Permalänk
Medlem

Moderkortspinnar trasiga?

Hejhej, jag undrar om någon vet vilket företag mikkstra beställde sitt moderkort ifrån http://www.sweclockers.com/forum/13-konsumentratt/989283-beta...
Jag undrar det därför att mitt moderkort asus p8p67 pro pajajde för ett tag sen, då var det fel på sata-kontakterna, när man startade datorn stod det att det inte gick att hitta några hårddsikar. Men nu när jag har skickat in mitt moderkort till företaget jag har beställt det ifrån så säger dom att några pinnar i processor socken är trasiga och därav går kortet inte på garantin. Kan tillägga att jag inte har pillat någonting i socken förutom att sätta fast processorn

Så om ni nu kan berätta vilket företag han beställde så vore det jättesnällt.

(Det går inte att skicka pm till mikkstra atm, därför gör jag tråden)

Ps. Kommer inte kunna svara på ett tag, ska iväg och kommer hem om cirka 3 timmar.

Permalänk
Medlem

Om du läser tråden så var det från komplett men det som står är enligt andreas dimestam inte sant.
Så du kan egentligen ignorera den!

Ang. ditt moderkort så är du inte den första som lyckats böja pinnar omedvetet..

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Medlem

nfskillen Okej, tack för ditt svar. Jag är inte helt säker på att det är jag som böjt pinnarna, är det möjligt att företaget har böjt dom? Eller kan dom ha böjts under transporten?