Permalänk

Vilken kylare???

Hej!
Jag ska köpa ny gaming dator och undrar vad ni rekommenderar mitt chassi kommer att vara ett NZXT Tempest Evo Windowed så får plats med varenda kylare jag vill inte ha något corsair slutet vattensystem eller vatten eller huvudtaget.

Jag tror att det blir en Zalman CNSP-9900 MAX för den har väldigt bra omdöme och verkar relativt tyst
Så vilken rekommenderar ni?

Tack på hörhand! / Rasmus

Visa signatur

Dator: Fractal Design R3 | Asus P67 Sabertooth | Intel i5 2500k 3.3ghz | Cooler Master EVO 212 | Corsair Force 120GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | G.Skill Ripjaws 8gb 1600mhz | Corsair HX 750w | Gainward GeForce GTX 570 "Phantom"
Tillbehör: Mionix Naos 8200 | Mionix Zibal 60 | Mionix Sargas 900 | Sennheiser G4ME One | Harman/Kardon Soundsticks II

Permalänk
Skrivet av Gangst3r:

Hej!
Jag ska köpa ny gaming dator och undrar vad ni rekommenderar mitt chassi kommer att vara ett NZXT Tempest Evo Windowed så får plats med varenda kylare jag vill inte ha något corsair slutet vattensystem eller vatten eller huvudtaget.

Jag tror att det blir en Zalman CNSP-9900 MAX för den har väldigt bra omdöme och verkar relativt tyst
Så vilken rekommenderar ni?

Tack på hörhand! / Rasmus

Enligt SPCR så får Zalman kylaren sämre temps vid samma ljudnivå jämfört mot Cooler Master hyper 212 plus.
Och det är en viss prisskillnad till Hyper 212 plus fördel, så det känns som att Cooler mastern är ett mycket bättre val.

http://www.silentpcreview.com/article1174-page8.html

Visa signatur

Intel Core i5-8600k / ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING /Corsair 2x4GB DDR4 3000MHz / PowerColor HD5750 1GB SCS3 Passiv kylning / Intel SSD 256GB / 2st Samsung SpinPoint F1 1TB / Be quiet! Pure Rock Cpu-kylare / Be quiet! Straight Power 10 400W / Antec Sonata Elite /
Fri frakt Inet

Permalänk
Skrivet av JonnyRocker:

Enligt SPCR så får Zalman kylaren sämre temps vid samma ljudnivå jämfört mot Cooler Master hyper 212 plus.
Och det är en viss prisskillnad till Hyper 212 plus fördel, så det känns som att Cooler mastern är ett mycket bättre val.

http://www.silentpcreview.com/article1174-page8.html

Tror att det blir Zalman för den e så jäkla snygg och Cm den ser för jävlig ut

Visa signatur

Dator: Fractal Design R3 | Asus P67 Sabertooth | Intel i5 2500k 3.3ghz | Cooler Master EVO 212 | Corsair Force 120GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | G.Skill Ripjaws 8gb 1600mhz | Corsair HX 750w | Gainward GeForce GTX 570 "Phantom"
Tillbehör: Mionix Naos 8200 | Mionix Zibal 60 | Mionix Sargas 900 | Sennheiser G4ME One | Harman/Kardon Soundsticks II

Permalänk

Noctua NH-D14. Kanonbra kylare sen om den är snygg, eller inte, det är ju en annan femma. Rätt så neutral i alla fall. Annars Noctua NH-U12P SE2. Likvärdig som D14. Det är BRA kylare. Men är man mest ute efter utseende så kanske man ska välja nå "coolare" kylare!

Visa signatur

Chassi: Cooler Master Stryker Nätaggregat: Corsair AX750
Moderkort: Asus Maximus X Code Processor: i7-8700K Kylare: Corsair H100 RAM: G.Skill TridentZ RGB 3000Mhz
Grafikkort: GTX 1080 SSD: OCZ Agility 3 240GB HDD: WD Green 2TB

Permalänk
Skrivet av Almost_Me:

Noctua NH-D14. Kanonbra kylare sen om den är snygg, eller inte, det är ju en annan femma. Rätt så neutral i alla fall. Annars Noctua NH-U12P SE2. Likvärdig som D14. Det är BRA kylare. Men är man mest ute efter utseende så kanske man ska välja nå "coolare" kylare!

