inte gör så stor skillnad mot vanliga sidor; att man till exempel kan använda musgester och liknande för att navigera även om man råkar titta på ett pdf-dokument.

Permalänk
Medlem
Citat:

Uppfräschat minimalistiskt gränssnitt med flytande flikar

Tänk om MS kunde gjort så med alla inställningsrutor i Win 7 också.

Visa signatur

Snälla, kan SweC sluta låtsas vara en Youtube-kanal och återgå till en riktig hårdvaru- sida/forum där man får ordentlig information i text.

Permalänk
Medlem

Till er som kommer att sakna Adblock kan jag rekomdera Ad Muncher. Fungerar på i stort sett alla läsare och blockerar det mesta. Inte gratis men går att prova.

Permalänk
Avstängd

Fan vad skönt @ 1:20, smygreklam för Huffington Post! LEGALISERA MERA!

Visa signatur

faplol.com <- ta en titt på mitt projekt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elgot:

Hehe, man får ju skilja på bra och dåliga orelaterade diskussioner. Detta bör redas ut.
Jag har fått för mig att parallels, liksom windows xp mode, tillåter att man kör program (inklusive originalutseende) löst i den främmande miljön, men jag är inte säker.

Jag vet faktiskt inte för jag har aldrig använt parallels, vi får vänta på att nån som har använt det.
Jag har dock för mig att det funkar så att man kan öppna windows i ett fönster och i det fönstret köra windowsprogram. En emulator alltså.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Piece of Cake:

Jag vet faktiskt inte för jag har aldrig använt parallels, vi får vänta på att nån som har använt det.
Jag har dock för mig att det funkar så att man kan öppna windows i ett fönster och i det fönstret köra windowsprogram. En emulator alltså.

Googlande gav denna:

Permalänk
Medlem

Ok, då funkar väl det också. Men jag tycker att det var kul ändå.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

Spar den fortfarande lösenorden i cachen? annars kanske man börjar använda den som en extra browser.

Skrivet av holmberg:

Ska prova 9an. Har stört mig lite på firefox på senaste. Det har varit problem med flash eller något sådant för det har varit segt att surfa på typ aftonbladet. Det har inte gått att scrolla med hjulet rätt som det varit. Vet inte om det var flash-plugin som spöka men när jag avaktivera plugins så flöt det på bra igen.

Har också märkt att scrollen slutat fungera. Har även minnesläckor men det kanske utlöses av den enorma (ca 40st) mängd flikar jag har uppe.

Permalänk
Medlem

Ja, det här var verkligen en bra version! Jag kör IE9 nu.

Permalänk
Medlem

Tips: högerklicka i verktygsytan och lägg flikar på egen rad, då kan man ha fullängdsadressbar igen, högerklicka och välj verktygsfält för att få fram rssverktyg och dylikt, gå in i inställningar för att hantera tabbar som i ff eller chrome (startmenyn visar varje aktivt fönster, ej tab).

Nu är IE riktigt bra!

Visa signatur

Error 412: Precondition Failed - You need to use a real browser in order to view this signature!

Permalänk

Den fungerar ju knappt. Hela datorn frös bägge gångerna jag försökte starta den... Hmm. Och att man måste starta om datorn för att den ens ska gå att använda är väldigt irriterande, oavsett orsaken.

Visa signatur

Acer Aspire E1-572-6497 | i5-4200U | Intel HD 4400 | W10 | Steelseries Rival

Permalänk

html5

den stora frågan är hur den hanterar html5 oxh css3,, blir det en ny ie6 eller ej.

