Permalänk
Medlem

För gammal för BC2 ???

Spelat en hel del BC2, (ca 100 timmar) men lyckas aldrig bli bättre. K/d på ca 0,6. Ligger i princip alltid bland de sista i en match hur jag än försöker. Enda gångerna man hamnar ovanför mittensträcket är när man spelar som sniper.

Nu är väl inte placeringen alltid det viktigaste men känns otroligt frustrerande att för det mesta bli krossad.

Kan det vara åldern som börjat göra sitt, har passerat 40 sträcket och de flesta som spelar är väl omkr 15-20 år.

Hur upplever ni som är minst 35+ att ni hänger med i tempot i spelet om ni spelar ngt annat än sniper. Är det realistiskt att tro att man ska ha ngn chans mot "småpojkarna" när man är omkr 40 år

Permalänk
Medlem

Många jag spelar med hör till en liten äldre generation och de brukar inte ha några problem.
Försöka bara att tänka på hur du spelar och vad du kan göra bättre! Att filma och kolla själv brukar vara ganska bra ibland.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Skrivet av Lepus:

massa ord

Jag är visserligen inte så gammal men jag har ett par vänner över 35 som är bra på counter strike source. Mellan mig och dem brukar det bli ganska jämnt, och det är övre toppen det kämpas i. Dock är väl BC2 lite "snabbare"...

Visa signatur

Stationär: 2500k, Gigabyte Z77X-UD3H, Gainward 570, 2 x 120 gb SSD, 12 GB Vengeance, Silverstone Fortress 02, custom fläktar!
Ljud: Audioengine A5+, AKG K550, AKG K540, Grado SR60i, Audiotechnica ATH-ES7

Permalänk

Spelade med min farbror för drygt 3-4 år sedan, han kunde panga bättre än mig ibland.. så det har nog inte med åldern att göra, du får helt enkelt träna lite hårdare

Visa signatur

:- )

Permalänk
Entusiast

Ålder spelar ingen roll sålänge man inte är under 10 eller liknande. Det räcker med att ha intresset och ha viljan
BC2 är ett ''Svårt'' Spel så det krävs ju träning för att plocka alla som är lvl 50. Men med tiden så ska du se att du pangar vem som hälst om du bara lägger ner tid på det. Lycka till

//Jonssown

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem

Är själv 42 och spelar då och då BC2.
När jag började med BC2 tyckte jag inte det var så roligt eftersom hade svårt att hänga med i tempot, men det har blivit bättre och bättre. Kan inte säga att jag ligger på topp men då och då hamnar jag högt upp på scoreboarden.
Spelat mycket av Battlefield serien utom 2142. BC2 är ett snabbt spel som kräver snabb reaktionsförmåga.

Permalänk
Medlem

är 33 år och har lirat battlefileld sen "1942" kom!och måste säga att jag hänger med mycket bra än i alla fall!;)

med andra ord snart 35+

Visa signatur

Intel core l7 8700k | asus rog strix Z370-F | strix 1080 | WD blue 500gb | velociraptor 150gb | Samsung 840 pro 250gb|Asus VG248QE 144HZ

Youtube https://m.youtube.com/user/mllndplayer

Twitch http://www.twitch.tv/linde_swe/profile

Permalänk

Då är jag äldre än er alla och jag har oftast inga problem med att hänga med.
Ibland hittar man en server där folk är helt överdjävliga men då kan man ju byta.

Visa signatur

När du är äldre blir dina leksaker dyrare....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lepus:

Spelat en hel del BC2, (ca 100 timmar) men lyckas aldrig bli bättre. K/d på ca 0,6. Ligger i princip alltid bland de sista i en match hur jag än försöker. Enda gångerna man hamnar ovanför mittensträcket är när man spelar som sniper.

Nu är väl inte placeringen alltid det viktigaste men känns otroligt frustrerande att för det mesta bli krossad.

Kan det vara åldern som börjat göra sitt, har passerat 40 sträcket och de flesta som spelar är väl omkr 15-20 år.

