Frågor och svar: Intels defekta styrkretsar för Sandy Bridge

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

ursäkta noob frågan :P

fungerar det att köra vilka HDD som helst i 6GB/s portarna?
eller måste dom klara en visst hastighet?

jag kopplade över mej till dom men fick inte igång windows :S

Visa signatur

NZXT H2|Corsair CX600W|Corsair 8GB XMS3 1600MHZ|IntelCore i5 2500&Corsair HydroSeries™ H50 PnP|MSI 660TI 2GB Power Edition OC|Asus P8P67|OCZ Aglility 3 & INTEL 330|OS WIN 7
Platta: iPad 3+4G 16GB
Mobil: Samsung Galaxy SIII Marble White

Permalänk
Medlem
Skrivet av dakioso:

fungerar det att köra vilka HDD som helst i 6GB/s portarna?
eller måste dom klara en visst hastighet?

jag kopplade över mej till dom men fick inte igång windows :S

Ja, det funkar. Jag kör själv så. Det måste vara något annat problem du har i så fall.

Visa signatur

ASUS Prime Z270-A | i7 7700K | GTX 1070 | 16GB RAM | Samsung 850 EVO 500GB | FD Newton R2 650W | FD Define R3

Permalänk
Medlem

tror mina HDDs (seagate barracuda 5-7år haha) & kablar är gammla (SATA I) då mitt moderkort har SATA 2 & SATA 3 portar..kan de ha något med de att göra?

Visa signatur

NZXT H2|Corsair CX600W|Corsair 8GB XMS3 1600MHZ|IntelCore i5 2500&Corsair HydroSeries™ H50 PnP|MSI 660TI 2GB Power Edition OC|Asus P8P67|OCZ Aglility 3 & INTEL 330|OS WIN 7
Platta: iPad 3+4G 16GB
Mobil: Samsung Galaxy SIII Marble White

Permalänk

EN FRÅGA SOM GÄRNA FÅR LÄGGAS TILL I FAQ:

Angående dom 4 defekta SATA portarna - Om man väljer att använda en defekt port och felet uppstår, Kan man då göra en provisorisk lösning o helt enkelt koppla in enheten i nästa defekta port o slita ut den oxå - Eller är det så illa att alla 4 portarna faktiskt går sönder samtidigt när felet uppstår?

Visa signatur

Dator: EEE901 N270/ 1GB / 20GB SSD ... Kraftigt nedbantat/tweakat Win7 x86 for speeeEED!
Facebook användare? Hatar tidslinjen? gå med i denna FB-grupp:
Undo Timeline ...med lite tur får h*lvetet ett slut!

Permalänk
Skrivet av lastninja:

EN FRÅGA SOM GÄRNA FÅR LÄGGAS TILL I FAQ:

Angående dom 4 defekta SATA portarna - Om man väljer att använda en defekt port och felet uppstår, Kan man då göra en provisorisk lösning o helt enkelt koppla in enheten i nästa defekta port o slita ut den oxå - Eller är det så illa att alla 4 portarna faktiskt går sönder samtidigt när felet uppstår?

Det är ju själva kretsen som styr alla portarna så det spelar troligen ingen roll vilken port du kör på, börjar en strula så gör resten det med. eller?

Visa signatur

Här skryter vi om vem som lägger ut mest pengar på hårdvara.