en kärna på i5:an stängs av efter 9 timmars stresstest, fixa?

Permalänk
Medlem

en kärna på i5:an stängs av efter 9 timmars stresstest, fixa?

När jag kör prime95 blend så blir det error på tredje kärnan efter 9 timmar, inte på någon annan och om jag kör längre påverkar inte det heller.

Är detta något jag borde åtgärda för att undvika instabilitet? I så fall vad förslagsvis?

vcore är på 1,4ish de andra minns jag inte rakt av men 1,3 tror jag vtt är på och 1,88 den andra pch eller vad den heter.

Permalänk
Medlem

är det ingen som har något förslag typ "det är värt att åtgärda för stabilitetens skull" eller "eftersom det inträffade först efter nio timmar så är det skitsamma"?

????

Permalänk
Skrivet av Twinsen:

När jag kör prime95 blend så blir det error på tredje kärnan efter 9 timmar, inte på någon annan och om jag kör längre påverkar inte det heller.

Är detta något jag borde åtgärda för att undvika instabilitet? I så fall vad förslagsvis?

vcore är på 1,4ish de andra minns jag inte rakt av men 1,3 tror jag vtt är på och 1,88 den andra pch eller vad den heter.

höj vcore något snäpp till och se om det hjälper, se dock till så den inte går för varmt!

Visa signatur

| BitFenix Prodigy White | Asus P8Z77-I DELUXE | i5-2500K | Corsair Vengeance 2x4 Gb @ 1333 MHz | Asus GTX 580 | Intel 520 180GB | OCZ Vertex 2 60 Gb | Samsung Spinpoint F3 1 TB | Corsair TX750W | Philips 24' |

Permalänk
Hedersmedlem

Om din CPU inte är stabil så ökar risken att få mjukvaruproblem eftersom korrupt data blir vidareskickad till RAM, som sen skrivs till hårddisken.

Permalänk
Medlem

Är detta i stock? Om inte, återfinns problemet i stock?

Visa signatur

Quad-quad core med kvävekylning och kokvattenreaktor.

Permalänk
Medlem

det här är överklockat ca 1 ghz. Kör dynamic vcore också. Men jag kör upp vtt ett snäpp först nästan och ser om det hjälper annars drar jag tillbaka och drar upp vcore...

Känns ju ändå nästan helt stabilt nu om det är en kärna som stänger a sig efter 9 timmars stresstest och alla andra är helt stabila. Så det är ju inte direkt instabilt nu heller men man vill ju ha helt stabilt såklart.

Permalänk
Medlem

ok höjde ett snäpp på imc och nu är allt som det ska. Får höja ytterligare lite blck och se om det håller