Nokia satsar på Windows Phone 7

Permalänk
Medlem

Att de satsar på windows phone kan ju ha att göra med att windows phone är överlägset android rent tekniskt? Windows phone är ju nästan i klass med iOS, inget lagg och kontrollerade appar

Permalänk
Medlem

jag har iaf köpt lite Nokia aktier tror på detta

Visa signatur

Gigabyte DS3-EP35, E8400 @ 3800, OCZ Reaper 4Gb 8500, 8800GTS 512mb, Chill Inovations 510w

Permalänk
Medlem
Skrivet av shaglord:

Kalla mig vad du vill men Nokia har valt ett underlägset os av vad som är tillgängligt. Anledningen må vara berättigad i deras ögon men för oss kunder är det inte gynnsamt. Apple och Microsoft öppnar upp champagnen och skålar. Apple blir av med en konkurrent och Microsoft lyckas äntligen få någon annan att använda deras os. Båda sakerna gör det sämre för konsumenten i avseendet att Nokia då uteblir som konkurrent i täten (där dem hör hemma) med iPhone, HTC, Sony Ericsson, Samsung och nu Motorola. Nokia blir då "C"-valet. Gillar man inte A eller B, ta då C. Det är trots allt frågan, Android eller iOS som majoriteten frågar i dag.

Om du tycker att jag upprepar mig så har du rätt. Det verkar inte fästa så man blir illa tvungen.

/s

Jag kallar dig för troll då du inte kommer med något underlag utan går efter ditt personliga tyckande.

Underlägset OS? Varför är det det?
Apple blir av med en konkurrent? Blir de väl ändå inte?
Microsoft lyckas äntligen få någon annan att använda deras os? De finns ju redan tre tillverkare som gör det idag!

Inget av det du säger kommer någonsin fästa så det är bara att ge upp med trollandet. Nu vet jag att man inte kan ta dig på allvar överhuvudtaget.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoNamesWayne:

Jag kallar dig för troll då du inte kommer med något underlag utan går efter ditt personliga tyckande.

Underlägset OS? Varför är det det?
Apple blir av med en konkurrent? Blir de väl ändå inte?
Microsoft lyckas äntligen få någon annan att använda deras os? De finns ju redan tre tillverkare som gör det idag!

Inget av det du säger kommer någonsin fästa så det är bara att ge upp med trollandet. Nu vet jag att man inte kan ta dig på allvar överhuvudtaget.

Microsoft har aldrig och kommer aldrig på många år visa någon stark statistik när det gäller marknadsandelar för mobila os. Kom ihåg det nästa gång du ser en sådan mätning så kanske du kan vakna till och komma ner på jorden. Efter att ha talat med dig så tror jag dock att du ändå kommer tycka att t ex 9% marknadsandel är värt att fira om dem nu skulle ha turen att komma så långt. Fortsätt drömma, vän.

/s

Visa signatur

2500k H2O, HD6950@6970

Permalänk
Medlem
Skrivet av shaglord:

Microsoft har aldrig och kommer aldrig på många år visa någon stark statistik när det gäller marknadsandelar för mobila os. Kom ihåg det nästa gång du ser en sådan mätning så kanske du kan vakna till och komma ner på jorden. Efter att ha talat med dig så tror jag dock att du ändå kommer tycka att t ex 9% marknadsandel är värt att fira om dem nu skulle ha turen att komma så långt. Fortsätt drömma, vän.

/s

Men du kommer ju inte med några argument utan du spinner bara vidare med dina förutfattade meningar?
Vem vet vad framtiden kommer utvisa?
Hur ska du veta att jag tycker att 9% marknadsandel är värd att fira när jag bara varit kritisk mot dina inlägg som inte innehåller något värde?

Kom med argument och inte dina egna åsikter någon gång!

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoNamesWayne:

Men du kommer ju inte med några argument utan du spinner bara vidare med dina förutfattade meningar?
Vem vet vad framtiden kommer utvisa?
Hur ska du veta att jag tycker att 9% marknadsandel är värd att fira när jag bara varit kritisk mot dina inlägg som inte innehåller något värde?

Kom med argument och inte dina egna åsikter någon gång!

Det är irrelevant. När Microsoft får 1/3 av marknaden kan vi tala om vad dem gjort rätt.

