Video: Asus Eeepad Transformer är surfplatta och netbook i ett – med Android 3.0

Permalänk
Medlem
Skrivet av Defeat^:

Skillnaden mellan android och iphone är att iphone accelererar ALL grafik med sin gpu, medans android accelererar all grafik utom spelen med sin processor. En android kan alltså ha ett värsting gpu och en värsting processor och ändå lagga (vilket alltid är fallet), medans det räcker med en seg processor ochen simpel gpu iphone för att det ska flyta.

Jag klarar inte av hackande menyer och att inget flyter naturligt, därför ska jag byta min htc desire till en iphone.

Dock ska du inte räkna bort denna tableten.Den kör android 3.0, vilket accelererar allt på gpun, precis som iOS. Räkna med lika bra flyt på denna som på en iPad.

Tar dock ett tag tills 3.0 kommer i telefoner, såtills vidare är det bara iphone eller möjligt vis windows phone 7 som gäller på touch-mobiler. Synd, då android hade vart så mycket bättre än iOS om det bara funnits flyt

Det var bl.a. en av anledningarna till varför jag köpte mig en iPhone, det laggade praktiskt taget hela tiden på min HTC Hero.

Om jag ska vara ärlig har jag inte hållit mig uppdaterad vad det är för nyheter på Android-fronten sedan jag köpte min iPhone.
Men om detta nu ska vara så fantastiskt bra, varför laggar det så oerhört mycket när man ser på videon? Enligt dig accelerar den allt på GPU:n, alltså borde det flyta som smör.

Om Google inte ens kan släppa en icke-färdig version av Android som löst ett (imo) högprioriterat problem, hur kommer det att bli i den färdiga versionen?

När 3.0 har släppts officiellt och jag själv kan känna att den innehar samma flyt som iPhone och man verkligen kan känna att den inte längre accelererar allt med cpun - kommer jag att överväga ifall den är värd att köpa. Men fram tills dess kommer jag att vara väldigt skeptisk mot Asus Eeepad.

Visa signatur

Windows: [ NCASE M1 | i7 6700K 4C/8T | 16GB DDR4 | 1080Ti | 1.5TB SSD ]
macOS: [ Mac mini | i5 8500B 6C/6T | 16GB DDR4 | 256GB SSD ],
                        [ MBP 13" | i5 1038NG7 4C/8T | 16GB LPDDR4X | 512GB SSD ]
ESXi: [ Intel NUC | i7 10710U 6C/12T | 32GB DDR4 | 500GB SSD ]

Permalänk
Medlem

Tyckte inte om att alla fingeravtryck syntes så tydligt

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X