Toradex Xiilun – världens minsta dator med Intel Atom 600

Permalänk
Medlem
Skrivet av x1zt:

En nätverksport känns nästan som ett krav om man ska göra något vettigt med den. Visst USB nätverkskort finns men känns inte så smidigt.

Edimax EW-8211Un

Inte smidigt? What?

Visa signatur

Chassie: Silverstone SG10B - Moderkort: Asus Gryphon Z87 - CPU: Intel Core i5 4670k - RAM: G-Skill Ares 2133MHz 2x4GB - Grafikkort: 2x Zotac GeForce GTX680 4GB Referens - Nätagg: Corsair AX760 - Monitorer: 3x AOC i2367Fm

Permalänk
Medlem

jäklar va fräckt

Visa signatur

#framtiden

Permalänk

Koppla in en mekanisk disk genom usb och man har en awesome htpc, bara lite häftmassa så sitter datorn på väggen.... niiiiiceee

Permalänk
Medlem

Bättre bildator finns ju inte... paketerat å klart... Bara köpa SD kort och kanske nåt USB minne... möjligen en bluetooth dongel så kan man para ihop den med mobilen osv... klockrent

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X @5GHz, 32 GB DDR4 @3600MHz, RTX 3070 8GB RAM

Permalänk

Nätadaptern är nog 3x större XD
något sånt här kanske ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bad Habit:

Vad ska man ha den till :S ?

HTPC?

EDIT: Oh, and BTW: Man skulle ha den i bilen. Koppla den till denna: http://www.coolstuff.se/Lilliput-USB-monitor-mini-skarm

Sen ha ett SD med OS.
Och blå tanden.

Permalänk

Frän (:

Visa signatur

oniichaNj@rizon, freenode, oftc, m.fl

Permalänk
Medlem

Lär väl bli vanligare att man bygger in datorer i skärmar och TV-apparater i framtiden

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Sötast
Skrivet av iguanodon:

Nätadaptern är nog 3x större XD
något sånt här kanske ? http://mini-itx.se/images/SPU50.jpg

Tvekar på det då datorn inte kan dra många watt alls, det kan nog gå med storlek mobilladdare ungefär.

Permalänk
Medlem

den hade ingen wifi?

Permalänk
Medlem

Hamnar prislappen på en relativt rimlig summa inhandlar jag en direkt! Fy fan vad najs mediaburk. Bara koppla in en extern HDD, en wifi-dongel, trådlöst tangentbord och mus och vips är det färdigt.

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem

åh, din sperma va skönt groove låten hade i klippet. Måste lyssna igen:P

Permalänk
Medlem

Enligt videon har den 2x PCIe. Var då någonstans?
Och varför inget nätverkskort?
Men intressant pryl ändå!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronnylov:

Enligt videon har den 2x PCIe. Var då någonstans?
Och varför inget nätverkskort?
Men intressant pryl ändå!

Allt det där kommer ju efter Expansion Connectors, antar att det ska gå via USB då?

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arginj:

Hamnar prislappen på en relativt rimlig summa inhandlar jag en direkt! Fy fan vad najs mediaburk. Bara koppla in en extern HDD, en wifi-dongel, trådlöst tangentbord och mus och vips är det färdigt.

Sen måste du bara installera ett OS och ett som gör att denna lillen klarar av att köra 1080p fortfarande.

Efter det drivrutiner, och eftersom plattformen är så pass ny lär det ej finnas så många roliga drivers för Linux vilket resulterar i att du måste köra Windows och 720p

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Skrivet av kenny88g:

åh, din sperma va skönt groove låten hade i klippet. Måste lyssna igen:P

Det första jag märkte var just låten! RIKTIGT SKÖN!
Nån som vet låtnamnet?

Visa signatur

Intel 2500K | GPU? | MSI Z77A-GD45 | 8GB | Win 7 Pro 64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rawet:

Sen måste du bara installera ett OS och ett som gör att denna lillen klarar av att köra 1080p fortfarande.

Efter det drivrutiner, och eftersom plattformen är så pass ny lär det ej finnas så många roliga drivers för Linux vilket resulterar i att du måste köra Windows och 720p

Visst förstår jag det, men nu talade jag om vilken hårdvara som jag planerade att koppla in.

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arginj:

Visst förstår jag det, men nu talade jag om vilken hårdvara som jag planerade att koppla in.

Nästan bättre och köpa sig en riktig HTPC imo

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av itkoll:

va då så stor den är``òm man jämför med denna så e den stor som hela swe http://www.e24.se/business/it-och-telekom/varldens-minsta-dat...

Ja, och den klarar nog av att spela högupplösta filmer också...

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rawet:

Nästan bättre och köpa sig en riktig HTPC imo

Denna går ju dock att flytta med sig. Dock måste man ju ha dubbla uppsättningar med hårddiskar etc. då, men ändock.

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem
Skrivet av iguanodon:

Nätadaptern är nog 3x större XD
något sånt här kanske ? http://mini-itx.se/images/SPU50.jpg

Haha, Ja. Lär ju vara så. Jag hoppas att den har inbygg nano-agg.

Visa signatur

Games!

Permalänk
Snusfri

Mycket trevlig liten sak, fast saknar eth och/eller wifi.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av x1zt:

En nätverksport känns nästan som ett krav om man ska göra något vettigt med den. Visst USB nätverkskort finns men känns inte så smidigt.

Precis, från högintressant till totalt värdelös när den inte hade trådat ethernet - i mina ögon i alla fall.

Permalänk
Medlem

suger att den hade hdmi, hade velat se en version med VGA eller typ svideo, perfekt att bulta bakpå en 7" touch monitor så har du en bildator! inte många miniskärmar som har hdmi

Visa signatur

RetroPC samlare av högsta nivå.
medlem 504 på sweclockers
https://timmynator.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av EpicBoobs:

Mycket trevlig liten sak, fast saknar eth och/eller wifi.

Usb till eth? finns för 129 på kjelle

Permalänk
Skrivet av pr0zaxz:

suger att den hade hdmi, hade velat se en version med VGA eller typ svideo, perfekt att bulta bakpå en 7" touch monitor så har du en bildator! inte många miniskärmar som har hdmi

Svideo är ju inte speciellt bra...går ju inte att jämföra med vga ens.
http://www.dustin.se/pd_5010445516.aspx

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av echo:

Precis, från högintressant till totalt värdelös när den inte hade trådat ethernet - i mina ögon i alla fall.

Ja och eftersom den är linux som gäller så känns usb alternativen ännu sämre. Linux har tillräckligt med strul med "udda" hårdvara.

Visa signatur

"Alla barn hade stabila datorer förutom Lidia för hon hade chipset från nvidia"

Permalänk
Medlem

Den är ju för fan till och med mindre än en tunn klient!

Visa signatur

mobo Asus M4A88TD-M EVO/USB3 cpu 1100T kylare Noctua NH-D14
gpu RX 460 passive ram 16GB DDR3 1600MHz ssd Samsung 850 EVO 250GB
psu Corsair AX 850 skärmar 3 * 40" NEC P401

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tanner:

1080p? Ill believe it when i see it ^^

Tja, LGs nästa smartphone ska ju klara det också.

Visa signatur

åhoj

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Asaska:

Tja, LGs nästa smartphone ska ju klara det också.

Yup. Så otroligt är det inte. Men frågan är om de kan fixa ordentliga drivrutiner innan det kommer något bättre, och mindre.