Hjälp med pump, kopplingar, vattenblock, slangar till mitt vattenkylnings system

Permalänk

Hjälp med pump, kopplingar, vattenblock, slangar till mitt vattenkylnings system

Hej alla sweclockers medlemmar!

Jag är ny inom datorer och vattenkylningen och är väldigt noga med att ha dom bästa produkterna som finns på marknaden

Gillar absolut inte att snåla på något!

Det ända jag har skaffat mig till mitt kylsystem är radiatorn som är en ThermoChill PA120.3

Det ända som ska vattenkylas är CPU än så länge då jag antar att det inte finns vattenkylning till Gainward GTX580 Phantom 3Gb kortet ännu?

Chassi är Corsair 700D

Moderkort Asus Rampage III Formula kort

i7 960 processor som ska "vattenkylas.

Jag har ingen koll alls på vilket vattenblock jag ska ha till cpu.

Har även svårt att hitta kompressor kopplingar "bitspower" i storleken till radiatorn.

För det jag kunde förstå så är hålen för kopplingarna i radiatorn 3/8" och jag kan bara hitta 1/4" kopplingar och jag antar att det är 1/4" på vattenblocket till cpu blocket och då måste jag köra på en förminskning på radiatorn antar jag?

Ja ni fattar att jag inte har så stor koll så jag vill gärna att någon utav er kunniga kommer in och lär mig vart jag ska läsa eller om ni har lust att skriva vad jag ska köpa för delar så kan jag leta upp själv vart dom delarna säljs.

Tack på förhand!

Visa signatur

Hög standard ;)

Permalänk

Ingen som har thermochill och en i7 960 processor med vattenkylning?

Största problemet är att hitta rätt bitspower kompressor kopplingar till vattenblock och radiator då jag inte vet vilket " gänga det är på respektive.

HJÄLP!

Visa signatur

Hög standard ;)