Hittils har dem inte gjort tillräckligt mycket rätt för dem ligger inte ens i närheten av den marknaden. (Behöver du bevis på detta? Du kanske behöver bevis på att jorden är rund också?)

Det är hur som helst allt jag behöver veta för att dra slutsatsen att Nokia har gjort ett val som kommer tilltala minoritet. Hur mycket av detta var åsikt? Zilch, nada, zipp, squat, zero

Minoritet betyder att Nokia utsätter mindre press på Apple och bidrar till färre tillämpningar av Android som hade kunnat varit värdefulla för majoriteten.

Är min logik tillräckligt tydlig nu för att du ska hänga med? Eller är det bara häxkonster?

/s

Visa signatur

2500k H2O, HD6950@6970

Permalänk
Medlem
Skrivet av shaglord:

Det är irrelevant. När Microsoft får 1/3 av marknaden kan vi tala om vad dem gjort rätt.

Hittils har dem inte gjort tillräckligt mycket rätt för dem ligger inte ens i närheten av den marknaden. (Behöver du bevis på detta? Du kanske behöver bevis på att jorden är rund också?)

Det är hur som helst allt jag behöver veta för att dra slutsatsen att Nokia har gjort ett val som kommer tilltala minoritet. Hur mycket av detta var åsikt? Zilch, nada, zipp, squat, zero

Minoritet betyder att Nokia utsätter mindre press på Apple och bidrar till färre tillämpningar av Android som hade kunnat varit värdefulla för majoriteten.

Är min logik tillräckligt tydlig nu för att du ska hänga med? Eller är det bara häxkonster?

/s

För det första. Windows Phone var inte inriktad till samma sorts konsumenter. Så vad har de gjort fel menar du?
WP7 har varit ute i 5månader och med 2 miljoner skeppade enheter I december. Förmodligen mer nu.
Det är fortfarande ett färskt OS och det är förtidigt för att dra slutsatser. Se bara på vilken seg start Android hade och de hade bara en tillverkare i början som var villiga att satsa (fast det halvhjärtat med få modeller dock), Htc.

Det kommer ju inte tilltala en minoritet om Nokia ska se till så WP7 även kommer lägre ner i prisnivåerna?

Varför skulle inte Nokia pressa Apple? Tror de blir mer pressade på detta vis än ännu en dussintillverkare som kör på Android och den fragmentering som finns där.

Frågan är ens om du har någon logik? Du börjar bättre dig dock och det är alltid något.
Jag har hängt med från början MEN då har du inte kommit med något alls förutom trollande. Förstår du frågan?

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoNamesWayne:

För det första. Windows Phone var inte inriktad till samma sorts konsumenter. Så vad har de gjort fel menar du?
WP7 har varit ute i 5månader och med 2 miljoner skeppade enheter I december. Förmodligen mer nu.
Det är fortfarande ett färskt OS och det är förtidigt för att dra slutsatser. Se bara på vilken seg start Android hade och de hade bara en tillverkare i början som var villiga att satsa (fast det halvhjärtat med få modeller dock), Htc.

Det kommer ju inte tilltala en minoritet om Nokia ska se till så WP7 även kommer lägre ner i prisnivåerna?

Varför skulle inte Nokia pressa Apple? Tror de blir mer pressade på detta vis än ännu en dussintillverkare som kör på Android och den fragmentering som finns där.

Frågan är ens om du har någon logik? Du börjar bättre dig dock och det är alltid något.
Jag har hängt med från början MEN då har du inte kommit med något alls förutom trollande. Förstår du frågan?

Detta är samma sak som jag har sagt sedan början men du gör inget annat än att gnälla på mig personligen tills du inser att analysen har en poäng som inte går att undvika. Rätt sorglig taktik måste jag säga. Jag ser det för ofta i forum nuförtiden. "Var är ditt bevis? Var är dessa fakta? Hur kan en boll vara rund?"

Microsoft satsar strongt och även om WP7 får osannolika 100% mera marknad än deras Windows Mobile 5.0-6.5 så hamnar dem på kanske runt 15%. Underläge Microsoft.

