Permalänk

Intel 2500K kylare....?

Jag tänkte uppgradera min dator med intels nya serie Sandybridge. Läste recensionen här på sweclockers och blev jäkligt sugen på att klocka en sån men är osäker på kylare.

Processorn ja tänkte köpa är som skrivet en 2500K och jag kommer att lana ganska mycket med datorn men vill fortfarande ha någon riktigt bra kylare. Alltihop kommer sitta i ett r3 chassi och jag hade tänk att ge ungefär 700 för kylaren, nån hundring över gör mig inte mycket.

FÖRSLAG?

Visa signatur

|En tråkig acer-laptop|

Citera om du vill ha något sagt.

Permalänk
Medlem

"Sök" funktionen är mitt förslag , finns redan 20 andra trådar om detta

Permalänk

TACK

Visa signatur

|En tråkig acer-laptop|

Citera om du vill ha något sagt.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av cybertomten:

Jag tänkte uppgradera min dator med intels nya serie Sandybridge. Läste recensionen här på sweclockers och blev jäkligt sugen på att klocka en sån men är osäker på kylare.

Processorn ja tänkte köpa är som skrivet en 2500K och jag kommer att lana ganska mycket med datorn men vill fortfarande ha någon riktigt bra kylare. Alltihop kommer sitta i ett r3 chassi och jag hade tänk att ge ungefär 700 för kylaren, nån hundring över gör mig inte mycket.

FÖRSLAG?

Om du verkligen vill lägga 700 så är Noctua D14 kalasbra, men om du vill spara ett par hundra och bara lägga ca 300 så är Cooler Master 212 sjukt prisvärd.

Visa signatur

| Fractal Design Define R2 | i5 2500K @ 4,5 Ghz| Asus P8P67 Deluxe | Cooler Master Hyper 212+| 4x2 Gb DDR3 @ 1600 MHz | Samsund 850 EVO 250 Gb | Intel x25 g2 80 Gb (Win7 + mjukvara) | 2 x Sapphire Radeon HD 7970 Crossfire | Seasonic X-750 | LG W3000h 30" IPS |