Permalänk

212+ går på 100% konstant?

Tjenare folket.
Har en Hyper 212+ som går på 100 % hela tiden.
Hur gör jag den tempreglerad?
Mvh Mark

Visa signatur

oniichaNj@rizon, freenode, oftc, m.fl

Permalänk
Skrivet av Markthegreat:

Tjenare folket.
Har en Hyper 212+ som går på 100 % hela tiden.
Hur gör jag den tempreglerad?
Mvh Mark

Gå in i Bios och under fliken "Hardware monitor" kan du aktivera silent mode i smart fan.:)

Visa signatur

Intel Core i5-8600k / ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING /Corsair 2x4GB DDR4 3000MHz / PowerColor HD5750 1GB SCS3 Passiv kylning / Intel SSD 256GB / 2st Samsung SpinPoint F1 1TB / Be quiet! Pure Rock Cpu-kylare / Be quiet! Straight Power 10 400W / Antec Sonata Elite /
Fri frakt Inet

Permalänk
Medlem

Jag kör också med en 212+ och har heller inte lyckats få den temperaturstyrd. Kan inte ens ända fläkthastigheten manuellt, trots att jag provat alla olika inställningar i BIOS. Eller är fläkten så pass tyst så att hastighetsförändringar inte påverkar ljudet? Har i alla fall inte märkt någon skillnad på CPU-tempen.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Skrivet av JonnyRocker:

Gå in i Bios och under fliken "Hardware monitor" kan du aktivera silent mode i smart fan.:)

Tack! Mycket tystare nu.

Visa signatur

oniichaNj@rizon, freenode, oftc, m.fl

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av boris_vodka:

Jag kör också med en 212+ och har heller inte lyckats få den temperaturstyrd. Kan inte ens ända fläkthastigheten manuellt, trots att jag provat alla olika inställningar i BIOS. Eller är fläkten så pass tyst så att hastighetsförändringar inte påverkar ljudet? Har i alla fall inte märkt någon skillnad på CPU-tempen.

Nej, du ska kunna höra det. Kontrollera att du har kopplat in den i CPU fan på ditt moderkort. Om det fortfarande inte fungerar kan du köpa en Zalman Fan mate och reglera hastigheten manuellt. Det är faktisk den lösningen jag föredrar då jag hatar fläktar som ändrar varvtal.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...