Permalänk

angående montering av Noctua DH-14

.

Permalänk
Medlem

Prova dig fram? tror inte det lär hända mer än att den startar. alternativt köpa en 3pins till 4pins adapter?

Visa signatur

Cpu : Intel i5 9400F Gpu : Asus geforce rtx 2060 6 gb Ram: 16 gb ddr4 Moderkort : Asus prime b360M Nätaggreagat : Corsair tx 650 w Hårddiskar : samsung spinpoint f1 500gb, WD eco green 1 tb Chassi : Cooler Master Elite 430
Fri frakt inet : http://www.inet.se/artikel/6101343/fraktfritt-sweclockers-vid...

Permalänk

Tror det är den längst till vänster som du ska utelämna..

Visa signatur

Intel core i5 760 @ 3.63Ghz| Msi 560Ti HWK/9800GT| 10GB ram 1TB seagate|Noctua NH-U12P SE2| Fractal R3 White ||| Äpplet fick flytta sig för en mer arbetsinriktad maskin, Dell XPS15 (gen2) | IntelSB Core i7 2640m @ 3.2Ghz (Dualcore.m HT) | GF GT540m | 8GB ram | 500GB WD CavBlack | 1080P AdobeRBG | JBL-ljud |||
"VAR E CHIPPET!!?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dougielol:

Som rubriken lyder. precis monterat dit min nya DH-14 det jag märkte dock var att det var en 3pins kontakt på den medans moderkortet har 4pin, ska ju bara vara att trycka dit den ändå efter lite googlande problemet är att det måste ju sitta i rätt pinnar men den där lilla piggen som ser till att kontakten sitter där den ska har gått av. så nu är min fråga. vilka 3 pinnar ska jag använda? utelämna den vänstra eller den högra? tacksam för snabba svar då jag har datorn framför mig

Om du tittar på kontakten från det håll där plastpiggen ska sitta så sitter den till vänster. Det är alltså den högra du skall utelämna.

Tänk på att kontakten kan sitta riktad åt olika håll på olika moderkort. Det går inte att säga höger/vänster utan att veta var plastpluppen sitter (ska sitta).

ETA:

I ditt fall om du tittar på moderkortet monterat normalt i en dator så är det pinnen till vänster som skall utelämnas. Det hade tagit dig 30 sekunder att kolla upp det i manualen.

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk

thanks för svaret löste sig till slut. var bara sjukt stressad igårkväll så ber om ursäkt, klockan närmade sig 2, jag ville bli klar med skiten och visste att jag skulle stiga upp 4 timmar senare. anyways thanks! 2nd hur kan jag fästa fast pinnen då min pigg har gått av? Eltejp?