Visa signatur

Sent from my Commodore 64

Permalänk
Medlem

IE8 funka bra hos mig med Win 7 64bit men inte IE9 ibland kastas ut från Internet med Kommentar kan inte Visas.Demefter är IE9 inget till mig.
Mvh......Klaus

Visa signatur

Asus Z97-E,Intel I7-4790K,Corsair Ram DDr 3- 16Gb 2x8Gb Pro Serie Vengance 2400MHZ

Permalänk
Medlem

jag tänkte: mja ska bli kul att testa, den ska ju va snabb och användarvänlig!

tanken rullade att man kanske kan byta ut ff och chrome, den är ju integrerad och det kan ju bara vara bra grejor.

meeen suck. den är fortfarande lika seg att öppna nya tabs, kan knappt göra några inställningar, att det ser ut som windows live det gillar jag inte heller.

meen som vanligt är det bra att ha ifall det är nån sida som behöver IE.

chrome är underbart snabbt men efter 3 månaders användning så är det back to FF igen. filhämtaren är oslagbar,

Älskade chromes synk med gmail ! DETTA VILL JAG HA I FF, då är webbläsaren komplett. skiter i snabbheten, jag har mobilt bredband så

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av jonaktiv:

filhämtaren är oslagbar

Vad är så speciellt med den?

Permalänk
Inaktiv

Bättre än firefox, trodde aldrig jag skulle gå tillbaka till IE men nu har jag inget val! Får vänta på en adblock men det klarar jag mig utan ett tag

Permalänk

Lite genomförelse mellan olika webbläsare, OS

Körde Kraken JavaScript Benchmark två ggr var med olika webbläsare och OS, med följande resultat :

På 32-bitars Vista Business : IE9 RC : första gången, total: 61425.3ms +/- 19.9%, andra gången, total: 61265.9ms +/- 16.3%

På 64-bitars Ubuntu 10.10 : Minefield (FF) 4.0b12pre, total : (2011-02-12) första gången : 43403.7ms +/- 66.2%, andra gången : 33149.3ms +/- 27.3%

Chromium 11.0669.0, total : första gången : 58068.8ms +/- 15.7%, andra gången : 56354.1ms +/- 20.8%

Opera 11.01, total : första gången : 35201.8ms +/- 23.3%, andra gången : 44147.3ms +/- 23.2%

Prövade även att köra riktmärket med IE8 på Vista Business och med FF 3.6.15pre på Ubuntu 10.10, men misslyckades på min maskin - en HP Pavilion 9038ea med dubbelkärnig AMD Turion TL-64-processor, 4GB DDR2 RAM och Nvidia GeForce Go 7600-grafikkort. Alla testar gjordes med tre flikar öppna i varje webbläsare. IE9 RC kraschade ett par gånger när Gmail skulle laddas, alla de andra webbläsare var stabila. Min slutsats är alltså att på denna av Mozilla framtagen riktmärke är FF och Opera snabbaste, därefter kommer Chromium och sist kommer IE9....

Henri

Förtydligande
Permalänk
Medlem
Skrivet av Elgot:

Vad är så speciellt med den?

den har separat fönster, istället för flik (chrome), inte hittad IE:s sätt att hantera ner laddade filer.

Permalänk
Medlem

Håller väl också på FF men avvaktar och ser, man vet ju aldrig.

Permalänk

Fortfarande bättre än Firefox! Helt otroligt.

Visa signatur

7800X3D / 7900XTX

R.I.P PALE

Permalänk
Medlem

Jag prövade precis nyaste IE9 (dock nerladdade från windows update så jag vet inte om den räknar denna RC version, det står IE9 beta på min iaf) och Iron med Kraken benchmark. Med Iron SRWare får jag ca 13,400ms medan med IE9 ca 40Kms. Hur är det möjligt? På acid3 får jag 100 (Iron) respektive 90 (IE).

Två andra kul benchmarks för en webbläsare är: Peacekeeper och HTML5 Test

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Nirth:

Jag prövade precis nyaste IE9 (dock nerladdade från windows update så jag vet inte om den räknar denna RC version, det står IE9 beta på min iaf) och Iron med Kraken benchmark.

Det står inte "beta" i RC-versionen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elgot:

Det står inte "beta" i RC-versionen.

Jag startade om och nu hade jag tydligen RC. Körde Acid3 och fick 95/100 och 14,000 ms i Kraken.

Permalänk

Fråga: Hur många Beta versioner har de haft innan RC?...

Svar: Inte lika många som Firefox 4!

Visa signatur

"Good teaching is one-fourth preparation and three-fourths pure theatre."—Gail Godwin
Sweclockers BB kod
0101001101000111