AMD Phenom II x6 1055T problem med överklockning

Permalänk
Medlem

AMD Phenom II x6 1055T problem med överklockning

Hej. Jag har försökt överklocka min processor lite men redan vid 3.0ghz stöter jag på problem. (stock 2.8)
När jag stresstestar med Prime95 så får en efter en kärna error och slutar att testas. När jag testar med OCCT så får jag error efter ca 10 sec när en kärna slutar fungera. DOck aldrig någon bluescreen.
Volten ligger på 1.35 i stock. Jag har testat att höja den ett snäpp men det hjälpte inte.
Jag har stängt av cool 'n quiet och turbocore. Är det något mer jag ska stänga av?
Någon som vet vad problemet kan vara?

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Medlem

Du måste sänka minneshastigheten eftersom de klarar antagligen inte högre än vad den är specificerad för.

Permalänk

läs faq

Visa signatur

|| AMD Phenom II 1055T 4GHz || CoolIT ECO A.L.C. || 4GB 1600MHz RAM || Asus Crosshair IV Formula || 34cm E-kuk || p-12 Chassi ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superlight:

Du måste sänka minneshastigheten eftersom de klarar antagligen inte högre än vad den är specificerad för.

Men dominator-minnen klarar väl 1750mhz?

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av _NsMs_:

Men dominator-minnen klarar väl 1750mhz?

Tja, pröva och sänk, försvinner problemet så nej, tydligen inte

Skit i stresstest imo, kör lite spel osv, funkar det så funkar det, annars är det bara att göra om.

Har kört min 955a i drygt 1 år nu, lirat en del tunga shooter osv och inte haft en enda blåskärm. Kör jag occt så krachar skiten efter drygt 1h, så om man ska förlita sig på dem programmen vettetusan.