Permalänk

Noctua NH-C12P SE14 för 300kr?

Såg en Noctua NH-C12P SE14 i en butik för 300 kr (returvara med bruten förpackning) Är det en värdig uppgradering för mig? Jag var ändå i tankarna att köpa en ny kylare för jag vill ha bättre ljudnivå och prestanda än den budgetkylare jag har nu. Finns det några nackdelar med att det inte är en tornkylare? Tyst lär den väll vara eftersom den har så stor fläkt.

Skulle ni rekommendera någon annan kylare istället, för högst 500 kr?

Visa signatur

Ryzen 5600X | 16 gb DDR4 | B550 ASUS-bräda | Inno3D RTX 3070 | Samsung 840 250 gb | Corsair RM750 | Fractal Design Arc | Win 10 Pro

Permalänk
Medlem

Om kylaren är kvar när du går till butiken nästa gång så kör på!

Permalänk

För 300 är det en riktigt bra kylare. Kolla något test så kommer du se att det iallafall är bland de bästa. Du kommer garanterat inte hitta någon kylare för 300 som är i närheten av c12:s kylningsförmåga, kör på om du ska köpa en ny kylare!

Permalänk

Jag var tvungen att lämna Umeå (där jag hade tillbringat helgen) innan de öppnade butiken kl 10 tyvärr, hade möte kl 13 i Luleå och behövde lite marginal.

Om någon i Umeå är sugen på en prisvärd kylare så kan det kika in på Media markt. Den ligger på samma rad som massor av laptop-kylplattor bortanför ett Define R2 chassi på nedersta hyllan alldeles ensam. Noctua NH-C12P SE14, fläkt ingår. Det var den enda cpu-kylaren de hade. Tror priset i själva verket var ca 325 kr.

Såg att Inet ahde detta, http://www.inet.se/artikel/8301138/corsair-a50-cpu-kylare-int.... Vad tror ni om det? är det en värdig uppgradering från Freezer 7 pro? Den är ju billig med det blir ca 200 med frakt. Någon som vet hur den står sig mot stora tornkylare som TRUE, MUX, Mugen osv?

EDIT: Köpte en Corsair A50. Tror jag kommer bli nöjd med den.

Visa signatur

Ryzen 5600X | 16 gb DDR4 | B550 ASUS-bräda | Inno3D RTX 3070 | Samsung 840 250 gb | Corsair RM750 | Fractal Design Arc | Win 10 Pro