Permalänk

Rengöra vevhusventilation?

Tja.

Har en b230fk som jag tror har täppt vevhusventilation. iaf alla tryckslangar och IC är kladdiga av denna sörja.

Jag har försökt med dieselbad lite snabbt men verkar inte som något lossnar.

vevhusventilations burken

Antar att det är olja o evt lite fukt?

Några förslag?
Denna sörja finns i alla tryckslangar förutom just mellan luftburk och återcirkuleringen där vevhusventilationen går in. sen är det sörjigt därifrån-turbo-tryckslangar/rör-IC-tryckslangar/rör- insug.

Bilen ryker inget vad jag vet. nu är den iofs demonterad rätt bra

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Bromsrengöring brukar väl lossa det mesta klet som kan förekomma på bilar?

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk

Har spolat igenom en del saker nu med väldigt varmt vatten och yes diskmedel. tror jag kommer upprepa det ett par gånger och sen låta grejorna ligga på tork ett par dagar hoppas det hjälper och inte sprutar någon olja där sedan.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Biltemas fälgrengöring är ju rätt potent, vet ju dock inte vad det har för effekt på tryckslangar.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk

Lacknafta! Inte bra för gummi dock. Men det löser smuts! Använd tandborste där det går också så biter det ännu bättre.

Visa signatur

~Mental åt min signatur :( (Sedan 2002)
Uppdaterad signatur 9 år senare:
|Asus P8P67 Pro| Intel I7 2600K@4,6 Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz 8-8-8-24 | Corsair H70 | OCZ 1250W 80+ Gold | 2x VTX3D Radeon HD7950 3Gb @930, VRM @1250 | Corsair Force 120GB + x antal satadiskar |

Permalänk

Tack för tipsen. Dock fick jag reda på att man inte bör gå på några starka medel direkt. har kört med varmt vatten och lite yes diskmedel som sagt.

Stod och sköljde igenom IC'n ett par gånger och fy fan vad skit som kom ut får hoppas man kan få ihop bilen nu med snart

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

kall avfettning brukar bita på det mesta

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.