Hur upplever ni som är minst 35+ att ni hänger med i tempot i spelet om ni spelar ngt annat än sniper. Är det realistiskt att tro att man ska ha ngn chans mot "småpojkarna" när man är omkr 40 år

Är själv +35, och tycker det funkar strålande att lira mot "kidsen".
Jag har iofs lirat en del (>700 timmar) men det är sällan jag, trots min ålder, blir blåst på min acepin
Tipset är att 1. lära sig banorna ordentligt 2. Stå aldrig still 3. Försök hitta duktiga spelare och joina deras squad, bra medspelare gör dig bättre.
Glöm inte att dopa dig med kaffe och något för blodsockret

/Luddtuss

Visa signatur

Fractal Design C; Corsair RM750X; ASUS Prime Z370 A ll; I9 9900K; Celsius S24 ; Corsair 16GB; Samsung 970 evo 500GB; RTX 2080 TI; Dell U3415W; W10

Permalänk
Medlem

Är snart 35 och jag känner själv att jag har lite svårt att hänga med ibland, är säker på att det har mycket med att göra att jag skippade PC och kört på PS3 i några år.
Tempot är överdrivet högt emellanåt så jag håller mig nästan aldrig längst fram utan försöker mer köra som andravåg och understöd och slår nästan alltid följe med någon. Då blir det aldrig under halvan på poängtavlan, oavsett klass och utgång i matchen.

Permalänk
Medlem

Övning ger färdighet, men som med allt annat finns det alltid folk som är duktigare än en själv. Du borde tänka om, ändra sättet du spelar på, du kanske spelar för ryckigt, eller för segt? Ladda upp en video när du spelar typ 5 minuter mha. YouTube och programmet Fraps så kan vi säkert ge dig synpunkter på vad du kan förbättra.

Sedan kan jag tipsa om att verkligen lyssna på spelet lika mycket som du tittar på det. Jag har sett många "skräckexempel" från t.ex. Counter-Strike där folk dör och säger WTF?! fast att det beror på att de inte lyssnade var skotten kommer ifrån eller om någon går bakom dom. I BC2 är det kanske lite svårare med alla explosioner, men principen är densamma.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grillmeister:

Övning ger färdighet, men som med allt annat finns det alltid folk som är duktigare än en själv. Du borde tänka om, ändra sättet du spelar på, du kanske spelar för ryckigt, eller för segt? Ladda upp en video när du spelar typ 5 minuter mha. YouTube och programmet Fraps så kan vi säkert ge dig synpunkter på vad du kan förbättra.

Sedan kan jag tipsa om att verkligen lyssna på spelet lika mycket som du tittar på det. Jag har sett många "skräckexempel" från t.ex. Counter-Strike där folk dör och säger WTF?! fast att det beror på att de inte lyssnade var skotten kommer ifrån eller om någon går bakom dom. I BC2 är det kanske lite svårare med alla explosioner, men principen är densamma.

Sen är ljudet i CS och ljudet i BC2 inte riktigt lika heller. i CS gäller det att spetsa öronen för fotsteg. i BC2 finns det gånger då man blivit knivad bakifrån och man VET att man har haft öronen på spänn, inga explosioner eller något har heller stört. Det, i princip enda, jag vet att jag kan lita på när det gäller ljudet i BC2, är "klinget" från C4or mot min tank. Hoppa ut, döda jäveln.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

Många svar på kort tid,

Jag hade nästan hoppats att man skulle kunna skylla på åldern, så man slipper erkänna att man verkar vara en nolla på detta BC2

Jag tycker att jag provat på alla de olika spelstilarna och klasser. Jag tycker att jag kan kartorna hyfsat har ju i alla fall spelat ca 100 timmar så kartorna har ju fastnat.

Problemet är att de gånger jag upptäcker fienden före han upptäcker mig så slutar det trots allt med att jag dör först. Hinner inte med att skjuta nog snabbt känns det som.

Innan man nu helt dömer ut sig. Hur pass stor roll spelar ens egen dator för att spela bra. Min fps ligger mellan 25-45.

