Permalänk

Noctua problem

Tjenare, köpte en noctua nh d14 i helgen.
Installerade och allt gick prima. Men måste säga att den låter något otroligt mycket, även att tempraturen är hög http://i53.tinypic.com/1zqrj8x.png , är det så att jag fått ett måndags exemplar för den låter som ett tutande tåg, även att jag inte tycker att den kyler så bra (den är inte överclockad)

Tackar för svar / tips på hur man fixar

Permalänk
Medlem

har du sänkt volten till cpu'n?
då jag tyckte de va lite hög temp när jag tryckte i min d14 första gången också, slutade med att jag körde den på 4ghz med minimal höjning av volt å nästan samma temp vilket gjorde att de såg mycket bättre ut

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Helt säker på att du monterat den bra? Prova att montera om den, kanske har du fått bubblor i pastan eller något liknande... eller kanske för mycket/lite pasta.

Det är vad jag kan tänka mig såhär direkt

Visa signatur

CPU: i7 960 | MB: Asus Rampage III Extreme | RAM: 24GB Corsair Dominator | GPU: Sapphire RX 480 8GB | NÄTAGG: Corsair AX1200

Permalänk

Kan prova att montera om den, ursäkta att man är total noob men sänker jag volten till cpun i bios?