Bigfoot Networks släpper Killer Wireless-N

Permalänk
Melding Plague

Bigfoot Networks släpper Killer Wireless-N

Omdebatterade Bigfoot Networks tar Killer-konceptet till trådlöst nätverk via 802.11n och lovar allt ifrån lägre latens i spel till hastigheter uppemot 450 Mbps.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Men det är sällan proffesionella spelare använder trådlöst...

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Ännu mer trams. Snart släpps väl "Killer ethernetkabel" i "höghastighetskoppar"...

Permalänk

Har haft trådlöst till mainburken och aldrig mer.

Permalänk
Medlem

Se där, ännu en uppenbar skitprodukt ifrån ett uppenbart skitföretag.

Permalänk
Medlem

Lägre latens? om man redan pingar <1ms till centrum på nuvarande trådlösa då?

Permalänk
Hedersmedlem

Jag undrar hur de ska kunna locka gamers att köpa detta. Ett vanligt nätverkskort för trådade anslutningar är en sak, men ingen seriös gamer spelar ju med trådlås anslutning...

Permalänk
Medlem
Skrivet av xyllian:

Lägre latens? om man redan pingar <1ms till centrum på nuvarande trådlösa då?

Det är ett perfekt exempel på att latensen inte alltid påverkas utav nätverkskort. Men ifall man redan har under 5ms (jag har 3ms som högst på bredbandskollen) så behöver man väl inte köpa kortet helt enkelt.

Permalänk
Entusiast

"Helt enligt traditionen ackompanjeras lanseringen av en mängd diskutabla påståenden"

HAHAHAHA!

Fast sitter man med en laptop är det väl inte så konstigt att man spelar trådlöst lite nu och då. Hela vitsen med en laptop är ju att man ska kunna bära runt den och sitta och spela i soffan eller på altanen. Sen om det här är ett vettigt kort låter jag vara osagt...

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

"Helt enligt traditionen ackompanjeras lanseringen av en mängd diskutabla påståenden"

HAHAHAHA!

Fast sitter man med en laptop är det väl inte så konstigt att man spelar trådlöst lite nu och då. Hela vitsen med en laptop är ju att man ska kunna bära runt den och sitta och spela i soffan eller på altanen. Sen om det här är ett vettigt kort låter jag vara osagt...

Skratta du, men folk köper ju likväl exempelvis Apples produkter utan att blinka.
Detsamma gäller denna typ av produkt, då okunniga människor (läs Amerikanska/Svenska CS/WoW-spelare) gör vadsomhelst för att reducera pingen. T_T

Visa signatur

__________________
| ASUS Z99 | 4790K | 8GB DDR3 | Noctua DH-14 | Chieftec Dragon Miditower (15 år gammalt!) | Samsung 250 GB SSD Evo | MSI GTX 980 Gaming | Zalman ZM1000-HP |

Permalänk
Medlem

Jag kan bara hitta tester där det äldre tråd-bundna kortet Bigfoot Killer 2100 jämförs med onboard-realtek och liknande. Visst, det är säkert bättre än det inbyggda på moderkortet men det finns ju nätverkskort för 100-200kr. Hur står sig den mot dom? Det är ju de man vill veta..

Permalänk

nu får dem ge sig.

Permalänk
Medlem

Gör en tracing route (tracert i cmd) mot 8.8.8.8 så kommer nästan alla upptäcka att flaskhalsen är någon annanstans i nätet...

Permalänk
Medlem

När vi får ett Sweclockers test av någon av nätverkskorten från dessa tillverkare är det jag undrar. Jag har väldigt svårt att tro på att det gör någon som helst skillnad personligen!

Visa signatur

Speldator: Antec 1200 | i7-930 @ 4.3Ghz+ | GTX 480 | 3x2GB RAM
Kylning: Koolance 360 @ CPU, Koolance VID-GTX480 @ GPU, XPCS RX480x2 Radiatorer, DCP 4,0 mm.
Ljud: Asus Xonar Essence STX + Sennheiser PC 360

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Borka:

Ännu mer trams. Snart släpps väl "Killer ethernetkabel" i "höghastighetskoppar"...

hahahahaha xD

Visa signatur

Köp ny mus för 800:- JA, du kommer bli GRYM på cs och sätta huvudskott hela tiden. Du får heller ALDRIG ont i leder.
Eller är det bara så att e-pen*** förlängs om du har en dyrare mus?

Permalänk
Medlem

Det vore visserligen intressant att se hur stor skillnad deras kort gör, men jag kan ju nästan garantera att den inte är stor nog för att påverka något i praktiken. Möjligen i så fall om dom kör någon sorts QoS service i korten och folk som köper dom absolut måste köra sina torrents i full fart samtidigt som dom spelar.

Edit: Kan ju tillägga att jag då menar mot andra kort som inte är optimerade för just spelande. Det kan ju tänkas att processorn kan avlastas tillräckligt för att det skulle märkas en skillnad, men det klarar vilket kort som helst av utan att man behöver betala löjligt mycket för det.

Permalänk
Medlem

Ett test vore ju något

Visa signatur

TBA

Permalänk
Entusiast
Skrivet av walp:

Skratta du, men folk köper ju likväl exempelvis Apples produkter utan att blinka.
Detsamma gäller denna typ av produkt, då okunniga människor (läs Amerikanska/Svenska CS/WoW-spelare) gör vadsomhelst för att reducera pingen. T_T

Saknas bara att de skriver Fatal1ty på det också...

Skrivet av Mr.Borka:

Ännu mer trams. Snart släpps väl "Killer ethernetkabel" i "höghastighetskoppar"...

I samarbete med Van Den Hul eller kanske Supra...

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Om inte annat så är det en produkt som får Linksys E4200 att te sig som ett berättigat köp. Antalet adaptrar som stödjer 450Mbps går ju att räkna på en hand för tillfället.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

Får man med en grön tuschpenna tro...

Visa signatur

[Atari 400|600XL|800XL|XEGS|ST|STe|Mega ST|Mega STe|Portfolio][Commodore VIC20|64|116|128|+/4|8032|Amiga 500|Amiga 1200][BBC Micro][Sinclair QL|ZX81][TI 99/4A][Sord M5][Spectravideo 328|728][Cambridge Z88][ABC80][MFP-II][IBM RS/6000 59H][Apple LCII][Zaurus SL5000D][PDP 11/34][...massor av bråte...]

Permalänk
Medlem
Skrivet av radim:

Det är ett perfekt exempel på att latensen inte alltid påverkas utav nätverkskort. Men ifall man redan har under 5ms (jag har 3ms som högst på bredbandskollen) så behöver man väl inte köpa kortet helt enkelt.

Grejen är att detta verkligen inte är fallet med uppkopplingar utanför sverige.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Avstängd

Jag tror på deras vanliga nätverkskort.

Permalänk

kanske vore något om det inte kostar skjortan
(har bara b/g fungerar inte så jätte bra)

blir det dyrare än 400 så blir det intel istället

Visa signatur

Laptop #1 ASUS X75VC Laptop #2 Packard Bell EasyNote LJ61
photobucket (mina bilder, har en bild jag lagt upp 404 så kan den finnas här) hemsida

Permalänk
Medlem
Skrivet av radim:

Det är ett perfekt exempel på att latensen inte alltid påverkas utav nätverkskort. Men ifall man redan har under 5ms (jag har 3ms som högst på bredbandskollen) så behöver man väl inte köpa kortet helt enkelt.

Jag chansade och köpte deras "killer Nic 2100" till min dator, mest bara för att testa. Nej, min latency har inte blivit lägre, men i medföljande mjukvara finns det möjlighet att ändra prioritetsnivå på programs internetåtkomst (likt QoS), jag antar att det är den funktionen de refererar till när de säger att man får lägre latency.

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem

Deras trådate NIC, Javisst, om du sitter på LAN och lirar.

Men WiFi, skall de släppa en router också?
Menar bara att det är fler delar i nätverket som skall rocka tillsammans med WiFi.

Köra WiFi på LAN, NEJ! Eller är jag bara konservativ? som vanligt? (retorisk fråga)

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Borka:

Ännu mer trams. Snart släpps väl "Killer ethernetkabel" i "höghastighetskoppar"...

99.99% oxygen free copper ethernet cables.

Konstigt att de inte hoppat på det tåget ännu. [Parallellen är högtalarkablar.]

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Medlem

Har 1ms på bredbandskollen nu över trådlöst och maxar min 25mbit lina så förstår inte vart den här skulle hjälpa mig någonstans :<

Permalänk

Lite roligt att sveriges största dator relaterade hemsidor ska göra indirekt reklam för en "omdebatterad" produkt som säkerligen har ett väldigt gott skäl att vara omdebatterad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xfade:

99.99% oxygen free copper ethernet cables.

Konstigt att de inte hoppat på det tåget ännu. [Parallellen är högtalarkablar.]

icke att förglömma Denon's 2m patchkabel för $100.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kinnunen4321:

kanske vore något om det inte kostar skjortan
(har bara b/g fungerar inte så jätte bra)

blir det dyrare än 400 så blir det intel istället

har ett sen det var nytt, skitnöjd ! måste bara få isär nya laptopen så jag kan byta ut det värdelösa atheroskortet i den..

Visa signatur