Ska man ändra FOV ngt ?

Permalänk
Medlem

Se inte allt efter din K/D, glöm inte att titta på hur mycket du gör för laget också, det är någonting många glömmer bort ibland. Det är ju viktigare att göra mycket för laget än sin egna K/D.

Tror inte du är för gammal grabben, bara köra på!

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Det är ju fullt möjligt att du skulle prestera bättre om du hade bättre flyt, så det inte börjar hacka och ha sig när en fiende dyker upp.

Är heller inget vidare på BC2, ligger runt 0.97, dock är mycket av detta pga att jag började sent och hade inte samma vapen som de andra. I vietnamn ligger jag bättre till.

Men å andra sidan spelar ju inte jag för att bli bäst i världen utan mest med mina gamla polare. Vi är ett skönt gäng i åldrarna 29+ som mest skiter i om det går åt helvete. Blir dock en hel del serverbyten under en kväll. Mest för att vissa banor är extremt obalanserade.

Permalänk
Medlem

Personligen tror jag att det handlar mer om träning än om ålder - är man 35+ så är det vanligare att man har jobb och familj, vilket gör att man inte har lika mycket tid att spela. Själv kör jag aldrig multiplayer när jag spelar - annat än när jag spelar Worms Reloaded - helt enkelt eftersom jag inte hinner träna tillräckligt mycket för att bli bra.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 | 16GB | 512GB + 2TB SSD | RTX 3060

Permalänk
Medlem

Jag tror inte det har särskilt mycket med åldern att göra, snarare hur mycket tid man har möjlighet att lägga ner.

Nu har jag inte spelat BC2 öht, men en otrolig massa sc, war3, wow, dota och sc2 och att spela 100 timmar i ett "etablerat" spel i multiplayer är "inget". Visst utvecklas man mycket på de första 100 timmarna men dina motståndare har nog oftast spelat otroligt mycket mer, så det har nog mest med vana och erfarenhet att göra snarare än snabbhet. Det senare hjälper visserligen en hel del men börjar märkas främst på hög nivå snarare än i "random vs random" matcher.

Visa signatur

Många datorer.

Permalänk
Avstängd

42 bast här och hamnar nästan alltid på top 5 när jag lirar.oavsett vapen faktiskt

har spelat fps spel i 14 - 15 år nu så..

Visa signatur

ASUS Maximus III Formula || Intel i5-760@4.0Ghz || Noctua NH-D14 || Gigabyte GTX480 || 2x1TB sataIII raid0 || Corsair Dominator 1600Mhz@1800Mhz || Sound Blaster X-Fi Titanium - Fatal1ty Champion Series || Corsair HX850W || Logitech Z-5500 || AOC 619VH 26" || Obsidian 800D || Logitech G19 || Razer Copperhead 3G ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lepus:

Många svar på kort tid,

Jag hade nästan hoppats att man skulle kunna skylla på åldern, så man slipper erkänna att man verkar vara en nolla på detta BC2

Jag tycker att jag provat på alla de olika spelstilarna och klasser. Jag tycker att jag kan kartorna hyfsat har ju i alla fall spelat ca 100 timmar så kartorna har ju fastnat.

Problemet är att de gånger jag upptäcker fienden före han upptäcker mig så slutar det trots allt med att jag dör först. Hinner inte med att skjuta nog snabbt känns det som.

Innan man nu helt dömer ut sig. Hur pass stor roll spelar ens egen dator för att spela bra. Min fps ligger mellan 25-45.

Ska man ändra FOV ngt ?

Tror att det skulle hjälpa delvis om du skulle få upp FPS:en en del.
FOV har jag justerat till vad jag tycker passar mig, dock är även detta en omställning som kräver "inspelning".
Även under eldstrider gäller "STÅ ALDRIG STILL"

Visa signatur

Fractal Design C; Corsair RM750X; ASUS Prime Z370 A ll; I9 9900K; Celsius S24 ; Corsair 16GB; Samsung 970 evo 500GB; RTX 2080 TI; Dell U3415W; W10

Permalänk
Jubileumsmästare

Håller med flera av föregående svar.
Det är inte så att du har en helt otroligt låg dpi på musen då?
Ska väl till rätt mycket för att den ska påverka iof men man vet ju aldrig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lepus:

Jag hade nästan hoppats att man skulle kunna skylla på åldern, så man slipper erkänna att man verkar vara en nolla på detta BC2

Jag är en total nolla på BFBC2, är snart 41 men jag spelar för att det är roligt

Finns det bättre fredagsnöje än att hoppa in i gemenskapen på en trevlig server (med trevlig TS-kanal) när barnen somnat och fragga lite med en Gin & Tonic i näven?? Knappast!

Visa signatur

Wannabe-g33k årgång 1970...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lamok:

Jag är en total nolla på BFBC2, är snart 41 men jag spelar för att det är roligt

Finns det bättre fredagsnöje än att hoppa in i gemenskapen på en trevlig server (med trevlig TS-kanal) när barnen somnat och fragga lite med en Gin & Tonic i näven?? Knappast!

Haha.. känner igen mig i det mesta Tror att där har vi det största problemet med åldern.
Medans dom yngre dopar sig med cola, så försöker vi dopa oss med lite andra drycker
Fredagskvällen brukar börja bra, ganska hög KD, för att sen spåra ur något så ofantligt.
Men fan så kul är det ändå
Vi brukar vara en tio stycken på fredagarna som lirar, med snittålder på typ 30. Borde spela in vad som
sägs och tjatas om på TS på en skiva och sälja

Visa signatur

Jag dricker öl med sugrör, och litar inte på betong

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kristerj:

Haha.. känner igen mig i det mesta Tror att där har vi det största problemet med åldern.
Medans dom yngre dopar sig med cola, så försöker vi dopa oss med lite andra drycker
Fredagskvällen brukar börja bra, ganska hög KD, för att sen spåra ur något så ofantligt.
Men fan så kul är det ändå
Vi brukar vara en tio stycken på fredagarna som lirar, med snittålder på typ 30. Borde spela in vad som
sägs och tjatas om på TS på en skiva och sälja

Så det ska vara, man känner ibland att det går lite sämre när några pint cider har slunkit ner ^^
Alltid lika kul när man själv kommer in helt nykter på TS sent på natten och alla andra sitter och skriker och sluddrar på olika språk. Härligt är det!

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Llhweiir:

Personligen tror jag att det handlar mer om träning än om ålder - är man 35+ så är det vanligare att man har jobb och familj, vilket gör att man inte har lika mycket tid att spela. Själv kör jag aldrig multiplayer när jag spelar - annat än när jag spelar Worms Reloaded - helt enkelt eftersom jag inte hinner träna tillräckligt mycket för att bli bra.

Det här är dagens sanning. Är själv precis fylld 31, och med tant och två ungar så är tiden kraftigt begränsad. Numera kör jag uteslutande co-op (Killing Floor).

Permalänk
Medlem
Skrivet av ceogar:

Så det ska vara, man känner ibland att det går lite sämre när några pint cider har slunkit ner ^^
Alltid lika kul när man själv kommer in helt nykter på TS sent på natten och alla andra sitter och skriker och sluddrar på olika språk. Härligt är det!

Att komma in sist och lyssna på dom andra kan vara halva nöjet Brukar dock vara ganska bra på att haka på efter en tid. Tror själv att jag brukar sjunga lite för mycket i TS

Visa signatur

Jag dricker öl med sugrör, och litar inte på betong

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kristerj:

Haha.. känner igen mig i det mesta Tror att där har vi det största problemet med åldern.
Medans dom yngre dopar sig med cola, så försöker vi dopa oss med lite andra drycker
Fredagskvällen brukar börja bra, ganska hög KD, för att sen spåra ur något så ofantligt. Men fan så kul är det ändå
Vi brukar vara en tio stycken på fredagarna som lirar, med snittålder på typ 30. Borde spela in vad som
sägs och tjatas om på TS på en skiva och sälja

Visa signatur

|| Fractal Define C || EVGA Supernova G2 750W || Gigabyte Z97X Gaming G1 || Intel Core i5 4690K @stock || Dark Rock Pro 3 || 8GB G.Skill Ares Low Profile 1866Mhz || MSI GTX 970 || Samsung 850 Pro 256GB || Win 10 ||

Permalänk
Medlem

Det är ganska lätt att komma etta i laget om man kör mycket medic, man springer runt och ressar och slänger ut medkits till skadade. Dock får man ofta offra sin KD ratio lite ibland då.

