Extremt lagg när man spelar/ dålig grafik

Permalänk
Medlem

Extremt lagg när man spelar/ dålig grafik

Hejsan! jag är ny här på Sweclockers och tänkte jag skulle prova det för läst lite på internet om dator problem osv. Jo det är så här att jag har precis fått min dator att funka igen efter hårddisken hade varit sönder så fixade vi nytt i ganska mycket och allt kändes bra. Men sen så märkte jag att spelen laggar så in i bomben! Så tänkte jag att det klarar jag men när jag skulle testa ( Garrys mod ) ett spel på steam så kan jag ha bra grafik men det laggar sönder..

Garrys mod kräver inte mycket? Samma med left 4 dead 2 det är dålig grafik och det laggar för mig..
Så jag snackade med några av mina kompis och dom sa gör det och det så jag laddade ner uppdatering till min Nvidia proccesor men det funka endå inte. jag körde CCleaner jag tömde skräp avinstallera saker körde scanner för att se om jag hade virus men jag hade ingenting. Inget funkar för mig och enligt en kille jag snacka med så ska i alla fall garrys mod funka.. Jag vet inte riktigt vad jag har för saker jag vet min proccesor och min RAM men inget mer sen..
1.5 GB RAM
Nvidia Geforce 6200

Det är allt jag vet. Hoppas ni kan hjälpa mig med mitt problem!

Permalänk
Medlem

6200 hade jag i min Acer mediadator från 2005. Det är uråldrigt. Köp ny dator.

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | Noctua NH-D15 | Asus Prime X370-Pro | 32 GB G.Skill 3200 MHz CL16 | Asus GeForce RTX 3080 TUF Gaming OC | Samsung 970 EVO Plus 1 TB | EVGA SuperNOVA G2 750W | Fractal Design Define C
Alienware AW3423DW QD-OLED 3440x1440 175 Hz

Permalänk
Medlem

Okej!

har du några bra tips på sidor då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thetiso:

Okej!

har du några bra tips på sidor då?

Sidor att handla ny dator från? De mest kända är väl Inet, Dustin, Komplett, Webbhallen m.fl

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | Noctua NH-D15 | Asus Prime X370-Pro | 32 GB G.Skill 3200 MHz CL16 | Asus GeForce RTX 3080 TUF Gaming OC | Samsung 970 EVO Plus 1 TB | EVGA SuperNOVA G2 750W | Fractal Design Define C
Alienware AW3423DW QD-OLED 3440x1440 175 Hz

Permalänk
Skrivet av Thetiso:

Okej!

har du några bra tips på sidor då?

inet

webhallen

båda är mycket pålitliga internetbutiker och båda har gratis frakt vid beställning över 500 spänn

Visa signatur

| BitFenix Prodigy White | Asus P8Z77-I DELUXE | i5-2500K | Corsair Vengeance 2x4 Gb @ 1333 MHz | Asus GTX 580 | Intel 520 180GB | OCZ Vertex 2 60 Gb | Samsung Spinpoint F3 1 TB | Corsair TX750W | Philips 24' |

Permalänk
Medlem

Jag undrar om det är riktigt så enkelt. Vi kan ta några snabbfrågor så får vi se vad vi kommer fram till (:

1. Du har köpt datorn för några år sen, inte köpt några nya delar på ett tag, är det så?

2. Inet.se är en bra & prisvärd butik att handla ifrån, ta en titt där inne (:

Ha inte för bråttom att handla ett nytt grafikkort bara, för om det är så att datorn har ett par år på nacken så kan det behövas fler uppdateringar av datorn än bara att köpa nytt grafikkort. För att förklara lättare vad jag menar kan man likna detta med att laga en krockad bil man har. Ibland går det att byta ut en grej så funkar den, ibland byter man hälften & vill det sig riktigt illa är det kanske bättre att skrota den helt & köpa en ny bil. Hoppas jag inte rör till det för mkt & att min poäng går fram

Visa signatur

AMD Phenom2 940BE | Gigabyte MA790X-UD3P | 4850 CrossfireX | Corsair 4 gig pc6400 | 550 gig HDD's | Antec Threehundred | 450 Watt Ace | Win7 <-> Thinkpad R60 + Win7 & 4 gig RAM <-> Asus G53JW-SZ154V + SSD Intel 320 120gb + Win7 <-> Rasberry pi revB

Permalänk
Medlem

Tjena ramsam!
Vi har byt ut hårddisken såklart men annars inget..
jag kan kolla igenom affären såklart och kolla pris osv.
jag har ju uppdaterad Nvidia grafik men det finns väl fortfarande mycket mer
Men vi får snabbfråga oss fram ju

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thetiso:

Tjena ramsam!
Vi har byt ut hårddisken såklart men annars inget..
jag kan kolla igenom affären såklart och kolla pris osv.
jag har ju uppdaterad Nvidia grafik men det finns väl fortfarande mycket mer
Men vi får snabbfråga oss fram ju

Garrys mod ska inte vara några problem, svårt och säga utan att veta processorn dock men är den lika ny som 6200 kortet så borde det inte vara några problem. Ställ ner grafiken om det laggar för du kan inte köra högt på det där kortet!

L4D2 klarar du nog inte!
Ny dator är väl att rekommendera då grafikkortet är bortåt, 8 år gammalt?

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk
Medlem

Jag kan fixa fram vad jag har för proccesor, Men som sagt dom flesta tycker att garrys mod ska gå på min dator men det gör det inte...
Sänker jag grafiken mer så är det otroligt störigt att sitta och spela med sån grafik ju.
Men vi får snacka mer om detta och se om det är så att det är något jag ska byta ut eller bara uppdateringar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thetiso:

Jag kan fixa fram vad jag har för proccesor, Men som sagt dom flesta tycker att garrys mod ska gå på min dator men det gör det inte...
Sänker jag grafiken mer så är det otroligt störigt att sitta och spela med sån grafik ju.
Men vi får snacka mer om detta och se om det är så att det är något jag ska byta ut eller bara uppdateringar.

Haha det spelar ingen roll om du slänger in nya uppdateringar, ny hårdvara är det som gäller!
Sen om du tycker det ser störigt ut och titta på är ju ditt problem, det är inga fel på hårdvaran den är bara gammal och slö!

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk
Medlem

Hehe okej! Men då är det ett grafikkort som jag ska köpa ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thetiso:

Hehe okej! Men då är det ett grafikkort som jag ska köpa ?

Beror ju helt och hållet på vad du har för delar i övrigt, jag skulle nog rekommendera en helt ny dator

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk
Medlem

Hmm jo det har du nog rätt i..