Behöver ny kylare till min I5-750 med GA-H55N-USB3

Permalänk
Medlem

Behöver ny kylare till min I5-750 med GA-H55N-USB3

Hej, Sitter på stockkylaren för närvarande, och har ca max grader med 0.3ghz klockning på 77 grader med Orthos efter 20 min med stress på alla kärnor.

Nu är det så att jag har ett litet speciellt rigg, nämligen med chassit Silverstone SUGO SG05B. Samt ett GA-H55N-USB3 som har en oerhört dålig placering utav Sockeln så att vilken kylare som helst inte passar.

Tänkte höra ifall någon som vet ifall vilken kylare jag skulle kunna köra med?!

mvh
PhilippK

Permalänk
Medlem

Hej!

jag har nog samma komponenter och letar också efter tyst kylare. Jag funderar på om http://www.inet.se/artikel/5321378/scythe-big-shuriken skulle fungera?

Permalänk

Kan rekommendera Noctua NH-D14 till er båda om ni har plats i chassit vill säga. Väldigt stor, kostar en slant. Men kyler otroligt bra och är så gott som knäpptyst. Riktigt bra kylare. Annars finns Noctua NH-U12P SE2. Kostar lite mindre, nästintill lika kylare som NH-D14. Någon av dem två skulle jag satsat på om plånboken tillåter

Har själv i5 750. Ligger på 30 grader idle och ca 45 i spelload med Noctua NH-D14. Kör min i 3.0Ghz också så tempen e ju några grader mer än originalklock.

Edit: Såg nu att det var ett litet moderkort du hade. Då blir det nog trångt med Noctuan. Då kanske Scythe Shuriken funkar bra. Hade en sån innan och tyckte den kylde min i5a bra den var också så gott som knäpptyst. Billig också.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master Stryker Nätaggregat: Corsair AX750
Moderkort: Asus Maximus X Code Processor: i7-8700K Kylare: Corsair H100 RAM: G.Skill TridentZ RGB 3000Mhz
Grafikkort: GTX 1080 SSD: OCZ Agility 3 240GB HDD: WD Green 2TB

Permalänk
Medlem

Big Shuriken passar inte kan jag direkt säga, möjligt att vanliga Shuriken gör, inte säker.
Annars... H60 i fronten kanske kan vara nåt?

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | Noctua NH-D15 | Asus Prime X370-Pro | 32 GB G.Skill 3200 MHz CL16 | Asus GeForce RTX 3080 TUF Gaming OC | Samsung 970 EVO Plus 1 TB | EVGA SuperNOVA G2 750W | Fractal Design Define C
Alienware AW3423DW QD-OLED 3440x1440 175 Hz

Permalänk
Medlem

Big shuriken passar inte, men shuriken rev B kan eventuellt passa. Noctuan kan man garantera inte ha i tyvärr :/

Permalänk

har en cm 212 på mit, men dock inget sg05

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Medlem

Kan visa bilder senare ikväll om hur lite plats det handlar om : )

Permalänk
Medlem

Nu är det inte till min egen dator jag ska fixa kylaren, så har inte stenkoll, men jag har för mig att den måste vara väldigt låg eftersom nätaggregatet sitter precis ovanför. Hur kringkomponenter på moderkortet påverkar vet jag inte, någon som har koll?

H60 i Fronten var en intressant idé, kan man köra den passivt med en core i3 kanske?

Permalänk
Medlem

Har kollat lite på H60:n och den borde få plats i fronten med en dläkt på, ser inte ut att ta i minnena eller något dylikt!

Permalänk

dock så passar inte alla kylare på moderkortet om man ska ha graffe i pci-e sloten

Visa signatur

Intel core i5 760 @ 3.63Ghz| Msi 560Ti HWK/9800GT| 10GB ram 1TB seagate|Noctua NH-U12P SE2| Fractal R3 White ||| Äpplet fick flytta sig för en mer arbetsinriktad maskin, Dell XPS15 (gen2) | IntelSB Core i7 2640m @ 3.2Ghz (Dualcore.m HT) | GF GT540m | 8GB ram | 500GB WD CavBlack | 1080P AdobeRBG | JBL-ljud |||
"VAR E CHIPPET!!?"

Permalänk
Avstängd

Kanske en Antec Kühler för 500 spänn på webbhallen...?

Permalänk
Medlem

Det vet jag, men då kylaren i sig är så pass liten , sägs att Shuriken rev. B ska få plats precis.. Så funderar på Kuhler eller H60:n

Permalänk
Medlem

Har själv ett litet chassi. Fastnade för denna kylaren:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=605254

http://www.zalman.co.kr/Eng/product/Product_Read.asp?idx=388

Har precis beställt efter att ha kikat på lite reviews. Den kan så klart inte mäta sig med de allra fetaste luftkylarna men den verkar göra ett hysat jobb i alla fall. Kanske något du kan kika på.

Mvh

EDIT: Verkar svårt för din del. Kikat lite närmre på prylarna du har och skulle tro att kylaren är för stor. Gissar att du får problem med minnes- sloten.

Visa signatur

W2000 på 108" ramspänd, VF1000SWA, Corsair RM750x, Ryzen 5 1600 @ 3,85 GHz, ASUS Prime B350M-A, CORSAIR RGB 16GB @ 2933 MHz, SSD 850 EVO 250GB, Crucial MX500 M.2 500GB, 290x Matrix

Permalänk
Medlem

Söker du en kylning som tar lite plats på moderkortet så rekommenderar jag helt klart Corsairs H50, eftersom du slipper allt med fläkt och dylikt på moderkortet. Nackdelen är isåfall om du har ett litet chassi att själva pump-systemet kan ha lite svårt att få plats, men själva kylaren tar inte mer plats än sockeln. Tror samma sak gäller H60'an.

Visa signatur

iMac 27" Mid-2011

Permalänk
Medlem

Jo, H60:n har både slimmare "radioator" samt kylaren också

Permalänk
Medlem

Har nu läst om att Samuel 17 från Prolimatech skall funka till moderkortet, samt chassit! Så nu är det bara att vänta till den 25:e och beställa ett : ) Tyvärr verkar det som att den inte finns någonstanns i Sverige att handla in, ifall ni vet något, så skriv gärna!

Permalänk
Medlem

Yes, körde med en Antec Kühler H20 620, kan säga att jag har aldrig haft att göra med så lite plats som detta! Fick dra fram dremeln och skära av halva hårddiskhållaren, fick sätta fast radiatorn sidleds, men nu kyls det underbart! Ligger på 3.6ghz nu med 1.29-1.30v på ca 62 grader som max efter 1 timme i Orthos blended mode!