Sparkle Calibre X570 kyls av Arctic Cooling

Permalänk
Melding Plague

Sparkle Calibre X570 kyls av Arctic Cooling

Tillverkaren Sparkle lanserar en specialmodell av Geforce GTX 570 med rejäl kylare och uppskruvade klockfrekvenser.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

ser bra ut.

Visa signatur

Main dator| Define R3|i7 930|Asus P6X58D-E|1TB Western Digital Caviar Black SATA III|Corsair TX 950W|Creative Sound Blaster Audigy SE|Samsung SH-S223C|GTX 480|Corsair 6 gb ram 1600 Mhz|Windows 7 64 bit| Dell Ultrasharp U2311h|Logitech G700|Logitech G110
Ljud|Denon Avr-1311|Elac FS 57.2|Elac CC 51.2|Dynavoice dynamite S-61|Proson rumble R-8|AKG K 242 HD|AKG K550

Permalänk

Svart o lila, lite krom och guld så är det perfa

Permalänk
Medlem

Kan Sparkle snälla sluta med lila, visst säkert några som gillar det, men dom flesta jag pratat med om det hatar det!

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Kan Sparkle snälla sluta med lila, visst säkert några som gillar det, men dom flesta jag pratat med om det hatar det!

Jag älskar det:D
Ser lagom bra ut med mitt moderkort och så..(höhö.. eller inte)

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Medlem

porr på hög nivå här ju!

Visa signatur

Intel Core i5 2.8 Ghz @3.4Ghz|Corsair H70|Asus Maximus III Formula P55|Corsair 8GB 1600MHz XMS3 DHX+| ZOTAC GTX 470 1280MB|650D,
B-log; Riverst0ne

Permalänk
Medlem

Grymt! Skönt att slippa byta kylare själv, original är sällan så vassa.

Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]
[MacBook Pro 2,4 GHz C2D, 2010]

Permalänk
Medlem

grymt snygg kylare, det kortet lär köras väldigt svalt då artic cooling har förbannat bra kylare

Visa signatur

burken: I7 870@2.93Ghz| corsairA50| corsair 8gb@ 1333Mhz| powercolor,xfx 5870 crossifire+ 2x Arctic Cooling Accelero Twin Turbo Pro | corsiar f3 60gb, 3x500gb hdd| asusp7p55d| fractal design R3|corsair HX750w 80+
Kringutrustning: benq22" full hd lcd benq24"LED 2ms, | philips full hd 32"

Permalänk
Medlem

Me gustaria!

Permalänk
Medlem

meh.. sparar hellre några hundra lappar på att sätta dit EXAKT samma kylare.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mimematis:

meh.. sparar hellre några hundra lappar på att sätta dit EXAKT samma kylare.

Vi ska se priset först och döma sen...kylaren borde bli billigare såhär

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Esseboy:

Vi ska se priset först och döma sen...kylaren borde bli billigare såhär

tja det är ju inte första gången företag är för lata att fixa eget.
KFA2 hade väl något liknade med 580/480 och då sparade man ca 4-500kr på att köpa och sätta dit själv.
Sen så är ju ochså Arctic Coolings kylare inte direkt att hänga i granen =/

Tycker det finns alldeles för få kylare man kan köpa separat tbh.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

tja det är ju inte första gången företag är för lata att fixa eget.
KFA2 hade väl något liknade med 580/480 och då sparade man ca 4-500kr på att köpa och sätta dit själv.
Sen så är ju ochså Arctic Coolings kylare inte direkt att hänga i granen =/

Tycker det finns alldeles för få kylare man kan köpa separat tbh.

På Inet kanske, men internationellt nej... Jag är inte direkt insatt men du har ju Scythe, Noctua, ELK, Arctic, Revoltec, Zalman mfl

Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]
[MacBook Pro 2,4 GHz C2D, 2010]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

tja det är ju inte första gången företag är för lata att fixa eget.
KFA2 hade väl något liknade med 580/480 och då sparade man ca 4-500kr på att köpa och sätta dit själv.
Sen så är ju ochså Arctic Coolings kylare inte direkt att hänga i granen =/

Tycker det finns alldeles för få kylare man kan köpa separat tbh.

