Vilken är den bästa Processor för MCP73VE

Permalänk
Medlem

Vilken är den bästa Processor för MCP73VE

Hej, jag vet att det finns en tråd som liknar denna men känner att jag inte fick det svaret jag behövde.

Min fråga är vilket är den bästa Processor för Modekortet MCP73VE?

Villl gärna veta exakt.

Permalänk
Medlem

-

Permalänk
Medlem

Hur kan man kolla upp det bättre?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leeebux:

Hur kan man kolla upp det bättre?

CPU-Z brukar funka, eller varför inte bara öppna datorn
Förhoppningsvis är det inte en märkesdator, i sådana fall blir det knepigare

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

http://img641.imageshack.us/i/cpuvb.jpg/ Där är en bild på CPU-Z, med tanke på att jag vet inte riktigt vilken information ni behöver. Kan tillägga att jag behöver ett nytt grafikkort också, har bara ATI Readon 3450 HD för tillfället. och undrar vilket som är det grymmast jag kan skaffa.

I CPU info står det att jag har socket 775 LGA, har för mig det är viktigt

Permalänk
Medlem

Som befarat så verkar det vara en märkes dator, så nu behövs veta exakt vilken modell det är frågan om?, tex produktnamn och modell namn, men inte säkert man får fram vad den kan stödja iallafall, men kanske..
Förresten vad sitter det i för CPU idag?

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Det hjälper inte mycket i fallet, står det något på själva datorn mer än Acer? Kanske på baksidan?

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Leeebux:

Varför vill du uppgradera processorn? Jag gissar att du har ett ganksa klent grafikkort, och därför kommer en ny processor inte göra några underverk.

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem

Exakt därför jag postade innan att jag skulle behöva hjälp med grafikkort också, är ganska ny på dator och sånt

Permalänk
Medlem

Eftersom det är en Acer märkesdator är det svårt att få fram vilka CPU som den stödjer, men det snabbaste bästa jag fått fram är att E7300 ska fungera

Grafikort är lite knepigt då nätagget är ganska klent i denna modell 250w bara, AMD 5670 borde fungera, högre skulle jag inte prova med, men 5670 är väldigt mycket bättre än befintligt.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Okey, antar att vi kommer lite offtopic med tanke på att jag har fått svår för frågan. (tackar alla)

Men kanske är lite dum och fråga, men sökte lite på komplett och fick fram http://www.komplett.se/k/kl.aspx?bn=10488&mfr=&filter=A00247.... sen finns det olika RAM tekniker på dem typ som GDDR5 och DDR3, vilket är det mitt modekort klara eller måste jag öppna dator för att kolla upp det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leeebux:

Okey, antar att vi kommer lite offtopic med tanke på att jag har fått svår för frågan. (tackar alla)

Men kanske är lite dum och fråga, men sökte lite på komplett och fick fram http://www.komplett.se/k/kl.aspx?bn=10488&mfr=&filter=A00247.... sen finns det olika RAM tekniker på dem typ som GDDR5 och DDR3, vilket är det mitt modekort klara eller måste jag öppna dator för att kolla upp det?

Minnesteknik på grafikkort spelar ingen roll, moderkortet är inte inblandat i detta, är bara internt i grafikkortet, så bägge funkar, GDDR5 är snabbare än GDDR3.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Så det skulle inte vara några problem alls att köpa http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=579997#extra till min dator?

Permalänk
Medlem

-