Nätaggregat från ACE får försäljningsförbud

Permalänk
Medlem

Nätaggregat från ACE får försäljningsförbud

Elsäkerhetsverket har beslutat om försäljningsförbud för "AC-620RD+ Raw Deal" från ACE.

http://www.elsakerhetsverket.se/sv/Produktsakerhet/Forsaljnin...

Visa signatur

I am Thon, eat my spread!

Permalänk
Medlem

Haha, lika bra tbh.

Visa signatur

2600K HD 6990
5960X 1070 Ti
7900X 1080 Ti

Permalänk
Medlem

Elsäkerhetsverket ftw!

Visa signatur

ASUS Prime Z270-A | i7 7700K | GTX 1070 | 16GB RAM | Samsung 850 EVO 500GB | FD Newton R2 650W | FD Define R3

Permalänk
Medlem

Värmde att få läsa detta, en sådan nätdel ska inte få säljas. ACE ångrar nog sig idag, deras anseende hos datoranvändare och återförsäljare måste vara så lågt att verksamheten blir en förlustaffär snart.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Avstängd

ahhhh föredömligt. Med tanke på EU's krav på energieffektivisering så kan man ju hoppas på ett förbud mot nätdelar som inte uppfyller 80+ certifieringen.

Permalänk
Medlem

visst ace gjort dåliga nätagg..men dom verkar ju vara helt okej på annat elr?

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andyah:

visst ace gjort dåliga nätagg..men dom verkar ju vara helt okej på annat elr?

Ja de har ju schysta budgetchassin, Ecco 220 och 250 är riktigt fina till smidiga kontorsdatorer.

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | Noctua NH-D15 | Asus Prime X370-Pro | 32 GB G.Skill 3200 MHz CL16 | Asus GeForce RTX 3080 TUF Gaming OC | Samsung 970 EVO Plus 1 TB | EVGA SuperNOVA G2 750W | Fractal Design Define C
Alienware AW3423DW QD-OLED 3440x1440 175 Hz

Permalänk
Medlem

bortsett från deras agg så gör dom rätt schyssta grejjor med bra pris. har rätt myckt ace prylar och allt funkar utan anmärkning.

Synd att dom förstört sitt rykte med deras skit agg

Visa signatur

Sitter utan dator för tillfället :(

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grasp247:

bortsett från deras agg så gör dom rätt schyssta grejjor med bra pris. har rätt myckt ace prylar och allt funkar utan anmärkning.

Synd att dom förstört sitt rykte med deras skit agg

Japp :/ Har mus från ace osv, synd att såfort nån nämner ACE så tänker man på nätagg.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk

Har med en mus ifrån ace och tycker den funkar hur bra som helst. Dock synd med aggregaten :/

Visa signatur

Amd Ryzen 3900x -I- H100i -I- Asus ROG STRIX X470-F Gaming -I- Asus GTX 3060 12GB -I- 32gb HyperX RGB @3600mhz -I- Chieftec nitro 650w Bronze -I- Corsair MP510 1gb m.2, Ocz trion 150 128gb och 240gb -I- Windows 10 Home -I- Fractal R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av ceogar:

Japp :/ Har mus från ace osv, synd att såfort nån nämner ACE så tänker man på nätagg.

Har oxå mus men även chassi, högtalare, hörlurar och tangentbord och allt fungerar klockrent

Visa signatur

Sitter utan dator för tillfället :(

Permalänk
Medlem
Skrivet av Electronic:

ahhhh föredömligt. Med tanke på EU's krav på energieffektivisering så kan man ju hoppas på ett förbud mot nätdelar som inte uppfyller 80+ certifieringen.

+1

Det är är kortsiktigt och snålt att köpa billiga grejer som är mindre effektiva och går sönder snabbare, men ur konsumentens perspektiv kan man ju tyvärr förstå det. För att skapa en sund utveckling så skulle man kunna börja på 80 Plus-nivå, några år senare förbjuda allt under 80 Plus Bronze, sen 80 Plus Silver osv. En dag så kanske alla nätagg är 80 Plus Platina, vem vet? De tillverkare som vill hänga med i utvecklingen måste satsa allt på teknikutveckling, och ingen plats kommer finnas för undermåliga produkter längre...

Visa signatur

ASUS Prime Z270-A | i7 7700K | GTX 1070 | 16GB RAM | Samsung 850 EVO 500GB | FD Newton R2 650W | FD Define R3

Permalänk
Medlem

Fast 80+ märkningen är väll ingen garanti att man köpt bra agg och alla bra nätagg har väll inte den märkningen?
Var ett par år sen jag kollade upp 80+.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av panpo98:

Fast 80+ märkningen är väll ingen garanti att man köpt bra agg och alla bra nätagg har väll inte den märkningen?
Var ett par år sen jag kollade upp 80+.

Inte direkt men dessa nätagg är testade för att uppfylla vilkoren och därmed sorteras farliga agg bort. Tror du att ett nätagg som pajar under ett certifieringstest skulle få certifikatet om det lyckas hålla sig inom toleranserna en liten stund för att sedan gå sönder och i värsta fall börja brinna?

Nej trodde väl det. CE-märkningen går tyvärr till på ett annat sätt och borde göras om helt från grunden.
80+ certifieringen borde vara obligatorisk och som en skrev ovan, med åren hja ribban och förbjuda produkter som inte uppfyller en viss nivå. Fast det är ju klart, man har ju blivit lite "miljöskadad" av kurserna man läst, särskilt Energi och miljö-kursen jag läste i höstas.

Permalänk
Medlem

Fäller en lyckotår

Permalänk
Medlem

Synd att de inte var tvungna att återkalla dem också.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem

köpte ett ace raw deal 520W och jag skulle tro att jag ha hett sönder ett nvidia 9800gtx + moderkort + radeon 4870^^ grafikkorten dör efter 1-2 min spelande, moderkortet får felmedelande och bluescreen hela tiden^^ radeon kortet har vita pelare med svarta/röda ränder och datorn startas i 640x ?

Permalänk
Medlem

grattis, snålheten kostar en slant

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

nä det handlade väl inte om pengarna mer kanske okunskap^^ frågade efter ett agg på ca 500W och då fick jag d i handen

Permalänk

En kommentar kring detta!
Jag upptäckte precis att jag har just denna 620W modell i min dator. Det står att man kan reklamera varan till butiken. Vad innebär detta i praktiken? Jag är sugen på att byta PSU (konstigt va?) och det hade inte varit fel att kunna lämna tillbaks det här skräpet och få pengarna tillbaks som jag sedan kan använda på en betydligt bättre PSU. Frågan är bara: Kan jag reklamera den här även om jag inte upplevt några problem med den än så länge?

Visa signatur

It's not in the numbers, or in the statistics itself. It's in the method by which the numbers were collected.