Nvidia ökar vinsten i fjärde kvartalet

Permalänk
Melding Plague

Nvidia ökar vinsten i fjärde kvartalet

Med en stark julhandel i ryggen kan Nvidia rapportera in starka siffror för det fjärde kvartalet 2010. Grafikkortstillverkaren fördubblade vinsten från kvartalet innan.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Fina siffror för Nvidia där... inte oväntat

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem

Ser bra ut för nvidia. Får de vind i seglen med sina ARM-processorer kommer det gå ännu bättre.

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk

Skönt att Nvidia är tillbaka i gammal form igen. Och deras ARM satsning ser ut att vara vägen framåt.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Avstängd

Bra jobbat nvidia..fast jag va aldrig orolig

Visa signatur

ASUS Maximus III Formula || Intel i5-760@4.0Ghz || Noctua NH-D14 || Gigabyte GTX480 || 2x1TB sataIII raid0 || Corsair Dominator 1600Mhz@1800Mhz || Sound Blaster X-Fi Titanium - Fatal1ty Champion Series || Corsair HX850W || Logitech Z-5500 || AOC 619VH 26" || Obsidian 800D || Logitech G19 || Razer Copperhead 3G ||

Permalänk
Medlem

Alltid bra när företagen som driver utvecklingen går med vinst. Bara att hoppas att AMD promenerar i samma riktning.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem

Jag tror att problemet med amd är att dem inte satsar lika stor utsträckning på utveckling som Nividia gör.
amd stora satsning är oftast för gamers som söker efter hög FPS per krona och det räcker helt enkelt inte långt om dem ska bli stora.

Visa signatur

Gigabyte GA-X99-UD7,Intel 5820k, 32Gb DDR4 3000Mhz, Sapphire R9 290 4Gb Tri-x Crossfire x3, Samsung 850pro 1Tb, EVGA Supernova 1300w G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av ACR83:

Jag tror att problemet med amd är att dem inte satsar lika stor utsträckning på utveckling som Nividia gör.
amd stora satsning är oftast för gamers som söker efter hög FPS per krona och det räcker helt enkelt inte långt om dem ska bli stora.

AMDs stora satsning ligger i processorer, grafiktillverkningen är en rätt liten del av verksamheten. Nu har jag inga siffror på AMDs R&D i jämförelse med Nvidias, ska bli intressant att se hur stor del av omsättningen som ligger på R&D.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valiumballong:

AMDs stora satsning ligger i processorer, grafiktillverkningen är en rätt liten del av verksamheten. Nu har jag inga siffror på AMDs R&D i jämförelse med Nvidias, ska bli intressant att se hur stor del av omsättningen som ligger på R&D.

Det roliga är ju att det är på gpu-sidan som det går "OK" för dem.

Varför det går dåligt för amd är för att de skiter i att marknadsföra sig. De utvecklar den snabbaste processorn samt grafikkortet, men de gör inte reklam för det så ingen utan chefen på amd vet om det i princip..

Marknadsföring är betydligt viktigare än bra produkter, det har inte amd fattat...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Defeat^:

Det roliga är ju att det är på gpu-sidan som det går "OK" för dem.

Varför det går dåligt för amd är för att de skiter i att marknadsföra sig. De utvecklar den snabbaste processorn samt grafikkortet, men de gör inte reklam för det så ingen utan chefen på amd vet om det i princip..

Marknadsföring är betydligt viktigare än bra produkter, det har inte amd fattat...

Njadu, AMDs problem är att Intel är så mycket större. AMD marknadsför sig mot företag, det är där pengarna finns, men Intel är nästan omöjliga att konkurrera med.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valiumballong:

Njadu, AMDs problem är att Intel är så mycket större. AMD marknadsför sig mot företag, det är där pengarna finns, men Intel är nästan omöjliga att konkurrera med.

Han menade antagligen att AMD faktiskt låg en bra bit tekniskt för Intel vid tillfälle.

Skulle faktiskt säga AMD pownar Nvidia i "enginuity" om man räknar efter hur effektiva kretsarna är. sen bygger ju nvidia monster kretsar för att väga upp + marknadsför sig

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk

Det spelar ingen roll om nVIDIA gör lite mer ineffektiva kretsar än sin konkurrent. De får dem ändå sålda utan att ta löjliga priser och ändå gå i vinst.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Medlem

Nvidia gick upp nästan 10% igår
http://finance.yahoo.com/q?s=NVDA