G.Skill Phoenix II har Sandforce SF-2000

Permalänk
Melding Plague

G.Skill Phoenix II har Sandforce SF-2000

Tillverkaren G.Skill förbereder nya SSD-enheter, och i fokus står styrkretsen Sandforce SF-2000.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Smutt!

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem

Hade varit väldigt kul om någon av de stora svenska webbutikerna kunde sälja G.Skill. Deras low voltage DDR3 minnen verkar ju grymt bra också.

Permalänk
Medlem

Skojigt med fler spelare på marknaden, tycker det behövs. Och i ett kommande SSD-roundup skulle det vara kul att se jämförelse mellan AMDs 6gbps- och Intels 6gbps-kontroller, då man sitter på en AMD-SB850 och funderar på de nya SF-enheterna.

Visa signatur

Intel i7 3770K@4,5GHz | EK-Supremacy | ASUS P8Z68-V| Samsung 30nm 1600 CL11@1866 CL9 4x4GB | Geforce GTX780 Ti | EK-FC Titan Plexi | Enermax Platimax 1500W | Ubuntu 20.04 & Windows 10

Permalänk
Skrivet av Stealthbomb:

Hade varit väldigt kul om någon av de stora svenska webbutikerna kunde sälja G.Skill. Deras low voltage DDR3 minnen verkar ju grymt bra också.

Håller med. Har en kompis som åker till USA några gånger per år för att hälsa på hans brorsa som bor där, så jag brukar be han köpa hem produkter som jag behöver och så ger jag han såklart pengar. Till exempel G.Skill minnen har han köpt hem åt mig några gånger Så det fungerar ju för mig, dock lite krångligare än att bara köpa direkt ifrån en svensk butik.

Visa signatur

🖥️ Gigabyte Aorus B450I Pro (mITX), AMD Ryzen 5 3600, Corsair Vengeance LPX 16GB 3000MHz, Corsair SF600 V2, ASUS GeForce GTX 1070 ROG Strix, Corsair Force MP510 960GB, Samsung 850 EVO 250GB & OCZ Vector 256GB, ASUS VG248QE & DELL U2312HM
📱OnePlus 6
🏍️ 2018 Kawasaki Ninja 650

Permalänk
Medlem

Sjukt snabba diskar - synd at 6gbps snart är för lite.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

!

sjukt kul med denna mässa, gillar verkligen att det kommer upp så mkt videos! fortsätt med detta <3 men skulle vilja se mer chassin...

Permalänk
Medlem

klämma och tafsa på ssd:s vi har alla varit där...

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Det är såna här videos jag föredrar. Korta och tydliga. Inget snack med PR-folk. Alldeles utmärkt.

Bra sweclockers!

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem

Riktigt nöjd med dessa videoklipp. Mycket bra jobbat!

Permalänk
Medlem
Skrivet av raze14:

sjukt kul med denna mässa, gillar verkligen att det kommer upp så mkt videos!

Kan inget annat än att hålla med!

Permalänk
Medlem

Tyckte det va lite komiskt att dem kör oäkta version av W7.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FredrikMH:

Sjukt snabba diskar - synd at 6gbps snart är för lite.

Precis!
När kommer SATA4 ? (och vliken hastighet blir det, 1200MB/s?)

Visa signatur

Asus P8Z-77, i7-3770K 32GB DDR3, ATI 5850, Samsug 830-256 H50, 5.5TB HD, LG GGW-H20L blu-ray, Thermaltake 750W, HP 30" 2560x1600.
Intel NUC3217 16GB 256GB Crucial m4 6235 wifi, DiNovo mini
Acer 3830T 8GB (server med 21TB USB disk), HP 8560W 16GB 180GB SSD, HP 2560p 1TB, Asus UX21, QNAP 409Pro 7TB NAS,.

Permalänk
Medlem

Ryktas om att OCZ har skaffat sig monopol på den "bättre" firmware versionen från sandforce vilket skall göra att det endast är dom som kommer kunna erbjuda iops i 50000-60000 klassen på ssd-enheter riktade till vanliga konsumenter. Skall bli mycket intressant att se om så faktiskt är fallet.

Edit: GSkill skall tydligen precis som OCZ använda högprestanda firmware varianten som tillåter upp till 60000 iops. Läs mer på Nordichardware: http://www.nordichardware.se/nyheter/86-lagring/42511-gskill-...

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem

Jag skulle satsa på att det inte blir någon sata4, utan att även hårddiskar kommer att kopplas direkt på LightPeak/Thunderbolt.

Permalänk
Skrivet av andelf:

Jag skulle satsa på att det inte blir någon sata4, utan att även hårddiskar kommer att kopplas direkt på LightPeak/Thunderbolt.

Thunderbolt finns väl inte för internt bruk ännu, eller? För övrigt så är det vad jag förstår PCIe som kapslas in i Thunderbolt (+grafik), så det är kanske mer intressant att koppla in sig direkt på en PCIe-switch?

Permalänk
Medlem

Blir nog en balansgång mellan prestanda och pålitlighet, gissar att framtidens SSD kommer slita på chipseten och få datorerna att balla ur snabbare. Känns som tekniken är föråldrad, även om de skulle lösa prestandan på vissa saker, så dyker nästa flaskhals upp direkt i bussen eller i nått annat chip.

Grafikkorten känns helt sinnes, att de ska dra flera hundra watt, snart man väl kombinera dem som grill/brödrost?

Permalänk
Medlem

sandforce är så coolt namn

Visa signatur

mobo Asus M4A88TD-M EVO/USB3 cpu 1100T kylare Noctua NH-D14
gpu RX 460 passive ram 16GB DDR3 1600MHz ssd Samsung 850 EVO 250GB
psu Corsair AX 850 skärmar 3 * 40" NEC P401

Permalänk
Skrivet av FredrikMH:

Sjukt snabba diskar - synd at 6gbps snart är för lite.

Knappast, det är ju först nu som det överhuvudtaget finns diskar som kommer upp över 3GBps.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem
Skrivet av WrongTarget:

Knappast, det är ju först nu som det överhuvudtaget finns diskar som kommer upp över 3GBps.

Ja det må vara så men det ser inte riktigt ut som det ligger en ny standard runt hörnet och diskarna ligger redan över 4-5gbps. Förmodligen kommer det inte komma diskar långt över 6gbps om det inte finns standard som klarar av överföringshastigheterna ändå.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC