Noctua NH-D14, bra kylare? passar i socket 1155?

Permalänk
Medlem

Noctua NH-D14, bra kylare? passar i socket 1155?

Hej
Jag har funderat på att köpa en Noctua NH-D14. Jag undrar om den passar i en 1155 socket. Jag har kollat på lite olika sidor och på en del står det att den är kompatibel till 1156 men inte 1155, och på vissa att den är det till båda. Är socket 1155 samma som 1156, fast bättre? Är Noctua NH-D14 en bra kylare eller finns det möjligen en billigare/lite mindre men lika bra kylare?

Permalänk

1155 / 56 är samma... Den passar.

Bra kylare om än något dyr.

Permalänk
Skrivet av Zevious:

Hej
Är socket 1155 samma som 1156, fast bättre?

vad gör en socket "bättre"? att den är sötare?
btw beställde en D14 i onsdags så den borde komma idag. har du plats i lådan, go for it. utan tvivel.

Permalänk
Medlem

Den är dyr, men prestandan går därefter. Dessutom är den väldigt tyst. H70 kostar t ex mer och presterar ungefär lika.

Skulle jag köpa en ny kylare skulle det bli NH-D14 igen.

Permalänk
Medlem

Har en noctua NH-D14 som jag köpte för några veckor sedan, enkel att installera, stor som jag inte vet vad, men kyler grymt!
Har en i7 930 klockad till 3,4 ligger runt 29-30 i idle, förr var det runt 50..

Rekommenderar den om:
- Du har plats
- Vill lägga pengarna på den
- Den passar din socket

Permalänk

Släng ett öga på http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=836055 som tydligen har presterat bättre än D-14 i några tester jag läst och priset är i prinsip det samma.

Permalänk

Tycker NH-D14 är klockren. Man får vad man betalar för, en riktigt bra kylare. Sätter man fläktarna på medföljande motstånd så går fläktarna väldigt tyst. Min Cpu ligger runt 30 grader idle och 45 i spelload.
Som sagt, har man plats för den. KÖP

Visa signatur

Chassi: Cooler Master Stryker Nätaggregat: Corsair AX750
Moderkort: Asus Maximus X Code Processor: i7-8700K Kylare: Corsair H100 RAM: G.Skill TridentZ RGB 3000Mhz
Grafikkort: GTX 1080 SSD: OCZ Agility 3 240GB HDD: WD Green 2TB

Permalänk
Medlem

Har kört med NH-D14 sedan den kom ut på marknaden och sitter nöjd !

Permalänk
Medlem

Då kör jag på en D14, den borde väl få plats i en Cooler Master HAF X utan problem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zevious:

Då kör jag på en D14, den borde väl få plats i en Cooler Master HAF X utan problem?

du får plats med 2 d14 i haf x

Permalänk
Medlem

Själv skulle jag gått på en h70, Noctunan är absurdt stor och det är väldigt mycket vikt på moderkortet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dougielol:

vad gör en socket "bättre"? att den är sötare?

nej det är sockRet!

Till TS: Bra val men som andra påpekat kolla så du har utrymme i burken din för den tar sin "lilla" plats!

Visa signatur

Me, Myself and I...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xermalk:

Själv skulle jag gått på en h70, Noctunan är absurdt stor och det är väldigt mycket vikt på moderkortet.
http://www.overclock.net/gallery/data/500/medium/Noctua_NH-D1...

Med en backplate gör den 0 skada what so ever.

Jag transporterar min dator 1gång/veckan och allt är som normalt, inget är "böjt".

sen är moderkort gjorda av jävligt starkt material

Permalänk
Medlem

jag insåg precis att D14 inte kommer att fungera för mig. Jag har nämligen 2st Corsair Vengeance och om jag ska sätt in två till så kommer de att inte få plats efter som kylaren sticker lite in över ena platsen till minnet. Jag kollade lite snabbt och hittade en Be Quiet DarkRock Pro C1, den är i princip samma som D14 fast lite mindre. Kan det funka att använda den istället eller kommer även den att sticka över lite?

Permalänk

ta bort kylflänsen på ram.

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS