Video: Monsterkylaren Frio OCK siktad hos Thermaltake

Permalänk
Melding Plague

Video: Monsterkylaren Frio OCK siktad hos Thermaltake

Taiwanesiska Thermaltake passar under årets Cebit-mässa på att visa upp sin purfärska processorkylare Frio OCK.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Hjälpsam

"This Video is private"

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Fluf:

"This Video is private"

Ni är för snabba, vi hinner inte med..

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Intressant och se hur den står sig mot konkurrenterna.

Skrivet av emilakered:

Ni är för snabba, vi hinner inte med..

Nä ni är för seeega

Visa signatur

Intel i7 3770K@4,5GHz | EK-Supremacy | ASUS P8Z68-V| Samsung 30nm 1600 CL11@1866 CL9 4x4GB | Geforce GTX780 Ti | EK-FC Titan Plexi | Enermax Platimax 1500W | Ubuntu 20.04 & Windows 10

Permalänk

Är de inte snabb man ska vara?

Men ser lite kul ut kylaren. Ser både liten och kompakt men samtidigt stor och otymplig ut på samma gång.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

1kg är ju sickness.

Visa signatur

Phanteks AMP 1000W || Gigabyte B760 Gaming || Intel Core i5 13600K || Artic Liquid Freezer II || G.Skill 32GB DDR5 6000Mhz || MSI GeForce GTX 4070 12GB Gaming X Trio || Kingston Fury Renegade M.2 NVMe 1TB + 1TB & 500GB M.2 SSD || 4TB WD ||

Citera för garanterat svar!

Permalänk
Medlem

Borde följa med små stavar som man fäller upp mot botten av chassit så moderkortet inte knäcks när man flyttar på datorn! Den är väl inte ens gjord i koppar nu?

Permalänk
Medlem

Innan var jag inne på Cooler Masters V8, bara pågrund av utseenden, men den här var ju ashäftig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyhet:

Taiwanesiska Thermaltake passar under årets Cebit-mässa på att visa upp sin purfärska processorkylare Frio OCK.

Läs artikeln

Kom igen grabbar, är det där inte en lite för stor mikrofon?

Permalänk
Medlem

Thermaltake har aldrig varit kända för att göra tysta CPU-kylare men jag håller tummarna för denna. Behövs fler alternativ än NH-D14 och Silver Arrow.

Permalänk
Medlem

Låt ser här. Finns en kylare på 1,55 kg: #10799647

Permalänk
Skrivet av codR:

1kg är ju sickness.

1 kg är normalt, Noctua NH-D14 väger 1,24 kg, Frio OCK väger säkert mindre.

Permalänk
Medlem

Den såg nice ut faktiskt.
Dock är väl jag inget "fan" av luftkylnig som låter högt. Men de behövs nog några varv/min för att hålla en överklockad i7 kall.

Visa signatur

Games!

Permalänk
Medlem

Ja, det där med stora kylare är ju kul...men man får vara en duktig plåtslagare om den där ska få plats i mitt chassi.

Mer vattenkylning åt folket!

Visa signatur

Dator 1. MSI Z370 GAMING PRO CARBON, Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB, Gigabyte AORUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB, Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance, passivt vattenkyld.

Dator 2. MK MSI X79A-GD45, Intel i7-3820 @ 4,0 GHz, EVGA 980Ti med vattenblock, 16 Gig DDR3, vattenkyld

Specialskärm: ~124 tum 3840 X 1080, 178° FOV (2 x BenQ 1070+)

Permalänk

Måste säga, underbart perspektiv på tillvaron: "Det fina med den här kylaren är att den är gigantisk"

Permalänk
Medlem

Ser ut som en leksak ur en BRkatalog.

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Inaktiv

I mitt tidiga datorliv så hade jag en tjock och rejält tung kopparfläns med 80mm fläkt från TT. Lät som det skulle kyla rejält och ändå vara tyst då de flesta konkurrenter var byggda i aluminum med 60mm fläktar, men den levde inte upp till något av det!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sgart:

Ser ut som en leksak ur en BRkatalog.

Det var den största nackdelen också.

Permalänk
Medlem

130 m.m fläkt? udda storlek och ser ganska special ut
och varför så mycket bling bling i utseende

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Jisses! Vilken klump. Ser ut som en mindre kärnreaktor ju, Vad ska man ha för låda för att den skall passa? En stål container?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stealthbomb:

Thermaltake har aldrig varit kända för att göra tysta CPU-kylare men jag håller tummarna för denna. Behövs fler alternativ än NH-D14 och Silver Arrow.

Det är ju fläktarna som låter och inte kylaren, Noctua är dyra men gör sitt jobb ljudmässigt och Thermalright har inte börjat med fläktar förens på senare år.

Permalänk

En kylar-roundup med några nya som Silverarrow och denna med mera med NH-D14 som referens förstås. En vända med orginalfläktar och en med 2 st lite mera highend fläktar skulle vara kalasfin läsning.

Permalänk

Lite Beyblade känsla över detta.

Permalänk

Gillar Tt och gillar den här, tycker faktiskt att den är så där syndigt snygg och det gillar jag skarpt

Permalänk
Proffsmoddare

"Friends dont let friends use Thermaltake"

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk

Den kylare är stor som ett hus, väger ganska mkt och ser ut som en barkleksak. Ska bli kul att se hur den står mot NH-D14. Personligen så har jag aldrig gillat Thermaltakes produkter både utseende, prestanda och funktionsmässigt.

Visa signatur

Ryzen 9 5900x | EVGA RTX 3090 | Gigabyte x570 Aourus Master | 32gb G-Skill TridentZ Royal Silver | EVGA T2 850w | WD Black 2TB NVME | 2x Samsung EVO 850 1TB RAID 1 | Lian Li O11 Dynamic | Acer Predator x34
Custom Loop: 2x 360 EK Rad, EK Velocity Full Nickel, EK GPU Fullcover

Permalänk
Medlem

Beställde en Thermaltake-kylare en gång genom en lokal handlare. När den kom fram hade plastförpackningen spruckit så de fick behålla den. Köper jag en tyngre kylare vill jag att den kommer i en riktig förpackning med isolering med tanke på att fläkten kan lägga av och rören läcka. Den här kylaren verkar dock komma i en riktig pappförpackning: http://www.funkykit.com/component/content/article/54-coolers/... dock lite kantstött i det här fallet.

Permalänk
Medlem

Kan inte höra ordet Thermaltake utan att tänka på deras kylarmodell DragonOrb med 7000rpm fläkt, som under en kort period kylde min 1Ghz Athlon-processor. Lärdomen är "Thermaltake, mycket väsen för ingenting".

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Skrivet av skogsvilden:

Kan inte höra ordet Thermaltake utan att tänka på deras kylarmodell DragonOrb med 7000rpm fläkt, som under en kort period kylde min 1Ghz Athlon-processor. Lärdomen är "Thermaltake, mycket väsen för ingenting".

60mm fläkt ?
Lär ju ha gjort någonting iallfall : )

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya