AMD athlon(tm) II X4 630 processor (2,80GHz) Klockning

Permalänk

AMD athlon(tm) II X4 630 processor (2,80GHz) Klockning

Hej!:D kan inte ett piss om detta så frågar er nu hur gör ja för att klocka till denna processorn!

har läst en del på nätet o de finns ingen vettig guide som ja kan gå efter då ja inte kan nått^^
har laddat ner "cpuid" och "prime95" o kollat temperaturen på dom båda kärnorna o dom låg maxade på 48-50C, de sägs att man kan ligga säker runt 65ish så vill ha min dit någonstans hade ja tänkt! (maxad alltså) Hade tänkt mig 3,10 GHz eller mer, men vill inte drömma mig bort. Skulle uppskatta all hjälp, och snälla va snäll mot mig=)

Permalänk
Medlem

Har du orginalkylaren? Jag körde min i 3,2 med orginal kylaren.

Visa signatur

"Art is making something out of nothing and selling it."
- Frank Zappa

Permalänk

Tack för ditt svar, Ja de har jag! va har du för inställningar och vilken temperatur ligger du på? sen får man väl räkna med moderkortet också, så det är kanske inte säkert att min blir så jävla bra med samma inställnigar kanske?

Permalänk

Använder samma processor som du, satt och pillade lite och fick min att gå stabilt i 222Mhz (3,2Ghz) och hade volten runt 1,4v. inte bra på det där med clockning, men det fungerar ju i alla fall gjorde det i programmet TurboV. har ett ASUS M4A785TD-V EVO moderkort

Permalänk

Jahaja, har MSI kort o står här att de är tydligen gjort just för athlon processorer så de låter ju bra (amd chipset based) Hur kollar du om de är stabilt lr inte? lr du bara kör på till den dör?^^

Moderkort: MSI 770-c45

Permalänk

Hur varm blir den föresten?

Permalänk
Medlem

För att kolla stabilitet kan du stress-testa din processor men någon av följande program.

Intel Burn Test (Ja, det fungerar utmärkt till AMD också).
Prime95
OCCT

Håll koll på tempsen bara!

Permalänk

Har gjort de o ligger på 48-50~ men är de de han menar med stabil?:O

Permalänk
Skrivet av Ballerina:

Jahaja, har MSI kort o står här att de är tydligen gjort just för athlon processorer så de låter ju bra (amd chipset based) Hur kollar du om de är stabilt lr inte? lr du bara kör på till den dör?^^

Moderkort: MSI 770-c45

Hur varm blir den föresten?

körde mestadels tills det dör ;D, men den har inte dött än iaf och jag har spelat väldigt mycket, och även testat med Hot CPU tester
Använder en http://www.inet.se/artikel/5321447/scythe-mugen-2-rev-b kylare så min går inte över 40* i hot cpu tester, så kan inte svara på din fråga där

Permalänk

kör samma prolle som du och Gigabyte GA-MA78LMT-US2H moderkort. kör stabilt på lite över 3.6GHz och vcore på något över 1.4, kommer inte ihåg exakt volten.

Permalänk

Satt min fsb på 230x14 = 3,3~ GHZ, tänkte höja den igen nu tror den klarar 3,5 lr iaf 3,4. ska ja höja vcoren då kanske? och hur vet ja om den behövs höjas, och med hur mycket?:O

Permalänk