Permalänk

Var ligger ingången till fläktarna?

Hej
Jag är ganska ny om vad som gäller datorer, så jag undrar om ni kan markera både 3-pin och 4-pin ingångar till fläktar på detta moderkortet: Msi-890gxm-g65.
(Ni behöver inte markera eller något, räcker med att ni bara säger var dom ligger och hur många av varje det är, måste veta så att jag vet hur många flätar jag kan ha )

Visa signatur

Cooler Master Elite 430|AMD Phenom II 3.2 Ghz - Quad Core| 500GB HDD| 4GB RAM|ASUS Radeon HD6870|

Permalänk

3-pin finns snett över, till höger från processorn och en till under i nedre högra hörnet.

Permalänk
Medlem

http://images.bit-tech.net/content_images/2010/03/msi-890gxm-...

Den vita mellan ram och cpu långt till höger (3/4pin comboport)

och den andra 3pinnarn ligger nere mellan sydbryggan(Chipsettet som täcks av en värmespridare med texten "msi" på ) och Sata portarna.

Permalänk
Medlem

Kolla i manualen, där finns det bilder som visar vart de är och hur många.

Visa signatur

Your COMMODORE 64 computer is equipped with one of the most sophisticated electronic music synthesizers available on any computer.
This chapter is an introduction to using your computer's sound chip, the SID chip.

Permalänk

Tackar allihopa
Hur gör jag då om jag vill ha fler fläktar? Går det på något vis? (Med chassit som jag vill ha följer det med en, och till cpu:n behövs också en fläkt, så efter det har jag inga ingånga kvar )

Visa signatur

Cooler Master Elite 430|AMD Phenom II 3.2 Ghz - Quad Core| 500GB HDD| 4GB RAM|ASUS Radeon HD6870|

Permalänk

du kan köpa en adapter som går genom molex och ger dig 4 st nya uttag

Edit: http://www.dustinhome.se/pd_5010207549.aspx

Permalänk
Medlem

Köp en sådan som Junhager94 länkar och kör på lågvarviga fläktar. Eller köp en fläktkontroller som också kopplas på nätaggregatet och kör på högvarviga som du kan reglera beroende på belastning/ljudnivå.

Permalänk

Ska köra på en sån då, men var ansluter man den? I 4-pin eller i nätagreggatet eller?

Visa signatur

Cooler Master Elite 430|AMD Phenom II 3.2 Ghz - Quad Core| 500GB HDD| 4GB RAM|ASUS Radeon HD6870|

Permalänk

i nätagget

Permalänk

Ok, tack så mycket!

Visa signatur

Cooler Master Elite 430|AMD Phenom II 3.2 Ghz - Quad Core| 500GB HDD| 4GB RAM|ASUS Radeon HD6870|