Det som gör Android till den tydliga vinnaren är för att det är mera öppet än de andra. Om något har lärt mig så är det att när något väl är öppet för allmänheten så går man inte tillbaka till något annat utan att det har något obsolut alldeles unikt att erbjuda. Jag säger inte att Microsoft är stängt men det är inte det öppnaste och ligger således åter i underläge.

Hade linux varit med på pc-marknaden från början när windows först kom så hade det sett ut väldigt annorlunda i dag. Android är redan väletablerad nu långt efter Microsofts försök att blomstra på mobilsidan och det sätter Microsoft i ett ytterligare negativt underläge som är svårt att ta sig ur.

Sannolikheten pekar på att Microsoft kommer faila om inte Google gör något riktigt dumt eller om något annat mirakel sker.

Nokia kommer tillföra men chansen är stor att dem tillför till ett os som inte kommer vara tillräckligt stort att lägga ner någon energi på, OM Microsofts framgångstrend bibehålles. Det är en stor risk att bli bortkastad tid för alla inblandade parter och ytterligare resurser för omställning. Tredjepartsutvecklare ser risken och tvekar till att stödja plattformen.

Omställningen nu bör dessutom ha varit mindre till Android än Microsoft pga MeeGo så det blir kaka på kaka av risk/kostnad in i det okända. Men Microsoft har säkerligen övertalat någon chef på Nokia att dem utbildar personalen gratis i .NET så problemet är löst ur ledningens synpunkt. Sedan det omoraliska att propagera ett i grunden sämre system genom att tvinga de anställda att förlora jobbet eller gå till .NET är inte relevant för ledningen. Detta är bara spekulationer men jag tror inte det behöver vara långt ifrån sanningen.

Som jag skrev innan. "Ok dem failade x gånger, men denna x+1 gången kommer det garanterat bli en hit, hoppas vi!" Det är ett sånt resonemang jag ser i dina inlägg efter att jag sållat bort attackerna och synpunkterna på mig vilka utgör majoriteten av ditt fokus i ämnet än så länge.

/s

Visa signatur

2500k H2O, HD6950@6970

Permalänk
Medlem
Skrivet av limeo:

Tänk såhär: tillverkarna som använder Android släpper modeller hit och dit men säg att du har en android 2.1 den kan du inte uppdatera till 2.2 eller nu nya 2.3 gingerbread. WP7 kommer skicka uppdateringar hela tiden!

inte tror du väll på fullt allvar att WP7 kommer utvecklas i mindre takt att ständigt kräva tyngre hårdvara i annan grad eller på nått annat vis än Android gör?

det rimligare är att anta tvärtom, om Microsofts mjukvara på PC-sidan är nått att gå efter. så är den logiska slutsatsen att dra att möjligen kommer WP7 alltid kunna uppdateras, men vid en viss punkt kommer det bli så bynglig för din gamla nalle att uppgraderingen inte funkar i praktiken eller att du själv väljer att stanna vid WP7.4 för att få användbar prestanda när WP7.6 är det nya. ungefär som att många hängde kvar vid XP.

på Androidplattformen så finns det ju tvärt mot vad du säger faktiskt redan flera exempel på ganska massiva evolutionssteg som följ med och fungerat på hårdvara som inte alls är så kraftig som den senare mjukvara lanserats med, och tom förbättrat prestanda på äldre hårdvara rejält. Sen att vissa hårdvarutillverkare har slappat efter med anpassningar eller/och säkert hellre vill kränga nya nallar är sant, men det är ju lite en annan sak.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Skrivet av shaglord:

Detta är samma sak som jag har sagt sedan början men du gör inget annat än att gnälla på mig personligen tills du inser att analysen har en poäng som inte går att undvika. Rätt sorglig taktik måste jag säga. Jag ser det för ofta i forum nuförtiden. "Var är ditt bevis? Var är dessa fakta? Hur kan en boll vara rund?"

Microsoft satsar strongt och även om WP7 får osannolika 100% mera marknad än deras Windows Mobile 5.0-6.5 så hamnar dem på kanske runt 15%. Underläge Microsoft.

Det som gör Android till den tydliga vinnaren är för att det är mera öppet än de andra. Om något har lärt mig så är det att när något väl är öppet för allmänheten så går man inte tillbaka till något annat utan att det har något obsolut alldeles unikt att erbjuda. Jag säger inte att Microsoft är stängt men det är inte det öppnaste och ligger således åter i underläge.

