Läckta specifikationer för nya Macbook Pro

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad och inlägg redigerade*
Sluta upp med att vara otrevliga.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

I light peak artikeln på Sweclockers här Säger man i filmen att fiber optik ger möjlighet till små kontakter varför skulle man då använda någon port som ser ut som en mini display port och knappast är liten.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Alexandberg:

Jag tror att det här är den som ska ersätta de vanliga vita MacBooksen, det har ju pratats om att dom ska försvinna.

Jo jag tror som dig, eller rättare sagt, så har jag också uppfattat det hela!:)^^

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Nice

Alltid kul med uppdateringar. Står i begrepp att köpa ytterligare 5st MBP till ett par kollegor så jag hoppas verkligen att de finns tillgängliga snabbt!

Vill se high res som standard på den 15" som idag har en 2.66 i7 och ssd, iaf hybrid. Thunderbolt (löjligt namn) bryr jag mig inte så mycket om, usb 3.0 vore mer användbart för min del.

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Medlem

Det här med intel grafiken var ju på något sätt ett självklart drag hur besviken man än blir. Jag hade dock önskat att de hade lämnat intelgrafik bakom sig en gång för alla när de introducerade Nvidias 9400m. Men om man får gissa så lär väl nästa steg vara att bibehålla prestandan och införa nvidia grafik igen på sikt som en kommande uppgradering. Man får helt enkelt hoppas att kommande iMac iaf är fri från intelgrafik.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Skrivet av Chris_Kadaver:

Det här med intel grafiken var ju på något sätt ett självklart drag hur besviken man än blir. Jag hade dock önskat att de hade lämnat intelgrafik bakom sig en gång för alla när de introducerade Nvidias 9400m. Men om man får gissa så lär väl nästa steg vara att bibehålla prestandan och införa nvidia grafik igen på sikt som en kommande uppgradering. Man får helt enkelt hoppas att kommande iMac iaf är fri från intelgrafik.

Självklart så är det inte lika kul med grafikkretsar från intel. Men förhoppningsvis så kommer det en fördel ur det, bättre batteritid. Men jag vågar satsa ett finger på att vi kommer få se kraftigare grafik i de större modellerna. Vi ska inte glömma att trettontummaren är instegsmodellen, det är knappast någon omöjlighet att vi kommer att få se fler nyheter i 15 och 17".

Återstår att se vad som kommer, om dessa uppgifter stämmer för trettontummaren tycker jag det ser bra ut, ett steg i rätt riktning.

Permalänk
Medlem

Kommer det finnas någon live video från eventet? Kan man följa det på något annat sätt? När börjar det svensk tid?

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av wixia:

Kommer det finnas någon live video från eventet? Kan man följa det på något annat sätt? När börjar det svensk tid?

Brukar finnas länk på apple.com.. Du måste dock använda safari för att det ska fungera. Eventen brukar börja runt 19:00 svensk tid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wixia:

Kommer det finnas någon live video från eventet? Kan man följa det på något annat sätt? När börjar det svensk tid?

inget event

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Skrivet av rezuth:

inget event

Inget event? Dom bara släpps i det tysta?

Permalänk
Medlem

Specifikationer som är bekräftade för att vara sanna har läckt för resten av datorerna.

- 17" Display. 2.2Ghz Quad i7. 4GB 1333MHz RAM. 750GB 5400 RPM HD. AMD 6750 1GB. 1920x1200

- 15" Display. 2.0GHz Quad i7. 4GB 1333MHz RAM. 500GB 5400 RPM HD. AMD 6490 256MB. 1440x900

- 13" Display. 2.7GHz Dual i5. 4GB RAM. 500GB HD

- 13" Display. 2.3GHz Dual i5. 4GB RAM. 320GB HD

För de två sistnämnda håller de på hitta vilket grafikkort som finns i.

Även detta: "There also appears to be a 15" Model with a 2.2GHz Quad Core i7 as well."

Om Light Peak, eller Thunderbolt:

"CNet expects that Apple will not officially launch the new MacBook Pros until after the Intel event. Intel's event starts at 10 a.m. Pacific / 1 p.m. Eastern.

Meanwhile, we've learned that the term "Thunderbolt" is actually labeled as an Intel trademark on the leaked MacBook Pro packaging, so we suspect that will be the name used for the technology broadly across all platforms.

As for why Thunderbolt (formerly Light Peak) uses the DisplayPort connector rather than the USB one, The Wall Street Journal Digits blog speculates that USB Implementers Forum wasn't happy about Intel co-opting their plug:
The USB Implementers Forum -- which oversees the evolution of that ubiquitous variety of connectors -- put out a statement last summer that did not sound particularly friendly to Light Peak. "USB connectors are not general purpose connectors and are not designed to be used in support of other technology applications or standards or as combo connectors," the group said.

Meanwhile, Apple designed the mini DisplayPort connector and opened it for free licensing, which may offer some explanation as to its choice. We're certain to hear more details Thursday

"

Källa: http://www.macrumorslive.com/

Jävligt intressant! Light Peak blir underbart
Vill dock köpa iMac, undrar när de uppdateras?

Permalänk

Vafan, värdelös GPU i 15 tummaren Det sitter 160 shaders i ett 6490, det är ju f*n ingenting. Fyfan va sämst!

Permalänk
Medlem
Skrivet av PhoenixDown:

Vafan, värdelös GPU i 15 tummaren Det sitter 160 shaders i ett 6490, det är ju f*n ingenting. Fyfan va sämst!

Tänk på att deras datorer inte är byggda för att vara rena speldatorer.

Permalänk
Skrivet av Prophan:

Tänk på att deras datorer inte är byggda för att vara rena speldatorer.

Vill kunna spela SC2 på medium settings iaf wtf

Permalänk
Medlem
Skrivet av PhoenixDown:

Vill kunna spela SC2 på medium settings iaf wtf

Då ska du skaffa dej en iMac om det är så att du föredrar Mac OSX.

Permalänk
Skrivet av Prophan:

Då ska du skaffa dej en iMac om det är så att du föredrar Mac OSX.

Behöver en bärbar dator

Permalänk
Medlem

http://www.apple.com/macbookpro/

Sådär ja nu är det ute!

Visa signatur

 MacBook Pro 15" Retina,  iPhone 6,  iPad Air,
Home server: AsRock q1900dc-itx, Bitfenix Prodigy, 4gb SO-DIMM DDR3L, 90w laptop charger, 2x2tb,

Permalänk
Medlem
Skrivet av Prophan:

Då ska du skaffa dej en iMac om det är så att du föredrar Mac OSX.

Skulle inte föreslå en iMac alls om det ska spelas. Fick byta hårddisken strax efter jag köpte min då datorn blir såpass varm och dödar den. Supporten kunde tänka sig byta den, men då fick man stå för alla kostnader tills det att de kommit fram till att datorn blir för varm.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Softnux:

Skulle inte föreslå en iMac alls om det ska spelas. Fick byta hårddisken strax efter jag köpte min då datorn blir såpass varm och dödar den. Supporten kunde tänka sig byta den, men då fick man stå för alla kostnader tills det att de kommit fram till att datorn blir för varm.

Låter illa att datorn ska vara såpass känslig.

En kompis till mej brukar lira BF: BC2 på sin iMac och det fungerar finfint. Men visst blir den extremt varm efter ett tag. Efter ett par timmar är hela datorn glödhet!