Permalänk

Modda stockfläkt

Tjenare.

Jag är uttråkad och urless på ljudet av originalfläkten. (Amd)

Jag har 120mm fläktar liggandes och undrar, skulle man kanske kunna modda dit en sådan (utan att köpa/beställa något från någon hemsida) ?

Vore ju gött då det låter alldeles för mycket nu.

Visa signatur

Go hard or go home!

Permalänk
Medlem

Ser ingen anledning till varför det inte skulle fungera

Permalänk
Medlem
Skrivet av olofsson_tom:

Tjenare.

Jag är uttråkad och urless på ljudet av originalfläkten. (Amd)

Jag har 120mm fläktar liggandes och undrar, skulle man kanske kunna modda dit en sådan (utan att köpa/beställa något från någon hemsida) ?

Vore ju gött då det låter alldeles för mycket nu.

Testa och se om det funkar Alltid roligt med lite nya utmanande saker , kom gärna med svar hur resultatet blev

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk

Självklart blir det bild och allt om jag lyckas, men jag vet inte hur jag ska göra. Tänkte folk kunde komma med lite förslag. har ett 690II advance och de har ju så jag kan sätta 120 mm fläkt på sidan och sen kanske bygga en duct?
Då får man ju all luft dit den ska och fläktmotorn ger ingen deadzone

Visa signatur

Go hard or go home!

Permalänk
Medlem
Skrivet av olofsson_tom:

Självklart blir det bild och allt om jag lyckas, men jag vet inte hur jag ska göra. Tänkte folk kunde komma med lite förslag. har ett 690II advance och de har ju så jag kan sätta 120 mm fläkt på sidan och sen kanske bygga en duct?
Då får man ju all luft dit den ska och fläktmotorn ger ingen deadzone

Lägg upp bild nu och visa hur allt ser ut tror jag det blir enklare för oss att ge förslag

MVH

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Avstängd

Moddade dit en 120mm fläkt på syrrans stock fläkt Funkar prima typ 5-10 grader kallare

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk

Nja men grabbar jag har en ide nu. Har mätt ut nu så jag tänker bygga en duct, i papp får det bli. Kommer leda all luft från en sidofläkt till kylflänsen. Blir nog bra Blir ju kall luft direkt utifrån som den tar ju.

Visa signatur

Go hard or go home!

Permalänk

Sådär ja Byggde en duct från en 120mm fläkt på sidan.

Ligger stabilt på samma temp som innan i idle. Orkar inte kolla om detta klarar med spel osv.
Tar det imorgon.

Bild kommer i morgon med Haha lite ghetto över detta men blev tystare så. Det är bara tillfälligt tils jag hittar en bra kylare beggat.

Visa signatur

Go hard or go home!