Hade linux varit med på pc-marknaden från början när windows först kom så hade det sett ut väldigt annorlunda i dag. Android är redan väletablerad nu långt efter Microsofts försök att blomstra på mobilsidan och det sätter Microsoft i ett ytterligare negativt underläge som är svårt att ta sig ur.

Sannolikheten pekar på att Microsoft kommer faila om inte Google gör något riktigt dumt eller om något annat mirakel sker.

Nokia kommer tillföra men chansen är stor att dem tillför till ett os som inte kommer vara tillräckligt stort att lägga ner någon energi på, OM Microsofts framgångstrend bibehålles. Det är en stor risk att bli bortkastad tid för alla inblandade parter och ytterligare resurser för omställning. Tredjepartsutvecklare ser risken och tvekar till att stödja plattformen.

Omställningen nu bör dessutom ha varit mindre till Android än Microsoft pga MeeGo så det blir kaka på kaka av risk/kostnad in i det okända. Men Microsoft har säkerligen övertalat någon chef på Nokia att dem utbildar personalen gratis i .NET så problemet är löst ur ledningens synpunkt. Sedan det omoraliska att propagera ett i grunden sämre system genom att tvinga de anställda att förlora jobbet eller gå till .NET är inte relevant för ledningen. Detta är bara spekulationer men jag tror inte det behöver vara långt ifrån sanningen.

Som jag skrev innan. "Ok dem failade x gånger, men denna x+1 gången kommer det garanterat bli en hit, hoppas vi!" Det är ett sånt resonemang jag ser i dina inlägg efter att jag sållat bort attackerna och synpunkterna på mig vilka utgör majoriteten av ditt fokus i ämnet än så länge.

/s

Ja jag gnäller då du kommer med partiska inlägg om ditt eget tyckande som inte har någon trovärdighet.
Det är ingen taktik utan det är bara så det ligger till.
Hur en boll kan vara rund har inget med sammanhanget att göra.

Eftersom WP7 fortfarande är färskt så kan man inte förutspå detta ännu som jag sagt till dig tidigare. WP7 är för det första inriktat mer till oss vanliga konsumenter. Windows mobile var mer utvecklat för företagen.

Vad har öppenhet med saken att göra? Iphone säljer som aldrig förr trots stängt system.
Vadå har lärt dig? Har du någon källa på att folk som börjar med ett öppet system aldrig byter tillbaka eller är det ett av dina personliga resonemang igen?

Nej det hade det inte gjort. Linux kom ut ordentligt först i början på 1990-talet och det var först iom Windows 95 som försäljningen av PC tog fart igen.
Ännu en gång personligt resonemang som du antar stämmer bara för att du säger att det gör det?

Och som jag sa tidigare. Det tog tid förens tillverkare hoppade på Androidtåget och det var bara Htc som vågade från början. Microsoft har flertalet företag som satsar och har alltså bättre utgångsläge så vi får se vad som händer.

Sannolikheten på att Microsoft "failar" är alltså hög för att du tycker det? Jag säger då det.

Varför skulle det bli bortkastad tid? Det är en Win-Win situation som båda parter kommer tjäna på.
Utvecklare kommer det bli fler av allt eftersom plattformen mognar, likt Android (bara att den tycks göra det snabbare) och iom Nokia.

Ja spekulerar gör du nog ändå ..

Nej jag köper bara inte personligt resonemang som jag har påtalat till dig flera gånger. Att du tar det som en attack är ju ändå upp till dig.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av NoNamesWayne:

Vadå har lärt dig? Har du någon källa på att folk som börjar med ett öppet system aldrig byter tillbaka eller är det ett av dina personliga resonemang igen?

Nej det hade det inte gjort. Linux kom ut ordentligt först i början på 1990-talet och det var först iom Windows 95 som försäljningen av PC tog fart igen.

Om du ska debattera vidare kontrollera i så fall dina påståenden. Vad fanns i början av 1990-talet? På hösten 1991 fanns version 0,01 av Linux kärnan. Inte förrän på våren 1994 hade kärnan nått version 1,0, alltså en indikator på att en tillfredställande nivå nåtts.

