Permalänk
Inaktiv

Hur monterar man kylaren?

kylflänsen går inte på moderkortet....!!!!
har en amd x6 1090T moderkortet är MSI 870A-G54

Får inte på kylflänsnen HJÄLP!

Uppdatering:
Fick på den men vill inte spänna den. Sitter ju rätt tajt i allafall finns det nått jag kan göra för att bättra

Permalänk
Medlem

Är det första gången du bygger en dator?

Menar du CPUkylaren?
Den ska vara svår att spänna så bara ta i för Kung och fosterland.

Om du dock märker det inte går så stanna. Men det krävs lite kraft för att få på den.

Permalänk
Avstängd

Du behöver kraft, min son.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av partynikko:

Är det första gången du bygger en dator?

Menar du CPUkylaren?
Den ska vara svår att spänna så bara ta i för Kung och fosterland.

Om du dock märker det inte går så stanna. Men det krävs lite kraft för att få på den.

Ja, jag är van vid att ta i när man ska sätta i delar i datorn sedan förra datorn jag hade. Och detta är första gången jag bygger men jag vet var allt ska sitta och sådant. Vi ( jag och min lillebror ) tog i jättehårt och nu vågar vi verkligen inte spänna jag var verkligen tvunga att ta i uttav bara hellvete.

Men jag hör av mig om det funkar.

Tack för svaret

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*

Permalänk
Medlem

läs manualen för kylaren / moderkortet.

bör vara illustrerat med bilder för varje steg.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

AMDs boxade kylare är en fröjd att montera. Känns det som att man inte håller på att ha sönder något så gör man inte rätt.

Visa signatur

Cooler Master V1000 80+ Gold | Asus SABERTOOTH X79 | i7 3930K | 16GB Corsair VENGEANCE 1600MHz QUAD CHANNEL | SSD: Corsair Force Series 120GB HDD: Samsung 1TB | EVGA GTX1080 FTW

Permalänk
Medlem
Skrivet av gurka2k:

AMDs boxade kylare är en fröjd att montera. Känns det som att man inte håller på att ha sönder något så gör man inte rätt.

Ett litet för mycket "inte"...?

Permalänk
Medlem
Skrivet av abb313j:

Ett litet för mycket "inte"...?

han menar nog att om man inte behöver ta i för att montera den så är det antagligen något som är fel

Permalänk
Avstängd

Lite´bilder innan du lägger på processorkylaren många lägger dit processorn sen lägger dom kylaren ovan på slutar med att dom böjer X antal pinnar just därför säger jag att vi kanske kan få lite bilder på hur det ser ut.

Processorn i allfall kan aldrig sättas i sockeln fel utan att du skälv som instalatör har gjort nått fel. processorn har en Pil i ena hörnet av processorn den skall sättas på sockeln som har ett lika dant hörn med en pil på. När du fått dit processorn så ska du inte ha någon som helst problem att fästa kylaren. se till attdu med hjälpa av händerna kniper åt fäst anordningen så den inte kan släppa av misstag

Permalänk
Medlem
Skrivet av nvidiaa:

han menar nog att om man inte behöver ta i för att montera den så är det antagligen något som är fel

Stämmer fint det. Det lät bättre när jag skrev det än när jag läste det efteråt.

Visa signatur

Cooler Master V1000 80+ Gold | Asus SABERTOOTH X79 | i7 3930K | 16GB Corsair VENGEANCE 1600MHz QUAD CHANNEL | SSD: Corsair Force Series 120GB HDD: Samsung 1TB | EVGA GTX1080 FTW

Permalänk
Medlem
Skrivet av nvidiaa:

han menar nog att om man inte behöver ta i för att montera den så är det antagligen något som är fel

Skyller på att hans svar såg lite konstigt ut då TS påstod att han var nära att ta i för mycket, och göra sönder skiten.

Skrivet av gurka2k:

Stämmer fint det. Det lät bättre när jag skrev det än när jag läste det efteråt.

Okej, då har vi redit ut den här diskussionen.

Permalänk
Medlem

minns att de va rätt klurigt att få på min CM 212+, men de går tillslut, när du är riktigt less och inte orkar mer fastnar den tillslut, ja längtar inte tills man måste byta kylpasta -.-

Visa signatur
Permalänk

Asså om det är stockkylaren så ska du sätta på den haken utan spänne först, sen trycka ner och föra haken med spänne över "pinnen". Det är lite trögt, men om du är 15+ så ska du inte behöva ta i så du blir röd i ansiktet. Då är det garanterat något du gör fel eller fabriksfel. Gör så att du tar lite bilder medans du eller din brorsa försöker montera i slowmotion så du får med stegen på bild. Sen länka så blir det lättare att se och hjälpa.

Visa signatur

FD Define XL | Crosshair IV Formula | 1090T @ 4,1GHz | Corsair H70 PnP(insug) | 8Gb Corsair Vengeance @ 1600Mhz-ish | HD6970 2GB @ 925/1400 | Corsair AX850W 80+ Gold| F3 1TB | 3xG2420HDBL @ 6024x1080 Eyefinity | Asus Xonar Essence STX | Sennheiser PC350 |

Dator