Permalänk

söka sponsring

hej vart kan man söka sponsring å vad ska man tänka på när man ansöker om sponsring

Permalänk
Medlem

Att använda skiljetecken när man skriver.

Visa signatur

Citera för svar..

Permalänk
Medlem

Samt stor bokstav.

Visa signatur
Permalänk

Avsluta med punkt.

Visa signatur

Är en jobbig jävel. Lev med det.

| GA-X79-UP4 | i7-3930K @4.7GHz | ASUS GXT 680 4Gb | 2x ADATA 128Gb SSD RAID0 | 28TB mekaniska diskar (en fin häxblandning) | Corsair H100i | Fractal Design Define R4 | Corsair VENGEANCE 32Gb | Corsair HX850 80+ Gold |

Permalänk
Medlem

Made my day!

Permalänk
Inaktiv

Vet två stycken som blivit sponsrade, en inom skateboard och en inom mode, båda två blev kontaktade av företagen själva utan att de själva hade sökt sponsring.
Så tror att det som gäller är att synas inom de sammanhang där de företag du vill ha sponsring av deltar.
Sen måste man kanske vara ganska 'ok' på det man gör med.

Vad är det för sponsring du söker grabben?

Permalänk
Medlem
Skrivet av pärkka:

Vad är det för sponsring du söker grabben?

Jag gissar på författarskap.

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk

du hör av dej till företaget och lägger fram din presentation om VARFÖR dom skulle sponsra dej och vad dom själva får ut utav det.
2 utav mina vänner är sponsrade utav eiselt,dom gjorde på detta sättet.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

det jag kan komma o tänka på om du vill ha sponsring till tex ett datorbygge som du ska påbörja så är det bästa att du har allt på papper så du kan visa upp dina planer som du SKA göra detaljerat, ingen snabb kladd inte. gillar dom det. ja då kanske dom skickar dig nån sak som sponsring, det är väl ett sett..sen som andra säger..bra om du har synts till lite före om tidigare arbeten osv där du inte haft sponsring utan kämpat själv till nått riktigt bra osv.

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Entusiast

Det företaget vill veta är hur de kommer tjäna på att sponsra dig. Du måste alltså förklara hur och var företagets namn och/eller produkter kommer synas.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ilja:

Jag gissar på författarskap.

Hehe, lite elakt men skön kommentar.

Jag är ingen expert på sponsring men du kan väl börja ringa runt till företag som har anknytning till det du vill ha sponsrat?
Att ha en bra "salespitch" är nog ett måste d.v.s. kunna sälja in dig och det du sysslar med som en bra produkt(var ordentligt påläst och förbered dig på tänkbara motfrågor ifrån företaget så du inte ger dom ett: "öhh..det vet jag inte").
Berätta gärna vad företaget du tar kontakt med får ut av sammarbetet (t.ex att den här tävlingen kommer att sändas i SVT på bästa sändningstid med potentiellt xxx antal tittare).

-Lycka till!

Visa signatur

Me, Myself and I...

Permalänk
Musikälskare

Ta de lugnt med grabben, han kan inte vara gammal

Men OT så läs de mer seriösa inläggen i tråden

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ilja:

Jag gissar på författarskap.

Någon sa att Iljas kommentar var lite småelak, men det ligger mycket sanning i det han säger:

a) många medelålders kvinnor "får ofta för sig" att de ska starta butik där de säljer barnkläder, starta hunddagis eller liknande. Men dessa kvinnor går ofta i KK efter ett tag. Varför? De har helt enkelt inte gjort en grundlig analys av marknaden i orten det de planerar att ha sin verksamhet: det visar sig ofta att 10 andra kvinnor på orten har kommit på samma "lysande idé". Och när AMS/ALMI-pengarna är slut så är kvinnorna det likaså...:P

b) många bolag, förlag och sponsorer är relativt trötta på alla Jan Guillou-Wannabe's. Och oftast så skakar man åt huvudet åt en person som vill ha "gratis socialbidrag" för att drömma om något som sällan når butikshyllorna (även om undantag finns) eller en större marknad och som det oftast inte blir någonting av...:P

Så Iljas kommentar är inte heeelt obefogad!:D

OnT: Be kommunen om "den stora fondboken" (minns inte vad den heter) eller deras register över fonder som delar ut pengar. Kommunen är skyldiga att tillhandahålla denna lista gratis.:)^^ Är nog lättare och söka fonder än bidrag. *Gissa*

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Grabben söker säkert CS-sponsring, warserver eller dylikt.

Skrivet av MacEnkronan:

Någon sa att Iljas kommentar var lite småelak, men det ligger mycket sanning i det han säger:

OM det är någon som är elak så är det jag, kan du inte skicka dina smiles åt helvete? Räcker med max 2 per inlägg, alltid samma visa i dina inlägg.
Det är ju fan gula gubbar över hela skärmen när man läser.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Eptk:

Grabben söker säkert CS-sponsring, warserver eller dylikt.

OM det är någon som är elak så är det jag, kan du inte skicka dina smiles åt helvete? Räcker med max 2 per inlägg, alltid samma visa i dina inlägg.
Det är ju fan gula gubbar över hela skärmen när man läser.

Gå i terapi om du är elak och för dina aggressioner. Här håller vi en hövlig ton mot varandra!:)^^ Åtminstone jag.:D

Peace!:)<3

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacEnkronan:

Gå i terapi om du är elak och för dina aggressioner. Här håller vi en hövlig ton mot varandra!:)^^ Åtminstone jag.:D

Peace!:)<3

Fy på dej, 1 gul gubbe för mycket!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacEnkronan:

Gå i terapi om du är elak och för dina aggressioner. Här håller vi en hövlig ton mot varandra!:)^^ Åtminstone jag.:D

Peace!:)<3

Skämtar med dig givetvis grabben, jävligt irriterande är det dock, mer gubbar en text.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Som sagt, det beror på vad du ska ha det till. När jag skrev mitt lärdomsprov (om nätverk via elnätet) inom min datanomutbildning på hösten så kontaktade jag D-Link och beskrev min situation och frågade i fall de kan bidra med apparatur för testet (DHP-303), det gjorde de, plus lite till