Fast du jämför väl knappast en kärna, alltså bron mellan hårdvara och mjukvara, med ett i år använt komplett kommersiell OS? Hur många användare kunde ens installera Linux de första åren? Slackware, den äldsta distributionen, dvs. en någorlunda tillgänglig förpackning av kärna med kompletterande mjukvara, tog sin början 1993.

1998 får Linux sin första reella uppbackning ifrån företagsvärlden, och då en av jättarna, IBM. Inte förrän år 2003 utkommer Red Hat med sin första version av Linux. Red Hat företaget beläget bredvid läskedrycksautomaten. 1998 kan ses som ett nyckelår i att det indikerade att saker och ting kanske ändå skulle bli större än "hobbyprojektet". Vilken marknadsandel hade Windows 1998? Omkring 85%.

Om du sedan har intresse av historia är nästa steg att undersöka SCO:s stämning av IBM, och Microsofts inblandning i detta och andra aktioner. Detta tar fart kring tiden för Red Hats initiala utgåva av Linux. År 2001 når Windows en marknadsandel på omkring 92%.

Hur som räknar du fel på omkring 10 år. 10 år är nästan en IT-evighet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KimTjik:

Om du ska debattera vidare kontrollera i så fall dina påståenden. Vad fanns i början av 1990-talet? På hösten 1991 fanns version 0,01 av Linux kärnan. Inte förrän på våren 1994 hade kärnan nått version 1,0, alltså en indikator på att en tillfredställande nivå nåtts.

Fast du jämför väl knappast en kärna, alltså bron mellan hårdvara och mjukvara, med ett i år använt komplett kommersiell OS? Hur många användare kunde ens installera Linux de första åren? Slackware, den äldsta distributionen, dvs. en någorlunda tillgänglig förpackning av kärna med kompletterande mjukvara, tog sin början 1993.

1998 får Linux sin första reella uppbackning ifrån företagsvärlden, och då en av jättarna, IBM. Inte förrän år 2003 utkommer Red Hat med sin första version av Linux. Red Hat företaget beläget bredvid läskedrycksautomaten. 1998 kan ses som ett nyckelår i att det indikerade att saker och ting kanske ändå skulle bli större än "hobbyprojektet". Vilken marknadsandel hade Windows 1998? Omkring 85%.

Om du sedan har intresse av historia är nästa steg att undersöka SCO:s stämning av IBM, och Microsofts inblandning i detta och andra aktioner. Detta tar fart kring tiden för Red Hats initiala utgåva av Linux. År 2001 når Windows en marknadsandel på omkring 92%.

Hur som räknar du fel på omkring 10 år. 10 år är nästan en IT-evighet.

Det var ett motsvar som du såg till en annan användare som nämnde Linux, varpå jag svarade tillbaka. Så kontrollera och läs inläggen om du ska debattera vidare.
Min slutsats till just denna biten var just att bara för att system är öppet så betyder det inte att det kommer sälja bra. Det är ju marknaden som styr.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Hedersmedlem

@ NoNamesWayne

Jag bryr inte om vad och med vem du debatterar, och jag debatterar inte med dig, för i det här fallet finns inget att debattera om. Faktafel eller missvisande fakta förblir detsamma oavsett i vilket syfte, eller till vem det skrevs. Det finns inget personligt i detta, och du måste lära dig kommunicera utan att tyda andras uttalande i text som påhopp, även i fall där det inbegriper korrigering.

Med "om du ska debattera" avsåg jag din batalj med vem det vara må, och inte att jag initierar en ny debatt. Det jag reagerade på är att du för vidare en av de myter som ofta cirkulerar på nätet. Om du kan din historia finns ingen anledning att komma med ett missvisande påstående. Du skrev "Linux kom ut ordentligt först i början på 1990-talet", som om det funnits innan, och som om det blev etablerat i början av 1990-talet. Det är fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KimTjik:

@ NoNamesWayne

Jag bryr inte om vad och med vem du debatterar, och jag debatterar inte med dig, för i det här fallet finns inget att debattera om. Faktafel eller missvisande fakta förblir detsamma oavsett i vilket syfte, eller till vem det skrevs. Det finns inget personligt i detta, och du måste lära dig kommunicera utan att tyda andras uttalande i text som påhopp, även i fall där det inbegriper korrigering.

