Asus visar Kinect-liknande Wavi Xtion på Cebit 2011

Permalänk
Melding Plague

Asus visar Kinect-liknande Wavi Xtion på Cebit 2011

Komponenttillverkaren Asus planerar att visa upp ett nytt Kinect-liknande tillbehör på mässan Cebit 2011.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Cool idé iaf, hoppas att gränssnittet håller måttet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Can0n:

Cool idé iaf, hoppas att gränssnittet håller måttet

Precis, känns som att framtiden är nära nu

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Medlem

Roligt att det kommer till PC dock kanske inte det snabbaste sättet att bläddra bland sina mappar. Ganska hög "jag vill ha"-faktor

Permalänk
Medlem

Snart har vi ett stort hologram i mitten av vardagsrummet!

Permalänk
Hjälpsam

Minority Report är så förra decenniet med handskar för I/O till datorn

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Coolt! Bara jag som får en viss WALL-E känsla? ;o

Permalänk
Medlem

Kommer kameran även kunna registrera små fingerrörelser tror ni? Tänker om man kör t.ex FPS spel och ska skjuta.

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk

And so it begins.......

Permalänk
Inaktiv

Var väl egentligen bara en tidsfråga innan vi fick se Kinects motsvarighet till PC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grouse:

Coolt! Bara jag som får en viss WALL-E känsla? ;o

Nej, det är inte bara du.

Visa signatur
Permalänk

Vore sjukt häftigt om det slog igenom och det skrevs bra program för att styra datorn med den.
Tvivlar lite på att det kommer bli så bra, men det är ett ganska bra steg närmare sci-fi känslan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av embiroller:

Vore sjukt häftigt om det slog igenom och det skrevs bra program för att styra datorn med den.
Tvivlar lite på att det kommer bli så bra, men det är ett ganska bra steg närmare sci-fi känslan.

sannolikheten är ju i alla fall mycket större att drivrutiner och spel utvecklas till PC eftersom det inte finns möjlighet till open source i konsollvärlden. Hoppas verkligen Wavi blir bättre än kinect på finlir.

Permalänk
Avstängd

MS ska snart släppa open soruce sdk kit till kinect för pc/winodws.

O kinect klarar dubbelt så hög känsligthet mot vad standaren är inställd idag på xbox.
När avtar kinect kommer med nya xboxdashorden kommer de nog vara ändrig på.
Då kommer kinect känna av mun/ögon näsa öron rörelser osv.

Kopplar man kinect till pc o köra hacken som finns idag kan man köra 640*800 som redan nu klarar liknande rörelsemönster.

kolla www.kinecthacks.net
'
Jag tippar på att asus kommer vara identiskt. Synd att de ska slänga med nån mediaextender känns som den kommer bli dubbelt så dyrt som kinect med de. Köp en kinect för 999 o plugga in den i pcn istället
Fränt med xbmc o kinect tex

Visa signatur

Harry

Permalänk
Avstängd
Skrivet av FireFox:

Kommer kameran även kunna registrera små fingerrörelser tror ni? Tänker om man kör t.ex FPS spel och ska skjuta.

Enligt MS så kan kinect idag om den ställs in på 640*800 känna av fingrar då de va tänk att den skulle kunna känna av teckenspråk. Men eftersom den lanserades lite stressat så kommer alla fräna funktioner lite på efterkälken.

Vilken man kan på pc.
O förmodligen i upcoming dashboard som kommer nu i vår till kexbox.

De finns hack idag när de spelare fps på pc med kinect o en wiimote

Visa signatur

Harry

Permalänk
Medlem

640 480

Skrivet av lang999:

Enligt MS så kan kinect idag om den ställs in på 640*800 känna av fingrar då de va tänk att den skulle kunna känna av teckenspråk. Men eftersom den lanserades lite stressat så kommer alla fräna funktioner lite på efterkälken.

Vilken man kan på pc.
O förmodligen i upcoming dashboard som kommer nu i vår till kexbox.

De finns hack idag när de spelare fps på pc med kinect o en wiimote

Vart får du 800 640 från? Till att börja med är det en jäkligt konstig upplösning...

Jag gör för tillfället mitt exjobb innom robotik med kinect som huvudsensor och de drivrutiner som primesens(med openNI) släppt ger en djupbild på 640 480. Dock kan rgb kameran ge högre upplösning vill jag minnas (ej rellevant för mig då jag jobbar med pointclouds). Om du har en metod att få högre upplösning i djupbilden är jag väldigt intresserad av hur!

Jag tycker hursomhelst att det skall bli riktigt spännande med en ny primesens basserad produkt då jag hoppas att man kan få ut till exempel de fabrikskalibererade parametrarna ur kameran. Det är fortfarande en hel del som är dolt i kinect som jag gärna skulle komma åt.

Visa signatur

Chasi: Thermaltake XaserVI LBNS | Mobo: P9X79 PRO
Cpu: SB-E 3930k 4.8ghz @ 1.34v | Kylning: 2x Laing DCC, EK supreme HF Cu, 45*60cm nissan bilkylare.
Ram: 6x4GB G.skill 2133mhz cl11 | Disk: Samsung 830 256GB

Permalänk
Avstängd