Full fräs i moderkortsfabrikerna – dålig tillgång på B3 i butikerna

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grillmeister:

Lika bra att få det gjort, hade det varit bökigare än Inets lösning hade jag övervägt att inte genomgå processen. Jag tycker inte att 10-15% risk att S-ATA kontrollern gör din data korrupt efter 2-3 år är något större hot för min egen del. Det hade säkert ändå varit dags att uppgradera om 2-3 år om jag känner mig själv rätt.

Min controller verkar vara riktigt dålig då jag redan upplever så pass stora problem att jag kopplat ur diskarna helt :/

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Skrivet av TheDaemon:

De ska byta hur som helst för det felet ja.

Rätt kasst hanterat måste jag säga, ska nog sluta handla hos dem. Överlag har de rätt krånglig returhantering.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swebbe:

Asså, förstår inte grejen, det finns rätt många 1155 kort hos alla leverantörer just nu :/

EDIT: Eller ivf på komplett: http://www.komplett.se/k/search.aspx?q=1155

Håller med.

Reklamerade mitt (då ännu inte iskruvade) Gigabyte GA GA-P67A-UD7 när det blev känt att det var fel på styrkretsen.
Skickade tillbaka kortet, mottogs av komplett.se 22/2.
När jag såg att det fanns ett GA-P67A-UD7-B3 i Komplett.se sortiment att beställa gjorde jag det 2/3 och det skickades samma dag.
Den 6/3 skruvade jag in mitt Gigabyte GA-P67A-UD7-B3 och har kört på det sen dess.

Visa signatur

- "Only a fool would say that!"

Permalänk

någon som har lyckats få kontakt med komplett support via mailen? jag har inte lyckats få svar än, skickat 1 mail igår och 1 idag.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av sharpless:

Rätt kasst hanterat måste jag säga, ska nog sluta handla hos dem. Överlag har de rätt krånglig returhantering.

Håller inte med. Inet har valt att gå steget längre i fallet Sandy Bridge och det är givetvis positivt för många av oss men det betyder inte att komplett gör något fel i sin hantering.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDaemon:

Håller inte med. Inet har valt att gå steget längre i fallet Sandy Bridge och det är givetvis positivt för många av oss men det betyder inte att komplett gör något fel i sin hantering.

Nej, men det är något att komma ihåg nästa gång det är dags att shoppa datorprylar.

När jag skrev i Komplett.se-tråden i "Butiker och tillverkare"-forumet om att jag var besviken på detta och hoppades att de skulle ändra sig i frågan - så raderades inlägget. Svagt.

Permalänk
Medlem

Mitt ASRock P67 Extreme 4 skickades från Inet idag. Lite förvånande att alla snackat om hur ASRock skulle dröja så mycket länger än ASUS, Gigabyte och nu är de med i matchen.

Visa signatur

Har en dator maskin!