Enermax laddar upp med 80 Plus Platinum på Cebit 2011

Permalänk
Melding Plague

Enermax laddar upp med 80 Plus Platinum på Cebit 2011

Inför mässan Cebit 2011 nästa vecka avslöjar Enermax att nya nätaggregat med märkningen 80 Plus Platinum är på väg till Hannover i Tyskland.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Vad härligt att se att nätaggregaten börjar bli effektiva! Onödigt att ha ett element i daton

Permalänk

OnT: Håller med ovanstående talare,

EDIT: Det var tydligen inte agget, still going strong!

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Medlem

Hehe, vad var det jag sa, "Enermax jobbar febrilt för at få ut ett 80-plus platinum". Kommer säkert vara riktigt bra, kanske likvärdigt med Superflower baserade Kingwin nätagget jag skrev om här:
http://www.sweclockers.com/forum/74-chassin-och-nataggregat/9...
Dock så är 900W larvigt mycket men Enermax har alltid gillat att lägga det mesta krutet på de kraftfullaste nätaggen. Revolution 90+ på G inom en viss framtid?

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem

Härligt med fler nätagg av denna typ :]

Liten miss i nyheten dock;
"Enermax kommande nätaggregat EXX900 med effekten 900 W som klarar kraven för den åtråvärda certifieringen 90 Plus Platinum"

Visa signatur

Stationär: Intel-baserad, Arch + KDE
Bärbar: Dell XPS 13, Arch + KDE

Permalänk
Medlem

Det heter väl 80 Plus Platinum?

Permalänk
Medlem

Vart är de små energieffektiva nätaggen? Jag behöver inte 900w, skulle klara mig bra med 300w. Skulle vara trevligt med ett högeffektivt 300w utan fläkt

Permalänk
Medlem

detta nätagg och 2 st 580 med en 2500k

Permalänk
Avstängd
Skrivet av HenrikM:

Vart är de små energieffektiva nätaggen? Jag behöver inte 900w, skulle klara mig bra med 300w. Skulle vara trevligt med ett högeffektivt 300w utan fläkt

Seasonic X-400 är väl det lägsta man kan komma. Silverstone har ju annars deras Nightjar, men de är inte lika bra.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Typhonos:

Hehe, vad var det jag sa, "Enermax jobbar febrilt för at få ut ett 80-plus platinum". Kommer säkert vara riktigt bra, kanske likvärdigt med Superflower baserade Kingwin nätagget jag skrev om här:
http://www.sweclockers.com/forum/74-chassin-och-nataggregat/9...
Dock så är 900W larvigt mycket men Enermax har alltid gillat att lägga det mesta krutet på de kraftfullaste nätaggen. Revolution 90+ på G inom en viss framtid?

jag hoppas dom kommer med lågwatts modeller vilket Enermax brukar vara bra på.

Permalänk

Skulle nätagget inte vara modulärt är det ju största missen någonsin.

Visa signatur

Vill ni ha svar, så citera!

Permalänk
Medlem

Tyvärr kommer det att bli svindyrt som alla andra Enermax-agg.. och svåra å få tag i också. Förhoppningsvis kan Sapphire få vantarna och köra dessa som OEM-agg vilket dom redan gör med Fire- och Pure- PSU modellerna. Då blir priserna förhoppningsvis mer humana.

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lösbonde:

Skulle nätagget inte vara modulärt är det ju största missen någonsin.

Den är modulär. Står till och med i artikeln.

Ser dock fram emot att se deras MaxRevo. DET kan bli ett bra nätaggregat

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Skrivet av SeF.Typh00n:

Den är modulär. Står till och med i artikeln.

Ser dock fram emot att se deras MaxRevo. DET kan bli ett bra nätaggregat

Nja de verkar ju tyda på det, med de är inte säkra.

Med tanke på att de som köper grejer på "enthusiast-nivå" brukar vara måna om att datorerna också har ett rent och snyggt inre.

Känns som alla nätagg på 80+ platinum som inte är modulära kommer floppa.

Visa signatur

Vill ni ha svar, så citera!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lösbonde:

Känns som alla nätagg på 80+ platinum som inte är modulära kommer floppa.

Ja, jag betalar gladeligen extra bara för att få modulärt nätaggregat.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Kingwin har släppt ett på 550w, och om man går in på 80plus hemsidan så finns det andra med lägre. Så det är bara en tidsfråga innan vi ser en uppsjö av dem...

Kingwin 550w review: http://www.jonnyguru.com/modules.php?name=NDReviews&op=Story&...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lösbonde:

Nja de verkar ju tyda på det, med de är inte säkra.

