Brist på Apple Ipad – ny modell i antågande

Permalänk
Melding Plague

Brist på Apple Ipad – ny modell i antågande

Europeiska återförsäljare tömmer lagren på Apples surfplatta Ipad, vilket föranleder spekulationer om att Ipad 2 släpps inom en snar framtid.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Musikälskare

Trevligt, men jag har inga pengar till en sådan lyxprodukt, kanske Ipad 3 blir nått för mig

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Jaha, så det ser ut som det kanske kommer en Ipad2 till Europa snart men kanske inte till Sverige än på ett tag. Spännande nyhet...

Permalänk
Medlem

Blir kanske en sån här till morsan, så slipper man agera IT-support så fort bärbara krånglar. Om inte det kommer nån android-baserad som bräcker prestandan. Man börjar ju bli lite trött på att behöva jailbreaka för att få skiten att funka som man vill.

Permalänk

jag har alltid varit lite skeptisk mot ipad och iphone fast skulle nog inte dra mig för att evt skaffa en ipad etc någon gång framöver om man nu bara har något att göra på den få se vad priset ligger på

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Hoppas bara att priserna inte blir högre.

Permalänk
Medlem

Hoppas att det blir som med iPaD1, att den inte kommer till Sverige förräns om 10-12 månader. Då hinner Android och w7slates att hinna ta ett fast grepp om marknaden och vi slipper ytterligare spridning av Apples slutna ekosystem. I och för sig så kommer android-plattor att booma i vår och sommar i vilket fall som helst. Har själv tänkt köpa en android-platta i augusti när tegra3 kommer ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oldskool:

Hoppas att det blir som med iPaD1, att den inte kommer till Sverige förräns om 10-12 månader. Då hinner Android och w7slates att hinna ta ett fast grepp om marknaden och vi slipper ytterligare spridning av Apples slutna ekosystem. I och för sig så kommer android-plattor att booma i vår och sommar i vilket fall som helst. Har själv tänkt köpa en android-platta i augusti när tegra3 kommer ut.

Det kan du ju tro. Min kristallkula säger mig att oavsett vilka Android eller W7-plattor som kommer 2011 kommer första gen iPad fortfarande sälja bättre till iPad 2 kommer. Så det där fasta greppet om marknaden du talar om blir nog snarare en slapp hand.

Visa signatur

Joined the dark side in 2024. (PC till Mac)

Permalänk
Avstängd

Snälla Apple släpp det samtidigt så det inte säljs två varianter av Ipad i Europa samtidigt.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jexmark:

Det kan du ju tro. Min kristallkula säger mig att oavsett vilka Android eller W7-plattor som kommer 2011 kommer första gen iPad fortfarande sälja bättre till iPad 2 kommer. Så det där fasta greppet om marknaden du talar om blir nog snarare en slapp hand.

Den som lever får se.
Två saker är säkra:
* Apple har ett betydande försäljningsmässigt försprång i och med att de första seriösa iPadutmanarna (Med Android 3.0) inte ens har börjat säljas i USA än. Detta syns också i statistiken.
* Försäljningen av androidsurfplattor ökar mycket snabbare än iPad-försäljningen, trots att android inte är tabletanpassat än.
http://www.mjukvara.se/blogg/forsaljningen-av-android-surfpla...

Hur lång tid det tar innan androider säljer bättre iOS-plattor vet jag inte, men min kristallkula säjer mig att det kommer att ske under 2011. Däremot, om tittar på enskilda modeller av surfplattor så kommer nog iPad att vara störst under lång tid framöver, troligen under hela 2011. Låter det rimligt ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronnylov:

Jaha, så det ser ut som det kanske kommer en Ipad2 till Europa snart men kanske inte till Sverige än på ett tag. Spännande nyhet...

Tror att Apple släpper dom hyfsat samtidigt. Vad jag vet så har dom inte såld den gamla produkten i andra länder när dom endast säljer den nya i USA.

Permalänk
Medlem

Eftersom det också redan börjat ryktats om en iPad 3 kanske det handlar om någon sorts uppdelning. iPad 2 till Europa, iPad 3 till Nordamerika.

Den som lever får se. haha

Permalänk
Sötast

Vänta, det är brist nu, i euorpa, för att en nymodell ska lanseras i usa? som vi får i europa om 12 månader?

Nu hänger jag inte riktigt med i krokarna här.

Grymt att den får lightpeak btw, skippa USB helt på alla versioner, det enda som verkligen behövs och satsa på light(copper)peak på era senaste modeller, har ni tur så kanske ni kan ansluta en enhet om 3-4 år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Vänta, det är brist nu, i euorpa, för att en nymodell ska lanseras i usa? som vi får i europa om 12 månader?

Nu hänger jag inte riktigt med i krokarna här.

Grymt att den får lightpeak btw, skippa USB helt på alla versioner, det enda som verkligen behövs och satsa på light(copper)peak på era senaste modeller, har ni tur så kanske ni kan ansluta en enhet om 3-4 år.

Ha ha ha!
Dagens garv
Word!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oldskool:

Ha ha ha!
Dagens garv
Word!

Hehehe en del bra poänger var det ja, vad fan är problemet med en simpel universell USB? Lightpeak låter som en teori som inte kommer bli förverkligad.

Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]
[MacBook Pro 2,4 GHz C2D, 2010]

Permalänk
Medlem

mmh, kommer ihåg förra sommaren 1-2 veckor före E3 så slutade elgiganten plötsligt att sälja Xbox 360, så den nya modellen på E3 var inte så chockerande

Permalänk
Medlem

Det verkar som att extremt många missat anledningen till varför iPad dröjde så länge med att komma till Sverige. Förutom att försäljningen överträffade förväntningarna och att det därmed var brist på enheter så hade inte iOS 3.2 stöd för svenska vilket apple tycker är ett måste för att kunna lansera en produkt i Sverige.
Nu finns svenska i 4.2 och därmed kommer med all sannolikhet iPad 2 bara att dröja ca en månad som iPhone brukar göra.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Sötast
Skrivet av Skippy:

EPIC

Grymt rolig, gissa om inte någon i kommentarerna sa att den var FAKE?! ...........

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

EPIC

Grymt rolig, gissa om inte någon i kommentarerna sa att den var FAKE?! ...........

De måste dumma om de tror den är fejk.... Tror jag ska köpa 27" sen med armhållare perfekt till gymmet faktiskt. ^^

Permalänk
Medlem

Skönt att Swec börjat rapportera lite ordentligare angående Mac/Apple

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oldskool:

Den som lever får se.
Två saker är säkra:
* Apple har ett betydande försäljningsmässigt försprång i och med att de första seriösa iPadutmanarna (Med Android 3.0) inte ens har börjat säljas i USA än. Detta syns också i statistiken.
* Försäljningen av androidsurfplattor ökar mycket snabbare än iPad-försäljningen, trots att android inte är tabletanpassat än.
http://www.mjukvara.se/blogg/forsaljningen-av-android-surfpla...

Hur lång tid det tar innan androider säljer bättre iOS-plattor vet jag inte, men min kristallkula säjer mig att det kommer att ske under 2011. Däremot, om tittar på enskilda modeller av surfplattor så kommer nog iPad att vara störst under lång tid framöver, troligen under hela 2011. Låter det rimligt ?

Låter mycket rimligt! Galaxy Tab var ju inte helt lyckad i sverige med tanke på den rapport som talade om att 16% av köparna lämnat tillbaka sina (surfupplevelsen var inte direkt superbra) så jag tror dessvärre att det finns en del som tvekar inför kör av nästa Samsungplatta och några andra märken har väl inte direkt gjort några svallvågor på våra breddgrader. Men som du säger, den som lever får se!

Visa signatur

Joined the dark side in 2024. (PC till Mac)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lambi:

Skönt att Swec börjat rapportera lite ordentligare angående Mac/Apple

Instämmer till fullo.... Mer Apple nyheter åt folket.

Permalänk
Medlem

Det jag har läst är att det var tänkt att iPad2 skulle släppas i april men har nu blivit försenad till juni på grund av sistaminutenändringar i hårdvaran.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oldskool:

Hoppas att det blir som med iPaD1, att den inte kommer till Sverige förräns om 10-12 månader. Då hinner Android och w7slates att hinna ta ett fast grepp om marknaden och vi slipper ytterligare spridning av Apples slutna ekosystem. I och för sig så kommer android-plattor att booma i vår och sommar i vilket fall som helst. Har själv tänkt köpa en android-platta i augusti när tegra3 kommer ut.

Kan inte göra annat än att hålla med. Körde ipaden på jobbet ett tag och har aldrig känt mig mer handikappad. Kan inte göra någonting på den. Hela itunes-biten är verkligen skrattretande och frustrerande. Verkligen dags att de gör något åt det urtrista guiet med. Bara massor av sidor med iconer. Men som soffsurf till någon som är totalt IThandikappade kanske. Eller nej, hade rekommenderat en Android i vilket fall.

Är det verkligen fortfarande så att folk ser Apples prylar som några slags premium-produkter bara vissa har råd med? Ganska löjligt då varenda unge från typ 5 och uppåt springer runt med iphones å ipads. Hoppas folk börjar tänka själva snart och skaffar Android eller annat.

Visa signatur

mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av mahasj:

Det jag har läst är att det var tänkt att iPad2 skulle släppas i april men har nu blivit försenad till juni på grund av sistaminutenändringar i hårdvaran.

Hur kan något som inte annonseras vara försenat?

Skrivet av xain:

Kan inte göra annat än att hålla med. Körde ipaden på jobbet ett tag och har aldrig känt mig mer handikappad. Kan inte göra någonting på den. Hela itunes-biten är verkligen skrattretande och frustrerande. Verkligen dags att de gör något åt det urtrista guiet med. Bara massor av sidor med iconer. Men som soffsurf till någon som är totalt IThandikappade kanske. Eller nej, hade rekommenderat en Android i vilket fall.

Är det verkligen fortfarande så att folk ser Apples prylar som några slags premium-produkter bara vissa har råd med? Ganska löjligt då varenda unge från typ 5 och uppåt springer runt med iphones å ipads. Hoppas folk börjar tänka själva snart och skaffar Android eller annat.

Folk som inte "tänker själva" kan förstås inte ha en Apple produkt, alright.

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem

Läser denna nyhet samtidigt som en annan som handlar om att Ipad 2 försenas på grund av flaskhalsar under tillverkningstiden.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wifi:

Läser denna nyhet samtidigt som en annan som handlar om att Ipad 2 försenas på grund av flaskhalsar under tillverkningstiden.

Ta det nu lugnt

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem

Där ser man. Så fel man kan ha.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

Förstår fortfarande inte vitsen med iPad. Den är för stor för att ha med sig hela tiden i fickan som en iPhone och om man har den i väska kan man lika gärna använda en billigare netbook eller om man har råd en Macbook Air som går att anväda till så mycket mer än en iPad.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.