Med "om du ska debattera" avsåg jag din batalj med vem det vara må, och inte att jag initierar en ny debatt. Det jag reagerade på är att du för vidare en av de myter som ofta cirkulerar på nätet. Om du kan din historia finns ingen anledning att komma med ett missvisande påstående. Du skrev "Linux kom ut ordentligt först i början på 1990-talet", som om det funnits innan, och som om det blev etablerat i början av 1990-talet. Det är fel.

Jag tog det inte som något påhopp, ifall det uppfattades på det viset så ursäktar jag. Var en lång dag på jobbet den dagen bara.

Linux kom ju till innan 1990-talet, även om det inte var färdigt då och i början på 1990-talet (90-95) så började det väl bli vanligt på Servrar så vitt jag minns.

Men det är bra att du tillrättavisar faktafel.
Huvudsyftet var iaf att klargöra att bara för att någonting är öppet så betyder det inte att det blir bra automatiskt och att det kommer sälja bra.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av NoNamesWayne:

Linux kom ju till innan 1990-talet, även om det inte var färdigt då och i början på 1990-talet (90-95) så började det väl bli vanligt på Servrar så vitt jag minns.

Du blandar kanske ihop det med någon Unix variant eller BSD. Eller så tänker du på Minix som gav Linus inspiration att utvecka linux kärnan, fast Minix skiljer sig i att det främst är utvecklat i utbildningssyfte. Beroende på vad hamnar vi i 1970-talet och framåt.

Trots sitt tidiga stadium Linux dök faktiskt upp rätt tidigt som ett OS för servrar. Det kan ju bero på att Unix var snobbigt och extremt dyrt. T o m procentuellt för skrivbordssystem dyker Linux upp i statistiken ifrån mitten av 1990-talet; min gissning är att få system var uppkopplade på nätet, varvid geeksen var överrepresenterade, för Linux var trots allt i sin linda.

Du får inte heller glömma att KDE 1,0 inte dyker upp förrän 1998, samma år då IBM börjar investera i Linux. Gnome kommer till 1999 pga oklarheter vad gäller licenser för Qt. Utan en verklig skrivbordsmiljö är det svårt att tala om Linux som annat än ett alternativ för tekniskt kunniga. Personligen ser jag därför 1998 - 1999 som den verkliga starten för vad som är ett helt OS, och inte bara en kärna.

Permalänk
Hedersmedlem

Microsoft tycks fortfarande ha oerhört svårt med open-source: http://www.thinq.co.uk/2011/2/17/microsoft-bans-open-source-m...

Permalänk
Medlem

shaglord, du har inte så värst mycket koll du?

du har inte en aning om vad man kan göra med en windows telefon..
bara för att marknaden säger att en sak är bäst, det behöver ej stämma vettu...
ellr du kanske är en sådan som ser på tv, och sedan tror på allt du sett?

med en windows telefon så kan jag emulera både iphone, och android...

och symbian för den delen också.. xD

kan även köra dualbot med alla 3.. xD

går detta att göra med en iphone, alternativt andriod?
Nej!

så köp dina konsument grejjer, så köper vi som vet vad teknik är,, vi köper det som passar oss. och inte marknaden.

i rest my case : http://forum.xda-developers.com/

Visa signatur

Zalman GT900 - Corsair 850W - ASUS H97-PLUS - Intel Core i5 4590 - Ballistix sport 1600MHz 16GB - Nvidia 970GTX OC -Crucial ssd256GB - x2 WD 1000GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ak47:

går detta att göra med en iphone, alternativt andriod?
Nej!

Jag har Android på min iPhone 4, och ifall jag ville ha Windows 7 på den så hade jag också kunnat fixa det.
Så svaret är jo, det kan man.

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ Corsair AX850 ] [ AMD Phenom II 955BE C3 @ 4.5GHz ] [Asus Crosshair IV Formula] [GTX 470 Gainward 825core/1650shader/1895mem] [ 16GB Dominator 2000MHz ] [ Corsair Force 120gb + 1TB WD Black 64mb Cache ]
[ Corsair Hydro H70 med 2xScythe Gentle Typhoon 1150rpm] [ Win7 x64 Pro]