Med tanke på att de som köper grejer på "enthusiast-nivå" brukar vara måna om att datorerna också har ett rent och snyggt inre.

Känns som alla nätagg på 80+ platinum som inte är modulära kommer floppa.

Varför blir det flopp? Nästan alla och framförallt highend modellerna utav dagens chassin går det att stoppa undan alla kablar så modulära nätdelar är mindre behövligt idag än vad det var för något år sedan.

Permalänk
Medlem

Modulärt är för n00bs som jag själv då jag är lat och inte orkar dra kablar. Riktiga entusiaster gör det till en utmaning och köper ett Kjell & Co chassi med sitt icke-modulära monsternätagg :).

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Skrivet av fesen:

Varför blir det flopp? Nästan alla och framförallt highend modellerna utav dagens chassin går det att stoppa undan alla kablar så modulära nätdelar är mindre behövligt idag än vad det var för något år sedan.

Äh de flesta ogillar o soppa skit under mattan, ska man lägga ner 2k på ett nätagg kan man åtminstone kräva att det är modulärt.

Visa signatur

Vill ni ha svar, så citera!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lösbonde:

Äh de flesta ogillar o soppa skit under mattan, ska man lägga ner 2k på ett nätagg kan man åtminstone kräva att det är modulärt.

Priset är ovesentligt, man sparar lite plats genom att köra icke modulärt i nätagget så kan man göra ett bra näragg istället.

Det är självklart min personliga åsikt, bästa är ju om det finns både och så alla kan välja det dom gillar.

Skrivet av Typhonos:

Modulärt är för n00bs som jag själv då jag är lat och inte orkar dra kablar. Riktiga entusiaster gör det till en utmaning och köper ett Kjell & Co chassi med sitt icke-modulära monsternätagg :).

Haha jo, P182 är inte allt för krånglig att få till en hyfsad kabeldragning i däremot så har dom gjort några mindre missar för att underlätta mera tex runt externa 3.5" platsen som är jobbig då det sitter en stålmur runt om man ska in med fläktkontroller tex och sen är den i vägen om man inte vill dra igenom taket som delar chassit invändigt tex.

Permalänk
Medlem

Men vart kan man köpa Enermax nätagg i Sverige?

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gascogne:

Men vart kan man köpa Enermax nätagg i Sverige?

Pixmania tror jag är en av få som importerar. Men jag skulle ju inte handlat därifrån.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Pixmania tror jag är en av få som importerar. Men jag skulle ju inte handlat därifrån.

Beställde mitt nuvarande Enermax nätagg från dom för flera år sen, inga problem men vore skönt om det fanns nån butik i Sverige.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gascogne:

Beställde mitt nuvarande Enermax nätagg från dom för flera år sen, inga problem men vore skönt om det fanns nån butik i Sverige.

Som jag har förstått det så är det inga problem med Pixmania tills det uppstår ett problem :). Om man behöver skicka RMA eller få tag i support av någon anledning. Måste understryka att jag aldrig köpt något därifrån själv och det bara är vad jag har hört-

Permalänk
Medlem

Om pixmania, nej förfan beställ inte därifrån! Om du behöver RMA något så är det ett riktigt helvete, allt är konstruerat så att de ska vara så svårt som möjligt att faktiskt få fram det du behöver för att kunna skicka tillbaka grejjerna, och dyrt som fan är det också eftersom du måste skicka iväg i ett kostsamt paket, garanti-post? Eller vad det heter. Och, om någon beställer och måste skicka tillbaka, ring dom på en gång. Maila inte, utan ring. Enda chansen att få svar i tid.

Visa signatur

:CPU: 13900KF | Arctic LF II 360 | 6x Silentwings 3 :Mobo: ROG Strix Z690-A Gaming WiFi D4 :RAM: 32GB Corsair Vengeance RGB RT :GPU: KFA2 SG 4090 :Monitor: Acer Predator XB323UGP :Chassi: Lian Li O11D | 6x Silentwings 3 :PSU: Seasonic Prime TX-1000 :HDD: Kingston KC3000 2TB | Seagate Barracuda PRO 8TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av tRevz:

Om pixmania, nej förfan beställ inte därifrån! Om du behöver RMA något så är det ett riktigt helvete.

Tyvärr så finns det inte så många alternativ om man vill ha ett Enermax nätagg, för det finns inga återförsäljare av den i Sverige alls och även utanför Sverige tycker jag det är svårt att hitta.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gascogne:

Tyvärr så finns det inte så många alternativ om man vill ha ett Enermax nätagg, för det finns inga återförsäljare av den i Sverige alls och även utanför Sverige tycker jag det är svårt att hitta.

Gå till Enermax och sök efter återförsäljare i Sverige, England och Tyskland.