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Avstängd

Är dock bara 23 snart 24 men jag kan säga att det har inget med åldern att göra. jag brukar inte heller hamna så långt upp, kollar dock inte på min K/D så mkt heller utan jag försöker hjälpa laget så mycket jag bara kan och får jag offra för det så gör jag det, hellre att laget vinner än att man ligger 1:a själv

Vi får lira alla från SweC nån freda kväll kan bli en rolig kväll det

Permalänk

Låter som du har dålig aim om du torskar ofta fast du upptäcker dem före dig. Dot skjuter du som assault tex eller håller du bara in skjutknappen? I tighta utrymmen i 1on1 situationer försöker jag headshoota för att vinna, på långa avstånd försöker jag sikta mer säkert mot magen. Jag brukar också ogilla att zooma in med assault och medic vapen i tigta situationer då det skapar lite delay. Jag menar om du kutar in i ett hus och ska sedan zooma in och skjuta så är det ett moment ytterligare än bara skjuta direkt utan att zooma.

http://www.bfbc2.eu/en/pc/stats/lo0l

Som du ser är inte min aim % speciellt bra men lyckas ändå döda folk för jag upptäcker dem tidigare än dem. Hamnar oftast på övre halvan och lyckas samla ihop 51 ace pins. Första 10-15 levlarna var besvärligt då det var mitt första battlefield spel och jag var inte alls van att "dot" skjuta. Men så det blev helt klart bättre när man lär sig det. Sen kan cheesa mycket på ställen på olika maps som skapar fördel. Tex djungel banan rush, tredje delen där det finns massa bryggor, går man där under så kan man få massa gratis frags för man ser folk tidigare än dem tex.

Vilka vapen addon kör du med? Heavy bullets eller stadigare vapen saken? Jag körde med heavy bullets men har sätt galna personer med extremt hög frag/min dom kör AN94 med stadiga vapen addonet(inte spelat på ett tag så kommer inte ihåg vad den heter ).

http://www.bfbc2.eu/en/pc/stats/diskmaskinen

Den killen när jag träffat på han kör bara AN94 med stadiga vapen addonet och fraggar som satan. Verkar också sitta stilla och huka sig i 1on1 situationer när jag mött han. Jag brukar alltid röra mig, gammal quake vana, men i detta spel verkar det vara en fördel att sitta stilla och huka sig helt klart i 1on1 situationer.

Men om du har 24 fps i en 1on1 situation så har du ju en stor nackdel också helt klart.

Permalänk
Medlem

Jag är en av de lite äldre spelarna och jag kan väll inte påstå att jag spelar många fps spel utan håller mig mycket till RPGs.

Men jag känner igen mig iv det du säger, nu var de dock så att jag ville ge borderlands en chans på PS3 och jag kan säga att jag var värdelös i början men efter några hundra timmar var jag väldigt säker på placering av skott och drog iväg väldigt fina salvor med kulor och fotarbeter på karaktären vid strid och pressade situation klarat jag väldigt bra nu även online.

Man märker det tydligast tex arenor med horder av monster, det har inte bara med styrningen att göra även om den blev bra mycket bättre med tiden utan man lär sig spelet och taktiker utan att tänka och man placerar väldigt fort strategier i situationer automatiskt och löser tuffa lägen. Detta var även mitt först fps liknande spel till ps3 om man räknar bort fallout och oblivion vilket inte alls käver samma typ av spelande och precision.....

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.