Permalänk
Medlem

Cooler master V8 eller V6

Jag tänkte köpa någon av dessa kylare. Är V6GTan nyare än 8an? Vilken har bäst effekt?

Visa signatur

"Det är inget plus/minus, de är på ett ungefär..." - Löjtnant i flygvapnet
[burk]

Permalänk
Medlem

fan såg inte jag v10 i sweclockers marknad? leta lite där.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av sj6:

fan såg inte jag v10 i sweclockers marknad? leta lite där.

Kylare till bilen har jag redan

Visa signatur

"Det är inget plus/minus, de är på ett ungefär..." - Löjtnant i flygvapnet
[burk]

Permalänk

Kanske du ska satsa, på en Noctua nh u12P-SE2 i stället har en sådan själv, stressteestar just nu i 3.52GHz och den varmaste kärnan ligger på
45-46C men då är den kärnan lite cp...

Visa signatur

Intel core i5 760 @ 3.63Ghz| Msi 560Ti HWK/9800GT| 10GB ram 1TB seagate|Noctua NH-U12P SE2| Fractal R3 White ||| Äpplet fick flytta sig för en mer arbetsinriktad maskin, Dell XPS15 (gen2) | IntelSB Core i7 2640m @ 3.2Ghz (Dualcore.m HT) | GF GT540m | 8GB ram | 500GB WD CavBlack | 1080P AdobeRBG | JBL-ljud |||
"VAR E CHIPPET!!?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av swinto538:

Kanske du ska satsa, på en Noctua nh u12P-SE2 i stället har en sådan själv, stressteestar just nu i 3.52GHz och den varmaste kärnan ligger på
45-46C men då är den kärnan lite cp...

Ja, det var ju en idé. Den är ju tystare, men snurrar inte lika fort, men det kanske är skit samma?
Jag har en Phenom II x4. Borde väll funka bra?

Visa signatur

"Det är inget plus/minus, de är på ett ungefär..." - Löjtnant i flygvapnet
[burk]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Härja:

Ja, det var ju en idé. Den är ju tystare, men snurrar inte lika fort, men det kanske är skit samma?
Jag har en Phenom II x4. Borde väll funka bra?

Jag hade valt noctuan alla dagar i veckan! Den passar utmärkt till din processor.

Permalänk
Medlem

Är Noctua nh u12P-SE2 svår att montera på moderkortet? Till cooler mastern får man ju med massa adaptrar å skit så den passar till Intel eller AMD. Noctuan verkar ju bara ha en sorts monterings bracket (va heter det på svenska?) Passar den till båda fabrikaten?

Visa signatur

"Det är inget plus/minus, de är på ett ungefär..." - Löjtnant i flygvapnet
[burk]

Permalänk

Nej den är inte speciellt svår att montera, på amd så använder den ju den inbyggda bakplåten men eftersom intel inte har någon inbyggd så måste de ju skicka med en.
du får tre påsar/lådor på en står det Intel, på den andra står det Amd, och på den tredje så står det Common parts.

du ska då använda common parts och Amd.

och instruktionerna är väldigt bra och utförliga, läs och ta det lugnt så går allt som galant...

Visa signatur

Intel core i5 760 @ 3.63Ghz| Msi 560Ti HWK/9800GT| 10GB ram 1TB seagate|Noctua NH-U12P SE2| Fractal R3 White ||| Äpplet fick flytta sig för en mer arbetsinriktad maskin, Dell XPS15 (gen2) | IntelSB Core i7 2640m @ 3.2Ghz (Dualcore.m HT) | GF GT540m | 8GB ram | 500GB WD CavBlack | 1080P AdobeRBG | JBL-ljud |||
"VAR E CHIPPET!!?"