Nackdelen är väl att garantin tyvärr ryker då du byter kylare själv.:/

Visa signatur

Laptop: Macbook Pro 13" 2011: i7 2.7 GHz | 8 GB 1333 MHz DDR3 | 128 GB SSD
Telefon: Samsung Galaxy SII
Platta: Samsung Galaxy Tab 10.1 32 GB Wi-Fi

Permalänk
Skrivet av Mimematis:

tja det är ju inte första gången företag är för lata att fixa eget.
KFA2 hade väl något liknade med 580/480 och då sparade man ca 4-500kr på att köpa och sätta dit själv.
Sen så är ju ochså Arctic Coolings kylare inte direkt att hänga i granen =/

Tycker det finns alldeles för få kylare man kan köpa separat tbh.

Får man fråga vad du har för erfarenhet när det gäller AC kylare?
Personligen har jag inte några som helst problem med min Extreme, gör man rätt när man sätter dit allt så blir det inga problem, sänkte tempen på mitt 6870 med 20-30 grader gentemot ref kylaren.

Merparten av folket som använder dom klagar inte, inte heller de som gjort reviews. eller du kanske bara har nått emot AC produkter? ^^

Visa signatur

- Citera för svar -

Permalänk
Medlem

Tycker det borde finnas 2,5 eller 3-slots grafikkort som tar ut värmen. Tråkigt att behöva välja mellan ljudnivå/prestanda och att dumpa värmen i chassit

Visa signatur

. EyeFinity Setup
Project Daedalus
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w, S34E790C, Catleap 27"|R.I.P. Pettson

Permalänk
Medlem
Skrivet av CoZalon:

På Inet kanske, men internationellt nej... Jag är inte direkt insatt men du har ju Scythe, Noctua, ELK, Arctic, Revoltec, Zalman mfl

Jo jo det finns flera tillverkare som har sina kylare men inte för varje kort. =/

Skrivet av No.1:

Nackdelen är väl att garantin tyvärr ryker då du byter kylare själv.:/

Inte om du kör på XFX

Skrivet av Redundant:

Får man fråga vad du har för erfarenhet när det gäller AC kylare?
Personligen har jag inte några som helst problem med min Extreme, gör man rätt när man sätter dit allt så blir det inga problem, sänkte tempen på mitt 6870 med 20-30 grader gentemot ref kylaren.

Merparten av folket som använder dom klagar inte, inte heller de som gjort reviews. eller du kanske bara har nått emot AC produkter? ^^

Det jag menade var att prestandan vs andra inte är så bra. (när det kom till 5850)
Körde själv på en Scythe Musashi som krossat allt annat.

Dock så tycker jag att det är en skam att Nvidia/AMD inte har fixat någon vettig ref kylare ännu...

Skrivet av adde_mufc:

Tycker det borde finnas 2,5 eller 3-slots grafikkort som tar ut värmen. Tråkigt att behöva välja mellan ljudnivå/prestanda och att dumpa värmen i chassit

Om man har ett chassi med bra luftflöde så är det 2-3graders skillnad på CPU temps.
(Var det iaf för mig)

Permalänk
Medlem

Tycker det är grymt skönt att slippa mecka dit själv. Kör med en AC extreme på mitt 5870 idag och är extremt nöjd, idle 35 och varmaste jag sett vid spel är 65 grader vid 24% fläkt. Däremot hänger allt på priset och tar de för mycket extra så är det såklart ointressant. Enda negativa är att den jag har nu tar upp liiiite mer än två slots, hade varit trevligare om dom kunde hålla sig innanför två slottar. Hoppas denna gör det.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Om man har ett chassi med bra luftflöde så är det 2-3graders skillnad på CPU temps.
(Var det iaf för mig)

Har man ett 200w kort - visst, inga problem. Har man däremot 2st 6970 som dumpar värme på nästan 500w i chassit blir det mindre roligt.

Visa signatur

. EyeFinity Setup
Project Daedalus
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w, S34E790C, Catleap 27"|R.I.P. Pettson

Permalänk
Medlem

Artic Cooling brukar väl göra relativt tysta och effektiva kylare, jag kan då inte se det som annat än ett positivt initiativ istället för att de själva ska klämma dit någon budgetkylare. Men man får väl se vad tester/recensioner säger.

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Hedersmedlem

Artic Cooling har ju haft väldigt dålig vrmkylning och jag hoppas att det blir bättre denna gång än med deras eftermarknadskylare till gtx 2xx korten.