Har tänkt på den men mitt chassi har ett fönster och då ser det ju förjävligt ut när den ligger helt emot

Visa signatur

Dator: Fractal Design R3 | Asus P67 Sabertooth | Intel i5 2500k 3.3ghz | Cooler Master EVO 212 | Corsair Force 120GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | G.Skill Ripjaws 8gb 1600mhz | Corsair HX 750w | Gainward GeForce GTX 570 "Phantom"
Tillbehör: Mionix Naos 8200 | Mionix Zibal 60 | Mionix Sargas 900 | Sennheiser G4ME One | Harman/Kardon Soundsticks II

Permalänk
Skrivet av Gangst3r:

Har tänkt på den men mitt chassi har ett fönster och då ser det ju förjävligt ut när den ligger helt emot

I och för sig har du ju rätt i ^^

Visa signatur

Chassi: Cooler Master Stryker Nätaggregat: Corsair AX750
Moderkort: Asus Maximus X Code Processor: i7-8700K Kylare: Corsair H100 RAM: G.Skill TridentZ RGB 3000Mhz
Grafikkort: GTX 1080 SSD: OCZ Agility 3 240GB HDD: WD Green 2TB

Permalänk
Skrivet av Almost_Me:

I och för sig har du ju rätt i ^^

men hade först tänkt och köpa haf x ocgh då hade jag haft den men tak för åsikten

Visa signatur

Dator: Fractal Design R3 | Asus P67 Sabertooth | Intel i5 2500k 3.3ghz | Cooler Master EVO 212 | Corsair Force 120GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | G.Skill Ripjaws 8gb 1600mhz | Corsair HX 750w | Gainward GeForce GTX 570 "Phantom"
Tillbehör: Mionix Naos 8200 | Mionix Zibal 60 | Mionix Sargas 900 | Sennheiser G4ME One | Harman/Kardon Soundsticks II

Permalänk
Medlem

Om du inte har någon direkt budget så kan du ju alltid skaffa en H70 som inte blockerar moderkortet vilket också ger en fin syn in i datorn. Zalman-kylaren har jag för mig ska vara väldigt bra också annrs.

EDIT: Ignorera texten ovan, vafan jag kan ju inte läsa. Jag skulle kolla på kylare från noctua, scythe eller coolermaster och zalman. Dom brukar ha rätt bra grejjer.

Sen offtopic så måste jag fråga, vem är du? Inte ofta man ser Arboga-bor här på swec men det händer.

Visa signatur

R7 5800X - RTX 3080

Permalänk
Medlem

Att CM 212 plus kyler lika bra vid samma ljudnivå betyder inte att det kyler lika bra. Det betyder att den är tystare
Jag tänker själv på att skaffa Zalman-kylaren men det dröjer nog ett tag då jag är väldigt positivt imponerad av amd:s stockkylare till x6 procesoorerna. ´Jag har gjort en lätt överklockning från 2.8 till 3.4 och efter några minuter i OCCT så ligger tempen stabilt på 45c

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Skrivet av _NsMs_:

Att CM 212 plus kyler lika bra vid samma ljudnivå betyder inte att det kyler lika bra. Det betyder att den är tystare
Jag tänker själv på att skaffa Zalman-kylaren men det dröjer nog ett tag då jag är väldigt positivt imponerad av amd:s stockkylare till x6 procesoorerna. ´Jag har gjort en lätt överklockning från 2.8 till 3.4 och efter några minuter i OCCT så ligger tempen stabilt på 45c

Tänkte det med men dina temperatur låter inte rikitigt rätt vad använder du för program?

Visa signatur

Dator: Fractal Design R3 | Asus P67 Sabertooth | Intel i5 2500k 3.3ghz | Cooler Master EVO 212 | Corsair Force 120GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | G.Skill Ripjaws 8gb 1600mhz | Corsair HX 750w | Gainward GeForce GTX 570 "Phantom"
Tillbehör: Mionix Naos 8200 | Mionix Zibal 60 | Mionix Sargas 900 | Sennheiser G4ME One | Harman/Kardon Soundsticks II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gangst3r:

Tänkte det med men dina temperatur låter inte rikitigt rätt vad använder du för program?

Core temp eller bios

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Skrivet av _NsMs_:

Core temp eller bios

Lol det e ju bios kan väl typ inte ha fel och core temp använder ju jag också så det var ju bra temperaturer

Visa signatur

Dator: Fractal Design R3 | Asus P67 Sabertooth | Intel i5 2500k 3.3ghz | Cooler Master EVO 212 | Corsair Force 120GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | G.Skill Ripjaws 8gb 1600mhz | Corsair HX 750w | Gainward GeForce GTX 570 "Phantom"
Tillbehör: Mionix Naos 8200 | Mionix Zibal 60 | Mionix Sargas 900 | Sennheiser G4ME One | Harman/Kardon Soundsticks II