Google rullar ut Chrome 10.0

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gizgiz:

Samma här, stör mig på att flikarna ligger där uppe.. Blir ju samma sak i Firefox 4, hoppas man kan ändra.. :/

Inga problem att ändra i Firefox.
Chrome däremot är det värre.

Permalänk
Medlem

Fungerar google insant för er? Det fungerar i google.com men inte i google.se ><

Visa signatur

5900X & 6700 XT

Xperia 1 mk. V

Permalänk
Medlem
Skrivet av edda123:

Fungerar google insant för er? Det fungerar i google.com men inte i google.se ><

Nu när man tänker på det så fungerar det inte i någon webbläsare för mig S:

Permalänk
Medlem
Skrivet av ezakimak:

Nu när man tänker på det så fungerar det inte i någon webbläsare för mig S:

Det började fungera för mig efter att jag loggat in på mitt gmail konto

Visa signatur

5900X & 6700 XT

Xperia 1 mk. V

Permalänk
Medlem

Märker ärligt talat ingen som helst skillnad i snabbhet jämfört med opera som jag kör med för tillfället.
Det är väl mer uppkopplingens hastighet som sätter begränsningen än webläsaren antar jag.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Det där med tabbar överst, begriper fortfarande inte varför det inte är valbart. Enda anledningen atgt jag inte orkar ens testa Chrome/Chromium.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Klart att det går att ändra. Jag kör med old-school i min Firefox 4 beta.

Hur tycker du att beta-versionen fungerar? Jag sitter för tillfället på version 3.6 men har funderat på att gå över

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Meshify 2 Compact, Ryzen 7 5700x, MSI MAG B550 Tomahawk, Kingston HyperX Fury 32GB 3600Mhz CL18, Sapphire Radeon RX 5700 Pulse, Kingston A2000 1TB (x2), Seasonic Focus GX 650W, Noctua NH-U14S

NAS: Fractal Design Define R5, Ryzen 3 1200AF, Asus Prime B450M-A, 32GB ECC DDR4 @ 2133Mhz, 5x WD Red 4TB (Raidz2), WD Red 2TB (stripe), TrueNAS 12.0

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peking:

Hur tycker du att beta-versionen fungerar? Jag sitter för tillfället på version 3.6 men har funderat på att gå över

De släppte RC precis och det är inte långt kvar, med tanke på det så kanske det är lika bra att vänta till release versionen istället. Den ser väldigt annorlunda ut jämfört med 3.6, och jag ogillar den oranga systemmenyn och ändringen av flikarna, men det går att göra om så den ser lite mer ut som 3.6. Den är förstås markant snabbare än 3.6 när det gäller webbsidor, även om jag i vissa betaversioner haft problem med långsam start. Speciellt efter att systemet är omstartat och saker inte ligger i Windows cachen (SuperFetch). Ska rensa min profil som är rätt gammal och börja på nytt när de släpper 4.0.

Permalänk
Medlem

I början var väl tankarna att flikarna på toppen skulle visualisera att varje flik var en egen process, så att om en flik hänger sig så kan de andra fortsätta att köra. För de som inte gillar detta borde det ju helt klart erbjudas ett sätt att flytta ner dem. Jag själv tycker det är bra och jag får en känsla av att varje flik faktiskt är en egen browser när adressfältet är "i" en flik.

Jag har använt Chrome ett bra tag nu, och innan körde jag FX. Men sedan Flash Block och Adblock kommit ut till Chrome så ser jag ingen som helst anledning till att köra FX längre då Chrome känns mycket smidigare och snabbare. Speciellt i uppstart. Firefox 4 har jag installerat och det ser faktiskt ut att bli mycket trevligare än tidigare versioner så jag kanske skall ge det en chans också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

De släppte RC precis och det är inte långt kvar, med tanke på det så kanske det är lika bra att vänta till release versionen istället. Den ser väldigt annorlunda ut jämfört med 3.6, och jag ogillar den oranga systemmenyn och ändringen av flikarna, men det går att göra om så den ser lite mer ut som 3.6. Den är förstås markant snabbare än 3.6 när det gäller webbsidor, även om jag i vissa betaversioner haft problem med långsam start. Speciellt efter att systemet är omstartat och saker inte ligger i Windows cachen (SuperFetch). Ska rensa min profil som är rätt gammal och börja på nytt när de släpper 4.0.

Jo, strax efter jag citerat dig drog jag ner RCn. Har såklart ställt om den så den ser ut som 3.6an och tycker hittills att den är trevlig. Betydligt snabbare i uppstart än vad jag upplevt att 3.6an varit iaf

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Meshify 2 Compact, Ryzen 7 5700x, MSI MAG B550 Tomahawk, Kingston HyperX Fury 32GB 3600Mhz CL18, Sapphire Radeon RX 5700 Pulse, Kingston A2000 1TB (x2), Seasonic Focus GX 650W, Noctua NH-U14S

NAS: Fractal Design Define R5, Ryzen 3 1200AF, Asus Prime B450M-A, 32GB ECC DDR4 @ 2133Mhz, 5x WD Red 4TB (Raidz2), WD Red 2TB (stripe), TrueNAS 12.0

Permalänk
Medlem

Tycker denna version är lite ostabil, den hänger sig ibland och för att få igång den igen så måste jag lägga ner chrome i listen och sedan ta upp den igen

Visa signatur

#framtiden